10 شغل برتر از لحاظ حقوق

يكشنبه ، 26 مهر 1388 ، 14:18
شبکه خبري سي.ان.ان اقتصادي ،‌ در گزارشي به بررسي حقوق در مشاغل مختلف و همچنين رتبه بندي آنها از لحاظ حقوق پرداخت.

به گزارش بانکي ،‌در اين گزارش حقوق مشاغل مختلف با رتبه ي آنها در رنکينگ برترين شغل ها در کشور امريکا مقايسه شده است.

اين گزارش جالب را با هم مي خوانيم:

1. متخصص بي هوشي

رتبه در برترين شغل ها : 11

درآمد متوسط : سالانه 292000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 408000 دلار

اين پرداخت بالا به علت سختي و حساسيت فوق العاده کار است ، شاغلان در اين حرفه معتقدند استرس در اين شغل به حدي است که آنها را از زندگي عادي دور مي کند چرا که مرگ و زندگي يک انسان در دست آنهاست.

روگر مور ، مدير جامعه هوشبران امريکا مي گويد:" هوشبران بايد هم به بيماران آرامش دهند و آنها را براي يک عمل موفق آماده سازند و هم پزشکاني که قصد انجام عمل دارند را ، يک اشتباه کوچک تنها يک نتيجه خواهد داشت : مرگ بيمار!"

2.متخصص زنان و زايمان

رتبه در برترين شغل ها : 22

درآمد متوسط : سالانه 222000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 338000 دلار

يکي از دلايل پرداخت بالا در اين شغل ، مبلغ بالاي بيمه اي است که براي عمل ناموفق هزينه مي شود ، دليل ديگر سخت بودن عمل جراحي و سروکار داشتن متخصص با جان دو انسان است ،‌از سوي ديگر با توجه به اينکه متخصص 9 ماه بيمار خود را کاملا تحت نظر دارد ، حقوق وي نيز بالاتر از ساير متخصص ها در پزشکي است.

3. روانپزشک

رتبه در برترين شغل ها : 24

درآمد متوسط : سالانه 177000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 279000 دلار

دو دليل عمده براي پرداخت بالا در اين شغل ذکر شده است ، اول اينکه پزشک موظف است حتي کارهايي خارج از حيطه وظيفه ي خود انجام دهد تا بيمار بهبودي خود را بازيابد ،‌از سوي ديگر ،‌پزشکي که در اين حرفه مشغول به کار است بايد علي رغم سر و کار داشتن با انواع و اقسام بيماران ، سلامت روان خود را حفظ کند که اين بر سختي شغل مي افزايد.

4. پرستار (دستيار ) بي هوشي

رتبه در برترين شغل ها : 15

درآمد متوسط : سالانه 157000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 214000 دلار

به همان دلايلي که براي متخصص بي هوشي ذکر کرديم ،‌دستيار متخصص بودن نيز کاري سخت و البته با حقوق بالاست.

5- مدير فروش

رتبه در برترين شغل ها : 10

درآمد متوسط : سالانه 140000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 239000 دلار

يک شغل با کلاس با پورسانت بالا ، اين تعريفي است کوتاه از مديريت فروش.

روبرت بوروف محقق فروش مي گويد :" در واقع فروش حياتي ترين بخش يک کارخانه است ،‌فروش است که شرکتها را از يکديگر متمايز مي کند و اين تنها دليل حقوق بالا در اين شغل است."

البته تربيت نيروهاي جوان ، آموزش و بکارگيري صحيح آنها و هم چنين تشکيل گروههاي کاري موثر از ديگر وظايفي است که شغل مديريت فروش را سخت تر و جذاب تر مي کند.

6.آمارگير و تحليلگر

رتبه در برترين شغل ها : --

درآمد متوسط : سالانه 129000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 257000 دلار

يک اشتباه کوچک و جابجايي در حسابهاي قسمتهاي مختلف شرکت کافي است تا تمام شرکت به طور کامل از کار بيفتد ، تحليلگران در واقع متخصصان ايجاد بحران در شرکت هستند !

البته دليل ديگر حقوق بالا ، آموزشهايي است که هزينه ي زيادي صرف آن شده و حدود 10 سال نيز با امتحانات گوناگون به طول مي انجامد.

7.مدير امور مالي

رتبه در برترين شغل ها : 29

درآمد متوسط : سالانه 121000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 214000 دلار

اين شغل علاوه بر داشتن حقوق بالا ، پرستيژ شغلي بالايي نيز دارد.

البته در کنار اين پرداخت بالا ، مدير مالي بايد پاسخگوي حتي يک سنت در شرکت بوده و تحمل ريسک ها و مشکلات فراوان را نيز داشته باشد.

مديران توقع بالايي از مدير مالي خود دارند،‌ آنها براي پيشرفت شرکت هر انتظار غيرمعقولي از مدير مالي دارند ، حتي اداره ي شرکت با روزانه 10 دلار!

8- طراح نرم افزار

رتبه در برترين شغل ها : --

درآمد متوسط : سالانه 117000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 166000 دلار

طراح نرم افزار در واقع حقوق ذهن خلاق و حوصله و صبر فراوان خود را دريافت مي کند.

هيچ کسب و کاري اکنون نمي تواند در دنيا ادعا کند که محتاج به طراحي نرم افزار نيست ،‌همين موضوع باعث شده تا شرکتها براي جذب طراحان حرفه اي ، وارد رقابت با يکديگر شده و هر کدام حقوق بالاتري پيشنهاد دهد.

9- وکيل و حقوقدان

رتبه در برترين شغل ها : 18

درآمد متوسط : سالانه 115000 دلار

بالاترين پرداخت : سالانه 262000 دلار

تخصص بالا که موجب ايجاد رقابت در اين شغل شده و هم چنين سرو کار داشتن با انواع و اقسام مجرمان و هم چنين اقبال عمومي به داشتن وکيل بهتر در ميان مردم و شرکتهاي بزرگ و گستره ي وسيع اين شغل از عوامل اصلي حقوق بالا در اين شغل است.

امروزه شرکتها داشتن وکلاي حرفه اي را از جمله مزيت هاي مهم رقابتي خود دانسته و حاضرند براي داشتن وکلاي بهتر هزينه هاي گزافي بپردازند.

شايان ذکر است يک وکيل مي تواند همزمان در چند شرکت و براي چند نفر نيز کار کند و اين دليل ديگري است بر کسب حقوق بالا در اين شغل.

10. کارگزار بيمه

شکي نيست که شرکتهاي بيمه از جمله شرکتهاي پرسود در دنيا هستند ، البته وقتي پاي کمپاني هاي بزرگ و مساله ي بيمه ي آنها به ميان مي آيد ، اين سود چندين برابر مي شود ، آنها هزينه هاي گزافي بابت بيمه نمودن شرکتها دريافت مي کنند در حالي که ممکن است هيچ نيازي به پرداخت بيمه نباشد.

 

تهيه و تنظيم : سرويس اقتصادي بانکي

► گزارش جالب فاکس نیوز از مصادره گورستانها
استخدام بانک سینا ◄

مطالب مرتبط
بنر