بانک خصوصی امیرکبیر تاسیس می شود

يكشنبه ، 22 آذر 1388 ، 15:17

 

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری از تاسیس بانک خصوصی امیرکبیر خبر داد و گفت: این بانک برای اعطای تسهیلات در خدمت بازنشستگان خواهد بود و بازنشستگان سهامداران این بانک خواهند بود.

به گزارش بانکی به نقل از مهر، محمد ابراهیم طوبایی در چهارمین همایش روز خانواده و تکریم بازنشستگان که صبح روز یکشنبه با حضور وزیر رفاه و جمعی از نمایندگان مجلس در تالار وحدت برگزار شد بر توجه جدی به قشر بازنشسته و تامین معیشت و رفاه این قشر تاکید و گفت: دولتمردان و نمایندگان مجلس و مجموعه مسئولان نظام رویکردی دارند که به پیشکسوتها و بزرگترها توجه ویژه داشه باشند و شأن و حرمت آنان را حفظ کنند و موجب رضایت نسبی این عزیزان را فراهم آورند.

وی گفت: امیدواریم مسئولان جدید وزارت رفاه و مسئولان دولت همانند گذشته و حتی قویتر و محکمتر روند کنونی را ادامه دهند و موجب خرسندی بازنشستگان را فراهم آورند.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری به ایجاد بانک نخبگان کشوری اشاره کرد و گفت: برای دستیابی به گنجینه علم و دانش کشورمان ابتکاری برای ایجاد بانک نخبگان کشوری انجام شد و امیدواریم این مجموعه عظیم انسانی را در خدمت دولتمردان و آحاد جامعه داشته باشد و ضمن سپاسگزاری از شان و منزلت آنان بهره کافی از تجربه آنان ببریم.

طوبایی خاطرنشان کرد: قطعا منابع نفتی ما پایان خواهد یافت اما اندیشمندان و بزرگان و نخبگان همچون ستارگانی خواهند درخشید و جامعه ما از تلالو نورانی آنان استفاده خواهند کرد.

 

 


وی همچنین در ارتباط با تاسیس بانک خصوصی امیرکبیر نیز گفت : این بانک به عنوان بزرگترین بانک خصوصی کشور در حال شکل گیری است و مقدمات آن فراهم شده است و مراحل مقدماتی کار جهت اخذ مجوز انجام شده است و امیدواریم با پیگیری وزارت رفاه این بانک عظیم در کشور شکل گیرد و بتواند در بخش معیشتی و ارائه تسهیلات در خدمت بازنشستگان باشد.

وی تصریح کرد: آنچه این بانک را با سیار بانکها متمایزمی کند حضور گسترده و میلیونی بازنشستگان است و اینکه این قشر را به عنوان سهامداران این بانک خواهیم داشت.

رئیس سازمان بازنشستگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حقوق سالانه بازنشستگان7 هزار میلیارد تومان است و سال آینده این میزان 8 هزار میلیارد تومان است که زمانی که این پول در این بانک قرار می گیرد رسوب این پول به نفع بازنشستگان خواهد بود.

طوبایی هدف از ایجاد این بانک را خدمت به توسعه نظام اقتصادی و خدمت به بازنشستگان عنوان کرد و افزود : این بانک در سراسر کشور شعبه خواهد داشت.

وی به طلب سازمان بازنشستگی از دولت اشاره کرد و گفت:  بدهی دولت همچنان 2 هزار میلیارد تومان است که بخشی از این طلب مربوط به بازنشستگی پیش از موعد، بخشی دیگر مربوط به عدم پرداخت سهم کارفرمایی دولتها و بخش دیگر در ارتباط با بابت یکساله اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری و طلب دیگر مربوط به پاداشت پایان خدمت قبل از 79 است.

رئیس سازمان بازنشستگی کشوری همچنین به کسری بودجه سازمان اشاره کرد و گفت: امسال حدود هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که با کمک معاونت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت رفاه و بردن به متمم بودجه هستیم تا در مجلس مطرح و مصوب شود تا برای پرداخت حقوق بازنشستگان با مشکلی مواجه نشویم.

وی همچنین در ارتباط با عیدی بازنشستگان نیز گفت : عیدی بازنشستگان برابر عیدی شاغلان است و پس از تصویب دولت اعلام می شود.

► نياز نيست "امسال حواستان را جمع کنيد" !
حمله ی شدید اوباما به بانکی های امریکایی ! ◄

مطالب مرتبط
بنر