شرکتهای پیشرو در زمینه خدمات و کیفیت محصولات

دوشنبه ، 17 اسفند 1388 ، 15:33

اسم دیزنی و یو پی اس در میان اسامی شرکت هایی است که بیشترین تقدیر و احترام را بدلیل  محصولات و کیفیت خدماتشان ، دریافت کرده اند. و اما گزارش بانکی دات آی آر در خصوص دیگر شرکت های هم ردیفی که در این میان بالاترین امتیاز ها را کسب کرده اند:

1. والت دیزنی

Walt Disney


رتبه صنعتی : 1

کمپانی ای که هم ردیف با نام میکی موس شناخته می شود، می رود تا با اتکا بر بزرگترین ستاره  درآمد خالص خود را  در        ای اس پی ان (شبکه جهانی تفریحی- ورزشی) افزایش دهد.

شبکه جهانی تفریحی همچون نیروگاه محرکه ای  برای برند های دیزنی عمل می کند ، به خانه های 98 میلیون آمریکایی می رود و در میان طرفداران خود برای تقلید و پیروی از نقش های  حاضر در والت دیزنی شناخته شده است. در سال گذشته این شبکه بر طبق آمار و بررسی های ارائه شده از سوی بانک دیئوتش  بانی  بیش از نیمی از عملکرد  درآمدی دیزنی است .

تمایل زیاد دیزنی برای تمرکز بر روی کیفیت محصولات  او را به نحوی شایسته به عالمی  فراتر از تفریح  و سرگرمی برده است. ساخت پرطرفدارترین فیلم انیمیشنی اخیر آن بیش از پنج سال طول کشیده و 175 میلیون دلار هزینه در بر داشته است  و در سال گذشته رتبه ششم را در میان بزرگترین فیلم ها و نمایش های جهانی از آن خود کرده است.

2. اینتل (Intel)
Intel


رتبه صنعتی:1

سالی سخت برای اینتل بود: در سال 2009 تقاضای نوعی از  تراشه های آن برای کامپیوتر های خانگی کم شد.

اما بزرگترین سازندگان ریز تراشه ها که کنترل 80% ریزپردازنده های کامپیوتر ها را در اختیار داشتند، به نوآوری خود ادامه دادند. این شرکت تنها یکی از محصولاتی که به بازار روانه کرد، تراشه نانو متری 32 در اندازه ای کوچکتر ، سریع تر و قدرتمند تر بود که انتظار می رود استاندارد صنعتی شود. این امر در راستای استراتژی " تیک تاک" شرکت اینتل  گسترش و توسعه یافته است، هدفی که در آن هر 12 ماه محصولی جدید می بایست معرفی شود.

3. یو پی اس (UPS)
UPS


رتبه صنعتی: 1

یو پی اس سالانه  4 میلیون بسته را با کشتی جابه جا می کند. ولیکن او به جهت مسائلی جزیی و کوچکتر بهتر شناخته شده است مانند اخلاق مناسب و خوب رانندگان آن.

توجه این شرکت به کیفیت محصولات در بعضی از روش های مورد انتظار از آن به نمایش گذاشته شده است، مانند به کار گیری آیفون های  جدید با قابلیت کنفراس برای پیگیری بسته های ارسالی . و اما دارای ایده های تازه و غیر معمولی نیز است  که به مشتریان اختیارات خاصی را واگذار می کند.

4 . اپل ) Apple)
Apple


رتبه صنعتی :1

می دانید که اپل در سراسر جهان متقاضیان زیادی را شیفته محصولات خود کرده است. اپل هم اکنون با پرده برداری از محصول جدید" آی پد"  جهانی شده و در سراسر دنیا از پکن تا جزیره سیلکون  قابل دسترس است.

ولیکن فروش آن دسته از محصولات اپل که با استقبال مواجه شد را می توان به حمله تشبیه کرد. فروش محصول آی فون تنها امسال به 25 میلیون رسید که این امر اپل را در میان برزگترین تولیدکنندگان تلفن موبایل به مقام سوم رساند . این در حالی بود که تنها این مقدار فروش اپل معادل سه سال آن بوده است.

5. هواپیمایی سنگاپور
Singapore Airlines

رتبه صنعتی: 1

هواپیمایی سنگاپور در این لیست یک شگفتی بزرگ است.  در زمانی که اغلب هواپیمایی ها  در جهان نارضایتی هایی را به جهت دور شدن از ارتقا کیفیت ایجاد کرده اند ، این شرکت  علی الخصوص امتیاز بالای کیفیت را کسب می کند. و درمیان کاهش شدید مسافرت در این سال ، در لیست کلی بهترین ها در جایگاه پنجم قرار می گیرد.

شاید به عقیده یکی از کارشناسان علت این موضوع این باشد که این شرکت هوایی دست به خدمات خود در خطوط پرواز هایش نزده است: مسافران first class این پروازها از غذا های لذیذی لذت برده ، بر صندلی های راحتی که از پر ساخته شده تکیه می دهند و هر یک می توانند به تماشای تلویزیون 32 اینچی شخصی خود بپردازند.

این شرکت به ظواهر و زیبایی اهمیت زیادی می دهد و 40 % از فروش خود را از طریق مسافران پریوم کسب می کند.

6. نور استورم (Nordstrom)
Nordstrom


رتبه صنعتی:3

نور استورم با وجود شرایط سختی که  از خسارت در بخش اجناس لوکس با آن مواجه شده بود هرگز در مدت رکود اقتصادی در تحویل اجناس خود تاخیر نداشت و تعهدات خود را در قبال مشتریان ویژه اش عملی کرده و هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که از آنان ابراز نارضایتی کرده یا گله ای داشته باشند.

هم اکنون این شرکت برای سهم بازار خود در شرایط بسیار رقابتی  فروشگاه های بزرگ صنعتی  تلاش می کند .

7. آلتریا گروپ (Altria Group)
Altria Group


رتبه صنعتی: 3

درست است، حتی می توانند تولیدکنندگان سیگار هم مورد تقدیر واقع شوند.صورت مالی آلتریا نشان می هد که  به جهت جایگاه و اعتبار مناسب و قوی ای که دارد، این شرکت توانسته علی رغم بحران اقتصادی  مشتریان خود را حفظ کند. مالبرو به عنوان مشهورترین سیگار در آمریکا به کار خود ادامه می دهد و با احتساب فروش 41.8 % بزرگترین عرضه کننده بازار محسوب می شود. پارلیامنت، ویرجینیا اسلیم و سایرین به علاوه آلتریا در سال گذشته در حدود نیمی از سیگار های عرضه شده به بازار آمریکا را تولید کرده اند.

و با توجه به  بحران اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم در بسیاری از موارد، بزرگترین شرکت تولید کننده سیگار  فروش کالا های خود را برای غیر سیگاری هم افزایش داده است و به طور مثال آدامس تنباکو با  افزایش چهار درصدی حجم فروش در چهارماهه اخیر مواجه شده است.

8. ادوب سیستم (Adobe System)
Adobe Systems


رتبه صنعتی: 1

محصولات ادوب در سخت ترین بحران ها، استانداردی طلائی است : نوآوران حرفه ای.  برنامه های فتوشاپ، تصویرساز و برنامه های پریمیر(Premier) اغلب در این بسته یافت می شود. برای استفاده کنندگان Player Adobe’s ubiquitous Flash و PDF reader Acrobat  نام هایی آشنا ست.

ادوب مدتی طولانی  است که با وجود رقابت زیاد موقعیت غالب خود را حفظ کرده است.

9. پروتکتر اند  گمبل (Protector & Gamble)

Procter & Gamble

رتبه صنعتی: 1

محصولات مصرفی شرکت بزرگ P&G بالغ بر 23 محصول متفاوت از جمله تاید و پمپر است که بیش از یک میلیون دلار ( یک میلیارد تومان) در آمد از فروش آنان به دست می آید.اما نباید تصور کرد که شرکت به راحتی پا بر جا بوده و توانسته به تولیدات جدید خود دست یابد. در سال 2009  بر خلاف شرایط اقتصادی بحرانی این شرکت خط تولید یکی از گرانترین محصولات خود را راه اندازی کرد.

مدیر اجرایی شرکت می گوید، " نو آوری اغلب می تواند پادزهری برای بحران های اقتصادی بزرگ باشد."

10.فیلیپ موریس اینترنشنال
Philip Morris International


رتبه صنعتی: 1

همانند آلتریا ، این شرکت بزرگ بین المللی  تولید کننده سیگار به پشت گرمی اعتبار مطلوب خود در سال 2009 توانست دو مشکل را پشت سر گذاشته و اداره کند. فیلیپ موریس که دو سال پیش از آلتریا مشتق شد ، در سال گذشته مقدارکمی سیگار را با قیمت ارزان تر  به عنوان محصول صادراتی  اروپایی مالبرو با کشتی  صادر کرد.

اما  فروش بیشتر در آسیا به جبران کسری های حاصل از مخارج حمل و نقل با کشتی  کمک کرد.

 

منبع : سی.ان.ان

► گزارش تصویری/ روز بودجه ای مجلس
هزینه ماهیانه زندگی در تهران، یک میلیون تومان ◄

مطالب مرتبط
بنر