بهترین روش کاشت مو

چهارشنبه ، 9 مرداد 1398 ، 08:16

امروزه با توجه به پیشرفت علم پزشکی روش های جدیدی برای کاشت مو معرفی شده اند که نسبت به روش های قبلی کارایی بهتری دارند و نتایج آن ها موجب رضایتمندی افراد می گردد. اگر قصد کاشت مو دارید بهتر است قبل از هر اقدامی با روش های مختلف آن آشنا شوید.

کاشت مو با روش های مختلفی صورت می پذیرد که بسته به شرایط فرد متقاضی و هزینه آن می توان یک روش را انتخاب نمود. باید به این نکته توجه داشته باشید که برای حفظ سلامت خود انجام عمل کاشت مو باید در محیطی کاملا تمیز و بهداشتی و زیر نظر پزشک متخصص انجام پذیرد. بنابراین به مراکزی که فاقد این ویژگی ها هستند به هیچ وجه اعتماد نکنید.

از جمله رایج ترین روش های کاشت مو، روش FUT و FIT می باشد. در این دو روش فولیکول های مو را به همان حالت طبیعی و به صورت تک تک روی پوست سر می کارند. این موها پس از دوره ای کوتاه، رشدی مانند موهای طبیعی دیگر خواهند داشت.




برای کاشت مو از چه موهایی استفاده می شود؟


با توجه به نوع روش کاشت مو، از ناحیه پشت سر فرد متقاضی یا ناحیه ای دیگر از بدن، موهای پیوندی برداشته شده، سپس به وسیله لوپ ها و میکروسکوپ های مخصوص، فولیکول های آن به صورت دانه دانه جدا می گردد و در محل مورد نظر با ایجاد برش های بسیار ظریف که اندازه آن در حد یک میلی متر است پیوند زده می شود. به دلیل این که موها پیوندی از خود شخص گرفته می شود بدن هیچ گونه واکنشی به آن نشان نمی دهد و نیاز به مراقبت پزشکی خاصی ندارد. هرچه پزشک شما دارای تجربه و تخصص بیشتری باشد نتیجه کار بهتر و مطلوب تر خواهد بود. ۴ تا ۶ ماه پس از کاشت، موها شروع به ریزش می کنند و سپس موهای جدید دوباره رشد خواهند نمود. پس نگران ریزش موهای کاشته شده نباشید.

کاشت ریش

گاهی اوقات آقایان از کم پشت بودن ریش و سبیل خود گله مندند. اگر شما با چنین مشکلی روبرو هستید می توانید برای برطرف کردن آن از روش های مختلف کاشت ریش و سبیل استفاده کنید. کاشت ریش و سبیل معمولا در قسمت چانه و بالای لب انجام می شود. افرادی که بر روی مناطقی که محل رویش مو است جای زخم یا آکنه دارند می تواند با کاشت ریش و سبیل، روی آن ها را بپوشانند و چهره خود را جذاب تر نمایند. برای کاشت ریش و سبیل، موهای پیوندی از ناحیه اطراف و پشت سر برداشته می شوند. موهای کاشته شده، ویژگی های موی طبیعی را دارند و همزمان با بقیه موها رشد می کنند. پس از گذشت مدت زمان مشخصی از عمل کاشت ریش و سبیل، می توانید آن ها را اصلاح و پیرایش کنید.




متخصصان در هنگام کاشت ریش و سبیل باید دقت کنند که موها را با زاویه مناسب در محل مورد نظر پیوند بزنند تا تغییری در شکل کلی موهای صورت ایجاد نگردد و فرد متقاضی پس از عمل کاشت ظاهری طبیعی داشته باشد. اگر نقصی در نتیجه کار مشاهده گردد آنگاه عمل ترمیمی انجام می شود که موها به صورت تکی یا دوتایی در محل های خالی کاشته می شوند.


کاشت ابرو

خانم ها معمولا حساسیت زیادی روی ابروهای خود دارند. در گذشته آن هایی که ابروهای توخالی داشتند برای پر کردن آن از روش تاتو و هاشور ابرو استفاده می کردند. کاری که تا به امروز هم در آرایشگاه های بانوان انجام می شود. متاسفانه این روش مشکلاتی را برای فرد ایجاد می کند زیرا تاتو به این راحتی قابل پاک شدن نیست و فرد مجبور است شکل خاصی از ابرو را برای مدت طولانی در چهره خود تحمل کند. از طرف دیگر این روش ممکن است در شرایط بهداشتی انجام نشود و موجب عوارض پوستی برای فرد گردد. ما به افرادی که دارای ابروهای کم پشت هستند، عمل کاشت ابرو را پیشنهاد می کنیم.




امروزه بسیاری از روش ها و تکنیک های کاشت ابرو وجود دارد که می تواند ظاهری زیباتر و جذاب تر برای شما فراهم آورد. کاشت ابرو یک روش ترمیمی بسیار موثر و ظریف برای افرادی است که در اثر برداشت نامناسب ابروها، عوامل ارثی و جای زخم قسمت یا تمامی ابروی خود را از دست داده اند. برای کاشت ابرو معمولا از ناحیه بالای گوش ها که موهای شبیه به ابرو دارند مقداری مو برداشته و در محل مورد نظر کاشته می شود. این عمل حساس که باید توسط پزشک متخصص انجام شود به زمانی بین ۲ تا ۴ ساعت نیاز دارد. پزشک فولیکول های مو را که از قسمت پشت گوش برداشته شده با توجه به طرحی که برای ابروی فرد تعیین گردیده در محل مورد نظر و با زاویه مناسب قرار می دهد. موهای پیوند زده شده در عمل کاشت ابرو، پس مدتی رشد کرده و مانند ابروی طبیعی می توان آنها را اصلاح و آرایش کرد.



► بهاری سراسر شادی با تورهای نوروزی تکتازان پرواز عرش و سیمرغ 24
امسال عید به استان خوزستان سفر کنید و جاذبه های آن را بشناسید ◄

مطالب مرتبط
بنر