معرفی موتورهای جستجوگر فارسی ایران

يكشنبه ، 11 تیر 1396 ، 08:02

 

اینترنت منبع عظیمی از اطلاعات مختلف است و هر روز به حجم این اطلاعات در وب سایت های گوناگون اضافه میشود. مسلما کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود در اینترنت به ابزار مناسب جستجو و یا همان موتورهای جستجوگر Search Engine ها نیاز دارند.

 

موتورهای جستجوگر مانند گوگل این روزها ابزار جستجو را در زبان های مختلف از جمله فارسی در اختیار کاربران قرار میدهند اما در این میان موتورهای جستجوگر فارسی هم در اینترنت راه اندازی شده اند که با اینکه در ابتدای کار هستند و هنوز فاصله زیادی با رقبای قدرتمند خود دارند اما کم کم در میان کاربران فارسی زبان میتوانند طرفدارانی داشته باشند.

 

جدای از این که امکانات و قدرت این وب سایت های جستجوگر فارسی در چه حد و اندازه ای است به شما توصیه میکنیم برای یک بار هم که شده با Search Engine های فارسی کار کنید و سعی کنید فرهنگ استفاده از این موتورهای جستجوگر ایرانی را ترویج نمایید.

 

یکی از بزرگترین و قوی ترین موتورهای جستجوگر ایرانی "جس جو" نام دارد. این موتور جستجوگر قدرتمند قابلیت جستجو در صفحات وب ، تصاویر ، مدیا ، دیکشنری و ... را به صورت تفکیک شده به شما میدهد و در کنار امکانات جستجو از سرگرمی و نکات خواندنی روزانه نیز سود میبرد. هنوز نتایج جستجو در این سایت چندان دقیق نیستند اما حرکت وب سایت رو به جلو و قدرتمند است و امید آن است که در آینده امکانات و ویژگی های بیشتری را در این موتور جستجوگر فارسی جالب شاهد باشیم.

 

 

موتور جستجوگر فارسی بعدی "پارسی جو" است. این موتور نیز با تفکیک انواع جستجو سعی در راحت کردن امر جستجو برای کاربران را دارد. این موتور جستجوگر به یک مترجم آنلاین مجهز است که میتواند فارسی را به انگلیسی برگرداند. در این وب سایت بخشی نیز برای معرفی وب سایت شما به این موتور جستجوگر لحاظ شده است.

 

 

یکی دیگر از موتورهای جستجوگر فارسی "سلام" نام دارد. این موتور جستجوگر عبارت مورد نظر شما را در چندین موتور جستجوگر جستجو کرده و سپس با سیستم رتبه بندی مخصوص خود آنها را به شما نمایش میدهد. یکی از نکات جالب در این موتور جستجوگر عدم نمایش نتایج تبلیغاتی دروغین است. حتما برای شما هم پیش آمده که مطلبی را به زبان فارسی در موتورهای جستجو وارد نموده و پس از نمایش نتیجه جستجو پس از ورود به بسیاری از نتایج متوجه میشوید که وب سایت فوق تنها یک سایت تبلیغاتی است و هیچ نوع اطلاعاتی در مورد مسئله مورد نظر شما ندارد. وب سایت "سلام" با الگوریتم خاص خود بسیاری از این نتایج دروغین را حذف و نمایش نمیدهد.

 

 

سایت جستجوگر "پارسیک" شاید یکی از قدیمی ترین موتورهای جستجوگر فارسی است که نزدیک به 15 سال از عمر آن میگذرد. این موتور از بانک اطلاعات موتورهای جستجوگر دیگر نیز در زمان جستجو استفاده میکند و بنابراین معمولا نتایج جستجو کیفیت بالایی دارند.

► برندگان و بازندگان اقتصادی نیمه اول ۲۰۱۷
نقش توریسم بر اشتغالزایی ◄

مطالب مرتبط
بنر