کریسمس خوش بگذرد آقای رئیس جمهور

سه شنبه ، 8 دی 1388 ، 15:23

باراک اوباما رئیس جمهور امریکا در حالي برای گذراندن تعطیلات کریسمس به هاوایی رفت که میشل - همسرش - هزینه های هنگفتی را برای تزئین کاخ سفید خرج کرده بود.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، امریکایی ها امسال کریسمس متفاوتی را جشن می گیرند ، کریسمسی که به کریسمس بحران اقتصادی معروف شده است.

بسیاری از مردم امریکا به دليل شرايط بد اقتصادي شان خرید های خود را تا بدان جا به تاخیر انداختند که فروشگاههای معتبر مجبور شدند اجناس خود را با 70 تا 90 درصد تخفیف بفروشند ، اوباما نیز چند روز پیش گفته بود نمی تواند کریسمس خوبی را پشت سر بگذارد ، چرا که مردم امریکا در بحران های مالی و بیکاری بی سابقه به سر می برند.

گزارش تصویری زیر مربوط به خيابان هاي اطراف بانک ورشکسته امریکا در شهر شارلوت است که فقر در این شهر را نشان می دهد:

 

ورونا لافاو به همراه خواهرش هر روز در خیابانی نزدیک به بانک امریکا در شارلوت به نواختن موسیقی می پردازند ، آنها شب را در یکی از گرمخانه های غیردولتی به صبح می رسانند ، از ورونا در مورد پدر و مادرش که می پرسیم سکوت می کند و به نواختن ویولن خود ادامه می دهد.

ورونا و ساختمان بانک امریکا ؛ او می گوید : این کار از هیچ چیز بهتر است ،خودش  18 سال دارد و خواهرش 5 سال

 

گردی پارکر 23 سال است که کفش بانکداران ساختمان بانک امریکا را واکس می زند ، البته این روزها مشتری چندانی ندارد.

 

گردی روزهای خوبی را سپری نمی کند ، دلیل بیکاری اش را اخراج شدن تعداد زیادی از کارمندان بانک امریکا می داند.

 

این تراکت تبلیغاتی یکی از رستورانهای شارلوت است ، نهاری برای بحران زده ها با قیمت بسیار پایین ! اما این رستوران هم چندان مشتری ندارد.

 

کارکنان بانک امریکا ، در رستورانی که در عکس بالا تراکت آن را دیدید نشسته اند ، رئیس رستوران می گوید اخراج وسیع کارمندان بانک ، ما را نیز دچار مشکل کرده است.

 

نمای بانک ورشکسته امریکا از یکی از محلات فقیر نشین شارلوت

 

محل استراحت کارکنان در ساختمان بانک امریکا

 

یکی از بی خانمان های شارلوت

 

یکی از سازمان های غیردولتی خیرخواهانه ، که در آستانه ی ورشکستگی قرار دارد از بی خانمان های ایالت کارولینا پذیرایی می کند ، این آخرين و شايد چرب ترين ! پذيرايي آنهاست چرا که این سازمان به دليل افزايش بي سابقه تقاضا دیگر قادر به پاسخگویی به همه ی بی خانمان ها نیست!

 

لوریه ؛ یک زن بی خانمان در شارلوت

 

در گزارش بعدی به سفر اوباما به هاوایی خواهیم پرداخت ...

 

تهیه و تنظیم : سرویس بین الملل بانکی دات آی آر

 

 

► دزدی از دستگاه خودپرداز + عکس
اقتصاد جهان در سال 2009 از نگاه دويچه‌وله ◄

مطالب مرتبط
بنر