چرا برای مهاجرت به آمریکا، اگر دنبال وکیل مهاجرت در لس آنجلس باشیم، ایده آل تر است؟

سه شنبه ، 1 مرداد 1398 ، 00:00

به گزارش سایت وکلای مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)
 

تحصیل و دسترسی به مراکز علمی معتبر جهان، همواره یکی از اهداف مهم و مورد توجه برای مهاجرت بوده است. بعضی از خانواده‌ها از سال‌های کودکی و نوجوانی، فرزندان خود را در کالج‌های شبانه روزی ثبت نام می‌کنند و از این جهت خیال‌شان از بابت ادامۀ تحصیل آنها تا حد زیادی راحت است. اما اگر شما برای پذیرش در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، تلاش می‌کنید؛ اگر به سراغ وکیل مهاجرت در شهر لس‌آنجلس  رفته‌اید و منتظر نتیجه هستید، بهتر است کمی دربارۀ اپلای کردن و گرفتن فاند اطلاعات کسب  کنید.

درخواست پذیرش یا (Apply) ، به فرایندی اطلاق می‌شود که فرد طی میکند تا بتواند از یکی از دانشگاه‌های خارجی پذیرش تحصیلی دریافت کند. اما به طور عمومی به مراحل دریافت ویزا، مصاحبه در سفارت کشور مبدا، اقدامات اولیۀ سفر و تهیۀ بلیط نیز اپلای گفته می‌شود.

اغلب افراد توصیه می‌کنند که برای ادامۀ تحصیل در دانشگاه‌های خارجیف در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری اقدام شود. برای شروع فرایند اپلای شما باید ابتدا به جمع‌آوری رزومۀ تحصیلی بپردازید. از جمله مقالات معتبر در مجلات خارجی، پروژه‌های علمی، نوشتن پروپوزال برای رشته و مقطع مورد درخواست، که به آن انگیزه نامه یا SOP نیز گفت همی‌شود. گرفتن مدرک زباان، مستلزم شرکت در آزمون‌های IELTS، TOEFL، است. آزمون GRE برای گرفتن پذیرش در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در کشور آمریکا، با هدف اخذ نمرۀ قبولی ضروری است. در طی انجام این فرایند باید با استادان دانشگاه مقصد نیز مکاتبه کنید و نظر مثبت آنها را جذب کنیدف از طریق استادان خود در ایران توصیه‌نامه‌ای تهیه کنید و به آدرس دانشگاه ایمیل کنید. مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع مختلف تحصیلی را ترجمه کرده و ارسال کنید.

برای اینکه دید بازتری نسبت به تحصیل در یک کشور خارجی داشته باشید لازم است ابتدا دربارۀ رشته‌های دانشگاهی و دانشگاه‌های مد نظرتان تحقیق کنید. تا حد امکان از کسانی که به تازگی اپلای گرفته‌اند پرس و جو کنید و از آنها بخواهید که شما را راهنمایی کنند. چرا که تجربه‌های اشخاص در این زمینه بسیار مفید تر از توصیه‌های دیگر خواهد بود.

بعد از اینکه تمام مراحل اپلای را انجام دادید باید منتظر پاسخ درخواست تان از دانشگاه‌های مبدا باشید.

وکلای مهاجرت در لس‌آنجلس ، می‌توانند شما را در خصوص گرفتن پذیرش تحصیلی به خوبی راهنمایی کنند.

در شهر لس‌آنجلس امکانات اموزشی و مراکز علمی و دانگشاهی گسترده‌ای وجود دارد.

آزمایشگاه پیشرانه جت یکی از مراکز مهم ناسا در پاسادنا در شمال لس‌آنجلس قرار دارد.

از مراکز دانشگاه ایالتی کالیفرنیا که در شهر لس‌آنجلس قرار دارد، می‌توان به مراکز زیر اشاره کرد:

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در چنل آیلند، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در سن برناردینو، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در فولرتون،

دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لس‌آنجلس، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در لانگ بیچ، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در نورتریج.

همچنین پایگاه نیروی هوایی ادواردز که یکی از مراکز اصلی فرود شاتل فضایی است، در حومۀ شهر لس‌آنجلس قرار دارد.

دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا به دلیل رنکینگ بالای علمی و نظام آموزشی قدرتمند خود به عنوان یکی از مهمترین مقاصد دانشجویان جهت اپلای مطرح هستند. هدف نهایی سیستم آموزشی آمریکا، پرورش نیروهای متخصصی است که در عرصه‌های علم و فناوری کارآمد و خبره باشند.

دانشگاه لس‌آنجلس، معروف به یو‌سی‌ال‌ای (UCAL) در ناحیۀ وست وود قرار گرفته است. در این مرکز سیصد و سی و هفت رشتۀ تحصیلی ارائه می‌گردد. این دانشگاه با پذیرش بیست و نه هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و سیزده هزار دانشجو در مقاطع بالاتر، بیشترین میزان پذیرش دانشجو در ایالت کالیفرنیا را دارد.

 

منبع: سایت وکیل مهاجرت به آمریکا و کانادا (IranianLawyer.info)

► جمع‌بندی کنکور از زبان روح‌الله ابوالحسنی، مدرس و رتبه برتر کنکور
دومین دوره فینال رویداد استارتاپ جاده ابریشم برگزار خواهد شد ◄

مطالب مرتبط
بنر