بررسی قیمت بازار اجاره روزانه ویلا و آپارتمان مبله

يكشنبه ، 28 مهر 1398 ، 14:16

در سال های اخیر گردشگری و سفر وارد حوزه جدیدی شده است، با وجود تحریم های امریکا و افزایش نرخ ارز بسیاری ترجیح میدهند سفرهای داخلی را جایگزین سفرهای خارجی خود کنند و با افزایش حجم سفرهای داخلی موضوع اقامت به عنوان یکی از اسباب سفر مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. به صورت نرمال تاکنون اقامت افراد در هتل، مسافرخانه ها و میهمان پذیرها امکان پذیر بوده است اما بسیاری از افراد به دنبال اقامت در جایی شبیه خانه یا آپارتمان خود هستند.

به نقل از سایت میهمان شو به عنوان مرجع رسمی اجاره روزانه اقامتگاه در ایران به دلیل وجود همین تقاضا در چندین سال اخیر همانند سایر کشورهای دنیا بحث اقامت و اجاره روزانه در ویلا ها و سوئیت های مختلف شکل گرفته است و بسیاری از مالکین برای کسب درامد جدید و بهبود معیشت خانواده خود بخشی یا تمام ملک خود را دربست و بصورت روزانه اجاره میدهند. این موضوع برای اقامتگاه های سنتی، خانه های روستایی و شهری بسیار باب شده و حتی باعث به وجود آمدن واژه ای جدید تحت عنوان اقامتگاه های بوم گردی شده است. اقامتگاه های بوم گردی عمدتا دارای بافت سنتی و تاریخی بوده و بصورت اتاق اجاره داده می شود و شامل وعده های غذایی نیز می باشند و در نقش یک هتل کوچک یا مهمانپذیر عمدتا تلقی می گردند. اما ویلاهاريال سوئیت ها یا خانه های دربست عمدتا داری بافت شهری و مدرن بوده و با امکانات مختلف ارایه می گردند.

در بحث قیمت و تعیین هزینه اجاره روزانه نیز پارامترهای مختلف همچون منطقه، امکانات، سن بنا و متراژ و زمان اثر گذار می باشد. به عنوان مثال درخواست اجاره ویلا در شمال در فصول بهار و تابستان با دلیل تمایل افراد به سفرهای داخلی به مناطق خنک بیشتر شده و همین موضوع باعث افزایش محسوس در قیمت های این منطقه می شود و در فصول پاییز و زمستان نیز با کاهش تقاضا قیمت ها بسیار تعدیل می گردند، یا در مناطق جنوبی همانند کیش و قشم در فصل پاییز، زمستان و اواسط بهار قیمت ها افزایش و در تابستان به شدت کاهش پیدا میکنند، در بخشی از مناطق همچون تهران و اصفهان نیز قیمت ها در فصول مختلف تغییرات زیادی ندارد.

پارامتر مشخص دیگری که میتواند در شهرهایی همچون تهران در قیمت ها تاثیر زیادی داشته باشد منطقه یا محله است، در شهر تهران قیمت ها در مناطق شمالی و غرب به مراتب بالاتر از قیمت ها در جنوب و مرکز شهر می باشند یا در شهرهای شمالی اجاره ویلا ساحلی یا ویلا و کلبه جنگلی قیمت های بالاتری نسبت به مناطق معمولی دارند.

امکانات ویلا و آپارتمان های مبله نیز سومین پارامتر اثر گذار در قیمت ها می باشد، امکاناتی همچون استخر، سونا و جکوزی یا امکانات رفاهی همچون میز بیلیارد، نوع مبلمان می تواند قیمت ها را تغییر دهد، مثلا قیمت اجاره یک ویلا استخردار در کردان با یک ویلا معمولی در تمامی طول سال تفاوت دارد.

با نگاهی دقیق تر به فرایند بررسی قیمت ها متوجه خواهیم شد خانواده ها برای داشتن یک اقامت لازم است قبل از رزرو ویلا یا سوئیت به هدف خود از سفر، تعداد افراد، امکانات لازم در محل اقامت، نوع دسترسی و فصل سفر خود دقت کافی داشته باشند تا بتوانند با ارزان ترین و مناسب ترین قیمت محل مورد نظر خود را اجاره نمایند.

برای بررسی قیمت ها و آگاهی از نوع نرخ گذاری میتوانید با مراجعه به سایت های تخصصی همچون سایت میهمان شو و انتخاب شهر یا محله مورد نظر خود ضمن مشاهده تصاویر و امکانات ملک از قیمت دقیق در بازه های زمانی مختلف مطلع شوید و در صورت تمایل بصورت رایگان و آنلاین درخواست رزرو خود را ثبت نمایید تا پس از تایید میزبان و پرداخت وجه با استفاده از درگاه پرداخت الکترونیک رزرو شما قطعی گردد. از مزایای استفاده از این سایت میتوان به اطمینان از شرایط رزرو همچون شناخت دقیق مالک، تضمین و امنیت در پرداخت وجه و گارانتی کمترین قیمت می باشد، همچنین پشتیبانی تلفنی در تمامی ایام سال حتی روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح الی 23 شب از دیگر ویژگی های قابل اتکا در این سایت می باشد.

همه ساله گردشگران مختلفی با شروع فصول مختلف به قصد سفرهای کاری، تفریحی و زیارتی به نقاط مختلف کشور حرکت می کنند، لزوم توجه به انتخاب دقیق محل اقامت می تواند بخشی از چالش های یک سفر را حل کند، قیمت ها نیز عمدتا در چهار رنج 50 الی 200 هزار تومان، 200 الی 500 هزار تومان و بالای  500 هزار تومان طبقه بندی می گردند، خوشبختانه تنوع زیاد محل اقامت در هر سه گروه قیمتی باعث شده میهمانان به آسودگی انتخاب مناسبی داشته باشند و وجود سایت های تخصصی در این زمینه نیز به کنترل قیمت گذاری ها بسیار کمک نموده است.

► ششمین همایش استیل پرایس با حضور بزرگان صنعت فولاد برگزار شد
آیا اعطای تسهیلات میلیاردی به فرزند هم بخشی از مسیر توسعه است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر