بالای شهر پایین شهر در بهشت زهرا

شنبه ، 23 آبان 1388 ، 14:19

 

به گزارش بانکی به نقل از سایت خبری فرارو قيمت قبر در قطعات قديمي از يك تا 20 ميليون تومان است، البته قبر 20 ميليون توماني بسيار كم است، ولي وجود دارد.

اسد فاضل مدير‌عامل سازمان بهشت زهراي شهرداري  با اشاره به چگونگي دفن اموات در بهشت زهرا، افزود: حدود 90درصد افرادي كه در تهران فوت مي‌كنند، به صورت رايگان دفن مي‌شوند!

 

وي با اشاره به اينكه اصلاً براي قبور پولي دريافت نمي‌شود، افزود: براي حمل، شست‌وشو، غسل و دفن 140 تا 180 هزار تومان دريافت مي‌شود كه البته از اين مقدار 110 هزار تومان دريافت نمي‌شود و فقط 70 هزار تومان گرفته مي‌شود و در صورتي كه فردي بگويد نمي‌تواند اين مبلغ را پرداخت كند، همين مقدار اندك نيز از وي دريافت نمي‌شود.

مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران با اشاره به اينكه در حال حاضر در بهشت رضاي مشهد براي دفن اموات 220 هزار تومان دريافت مي‌كنند، گفت: هزينه تهران را با مشهد مقايسه كنيد؛ تهران 70 هزار تومان و مشهد 3 برابر تهران براي دفن اموات هزينه دريافت مي‌كند.

فاضل با بيان اينكه 10تا 15 درصد فروش قبر در قطعات قديمي داريم، گفت: فردي مراجعه و جنازه دارد، تقاضا مي‌كند مرده‌اش را در قطعات قديمي در كنار امواتشان دفن كند، ما نيز با اين موضوع موافقت مي‌كنيم.

به گفته مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران، در قطعات قديمي 5 تا 10 قبر وجود دارد كه آنها نيز كم كم در حال پر شدن است.

فاضل با اشاره به اينكه برخي از قبور از گذشته پيش فروش شده است، خاطرنشان كرد: 3 تا 5 درصد قبور در گذشته پيش فروش شده است.
مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران بيان كرد: قيمت قبور در قطعات قديمي از يك تا 20 ميليون تومان است، البته قبر20 ميليوني توماني بسيار كم است.

فاضل در بخش ديگر سخنانش با بيان اينكه سالانه در تهران حدود 50 هزار نفر فوت مي‌كنند، گفت: 37 تا 40 هزار نفر در تهران دفن و بقيه به شهرستان منتقل مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه 300 هزار قبر در گورستان جديد داريم، گفت: در خوشبيانه‌ترين حالت ممكن است تا 7 سال ديگر بتوانيم اموات را در اين گورستان دفن كنيم.

مدير عامل سازمان بهشت زهرا شهرداري تهران با بيان اينكه در حال حاضر در قبور جديد پيش فروش داريم، گفت: اگر فردي جناره‌اي داشته باشد در قبور 2 طبقه مي‌توانند، يك طبقه ديگر آن را خريداري كند.


وي افزود: قيمت هر 2 قبر 320 هزار تومان است.

 

► ماجراهاي عجيب از مطالبات معوق بانكها
بحران اقتصادی همیشه بد نیست ! ◄

مطالب مرتبط
بنر