۸۰ درصد بدهی‌های موسسه اعتباری منحله میزان پرداخت شد

شنبه ، 25 دی 1395 ، 12:23

بانکی دات آی آر: مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۸۰ درصد از بدهی‌ها بویژه طلب مردم از موسسه اعتباری منحله میزان تاکنون پرداخت شده است.

علی رسولیان روز شنبه  افزود: کل بدهی موسسه منحله میزان در بخش‌های مختلف به ویژه به مردم ۳۲ هزار تا ۳۴ هزار میلیارد ریال بود اما هم اینک فقط پرداخت شش هزار و ۳۴۰ میلیارد ریال آن باقی‌مانده و بقیه بدهی آن تسویه شده است.

وی ادامه داد: مجموع حساب‌های مردم در موسسه منحله میزان ۹۵۰ هزار مورد بود که تاکنون همه آنها تسویه شده‌اند و فقط سه هزار و ۸۰۰ مورد باقی مانده است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بدهی‌های موسسه به مردم تا رقم ۸۲۰ میلیون ریال پرداخت شد و سایر حساب‌ها نیز تا رقم ۱۲۰میلیون ریال از میزان طلب توسط بانک صادرات تسویه شده است.

رسولیان افزود: کارکنان موسسه منحله میزان نیز تعیین تکلیف شده‌اند. ۸۰۰ نفر از حدود هزار کارمند این موسسه مالی منحله به بانک صادرات منتقل شدند.

وی ادامه داد: تلاش بر آن است که موضوع موسسه منحله میزان به سرانجام برسد و این امر تا حد زیادی وابسته به اقدام بانک صادرات است.

مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در عین حال این مجموعه رقمی مالیات از محل ارزش افزوده بدهی دارد که مستندات مربوطه را ارائه کرده و پیگیری می‌شود تا این موضوع نیز به یک نقطه مثبت و سر به سر برسد.

وی افزود: انتقال بخشی از دارایی‌های اعتباری موسسه منحله میزان هنوز باقی مانده است. برای تسویه بدهی موسسه میزان بر اساس قرارداد امضا شده بین بانک صادرات و این موسسه مقرر شد در قبال دارایی‌هایی که از شرکت به بانک منتقل می‌شود بانک صادرات نسبت به پرداخت پول مردم اقدام کند.

او ادامه داد: بر اساس ارزیابی انجام شده تعیین ارزش دارایی‌ها به علل مختلف مثل دارایی‌های اعتباری و بدهی‌ها، موضوع تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده دشوار بود از این رو ناچار شدیم در قبال انتقال دارایی‌ها، تسویه بدهی‌ها انجام شود که تاکنون بخش عمده آن صورت گرفته است.

رسولیان گفت: حدود هزار میلیارد ریال ملک موسسه منحله میزان به دلیل برخی مشکلات با شهرداری و صدور سند در حال پیگیری است که تعیین تکلیف آن زمانبر است.

وی افزود: بخشی از دارایی‌ها نیز اعتباری و مربوط به تسهیلات پرداخت شده موسسه میزان به مردم و نحوه وصول آن بود، این اسناد رهنی را به کارشناسی گذاشتیم و ارزش تسهیلات اعتباری بر اساس اعلام نظر کارشناسان رسمی مشخص شد و فرآیند انتقال آن به بانک صادرات آماده است.

او ادامه داد: بانک صادرات دغدغه‌هایی در بحث برگشت این مطالبات از مردم داشت که پیگیری و بدین منظور ستاد تدبیر تشکیل شد و راهکارها مشخص گردید و کار در حال انجام است. امیدواریم سریعتر این دارایی‌های اعتباری نیز به بانک صادران منتقل شده و بقیه طلب مردم پرداخت شود.

عملکرد موسسه اعتباری میزان با مرکزیت مشهد دو سال قبل در پی مراجعه گسترده مردم به شعب آن بخاطر برخی شایعات با مشکل مواجه شد و بعد از مدتی منحل اعلام گردید.

 

منبع: ایرنا

 

► اسامی برندگان قرعه‌کشی «سامان‌یار» اعلام شد
کارت هدیه نیز مشمول کارمزد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر