طولانی‌ترین پل‌های شناور جهان در سیاتل

دوشنبه ، 9 اسفند 1395 ، 11:38

بانکی دات آی آر: ساخت پل‌های بتنی که روی آب شناور باشند کمی عجیب و غیرممکن به نظر می‌رسد؛ صد‌ها تن بتن به شکل خیابان، آن هم شناور روی آب. اما از آنجا که هیچ کاری نشد ندارد، در سراسر دنیا تعداد 20 پُل بتنی وجود ساخته شده است. از میان این 20 پُل، تعداد 5 تای آنها در آمریکا قرار دارد. جالب‌تر اینکه از میان این 5 پُل 4 تای آنها طولانی‌ترین پُل‌های شناور جهان‌اند. شاید پُل‌های شناور چوبی را در کارتون‌ها و فیلم‌ها زیاد دیده‌ایم. در این پست پُل‌های شناور روی آب در سیاتلِ آمریکا را معرفی می‌کنیم.

پل هدلی هومر:

Homer M. Hadley Memorial Bridge

 

Homer M. Hadley Memorial Bridge

 

Homer M. Hadley Memorial Bridge

ایده ساخت پل‌های شناور بر روی دریاچه واشنگتن در سال 1930 توسط مهندسی به نام هدلی هومر مطرح شد. هومر معتقد بود بستر دریاچه واشنگتن آنقدر نرم است که نمی‌توان پل‌های پایه‌ایی نصب کرد. هومر در زمان جنگ جهانی اول پلی شناور روی دریاچه واشنگتن ساخت که بعدها در گرامیداشت نامش، آن را پلِ هدلی نامیدند. این پل با 1.771 متر طول، پنجمین پلِ شناور دنیا است.

 

پُل همیشه سبز:

Evergreen Point Floating Bridge

Evergreen Point Floating Bridge

پُل همیشه سبز (Evergreen Point) که روی دریاچه واشنگتن در سیاتل قرار دارد، توسط اداره حمل و نقل عمومی سیاتل در سال 1963 ساخته شده است. برای ساخت این پُل، سه سال زمان صرف شده است (از سال 1960 تا 1963). پلِ همیشه سبز با طول 2.310 متر طولانی‌ترین پل شناور جهان است.

 

پُل لیسی مورو:

 

hadly left, lacey right

hadly left, lacey right

درست کنارِ پلِ همیشه سبز، پل شناور دیگری قرار دارد که عنوان دومین پلِ شناور طولانی دنیا را یدک می‌کشد. نام این پل، یابودِ لیسی و. مورو (Lacey V. Murrow Memorial Bridge) است. این پل در سال 1939 ساخته شد و 2020 متر طول دارد. در سال 1990 به خاطر طوفان شدیدی که در سیاتل رخ داد، 800 متر از این پل زیر آب رفت. در این جادثه هیچ‌کس صدمه ندید، اما باعث شد پل برای مدت طولانی بسته شود.

 

 

بانکی: سمیرا همتی

► روحانی از اسکناس ۱۰ هزار ریالی جدید رونمایی کرد
توصیه پلیس برای ایام نوروز: طلا و جواهرات خود را به صندوق امانات بانک‌ها بسپارید ◄

مطالب مرتبط
بنر