سارقان ۱۱ بانکِ کشور در قزوین دستگیر شدند

شنبه ، 21 اسفند 1395 ، 10:24

بانکی دات آی آر: سردار مهدی محمودی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از دو بانک شهرستان تاکستان در سال جاری، تحقیقات وسیعی توسط کارآگاهان پلیس برای دستگیری سارقان با جمع‌آوری اطلاعات و تشکیل کارگروه ویژه آغاز شد.

 

 

 

وی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی در بررسی این موضوع در اسفند ماه سال جاری از یک سرقت ناموفق در یکی از استان‌های کشور مطلع و بلافاصله با اخذ نیابت قضایی و با توجه به حساسیت موضوع، اکیپی از کارآگاهان به شهرستان اعزام  شدند و پس از بررسی اطلاعات به دست آمده اولیه مشخص شد یکی از متهمان از سارقان حرفه‌ای است که با عملیات پلیس موفق شدند متهم را در یک عملیات ضربت‌ی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

 

فرمانده انتظامی استان افزود: متهم در بازجویی فنی و پیچیده کارآگاهان به همدستی برادر و خواهر خود اعتراف کرد و ابعاد تازه‌ای از اعمال مجرمانه سارقان حرفه‌ای برملا شد.

 

سردار محمودی یادآورشد: با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات لازم رد پای دو سارق در استان آذربایجان شرقی و فارس شناسایی شد و در کمتر از ۴۸ ساعت در یک عملیات ضربتی غافلگیرانه برادر و خواهر این سارق نیز دستگیر شدند.

 

وی بیان کرد: با دستگیری سه متهم که همگی دارای چندین سابقه کیفری و سرقت از بانک بودند در بازجویی فنی کارآگاهان به سرقت از بانک‌ها در شهرستان بابلسر در سال ۹۱ و ۹۲، شهرستان تاکستان در سال ۹۳، اردبیل در سال ۹۴، شهرستان تاکستان در سال ۹۵ و اسلام آباد غرب کرمانشاه در سال ۹۵جمعا به مبلغ ۱۲میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

 

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: همچنین مشخص شد این سارقان در سرقت از بانک ها در شهرستان تاکستان در سال ۹۱، کامیاران در سال ۹۳، بیجار و ایجرود زنجان در سال ۹۴، و عباس آباد مازندران در سال ۹۵ نسبت به تخریب و ورود به بانک‌ها اقدام کرده بودند ولی موفق به سرقت دراین زمینه نشدند.

 

سردار محمودی در ادامه بیان کرد: ماموران نیروی انتظامی استان با حضور موثر در همه صحنه‌ها درآماده باش کامل هستند و با استفاده از تیم‌های تخصصی در کشف جرایم با قاطعیت و جدیت در حال خدمت هستند و فضا را برای متخلفان در استان ناامن خواهند کرد.

 

 

منبع: مهر

► سقف برداشت از خودپردازهای سامان افزایش یافت
از سرگیری فعالیت شعبه بانک سپه لندن در پسابرجام ◄

مطالب مرتبط
بنر