آخرین رقم معوقات بانکی كشور

شنبه ، 11 ارديبهشت 1389 ، 12:51

 

در آخرین جلسه  که با حضور تمامی اعضا و نیز مدیران بانکها برگزارشد، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور محرومیتهای جدی برای بدهکاران و کسانی که به شکل مشکوک الوصول دارند را تصویب کرد.


عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: بانک مرکزی ایران، آخرین رقم معوقات بانکی کشور را در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در هفته گذشته حدود 50 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

 

 

به گزارش بانکی به نقل از مهر، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به اینکه رقم معوقات در سال گذشته حدود 48 هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: این افزایش 50 هزار میلیارد تومانی ناشی از سود و جرایم دیرکرد معوقات است.

وی تصریح کرد: در جلسه هفته گذشته که با حضور تمامی اعضا و نیز مدیران بانکها برگزارشد، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور محرومیتهای جدی برای بدهکاران و کسانی که به شکل مشکوک الوصول دارند را تصویب کرد.

نماینده مردم شهرستان آمل در مجلس ادامه داد: لازم است آئین نامه ای هم در این خصوص تصویب شود و لایحه ای هم برای وصولیها به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

یوسفیان ملا با اشاره به اینکه جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور از هر 15 روزیک بار به جلسات منظم هفتگی تبدیل شده است، اضافه کرد: اکنون سران سه قوه مصمم هستند تا مسئله معوقات بانکی و زمین خواری به سرانجام برسد.

وی در خصوص اینکه چرا اسامی بدهکاران بانکی در جلسه اخیر ستاد اعلام نشد، پاسخ داد: البته برای رسیدگی به معوقات ستاد مراحلی پیش بینی شد که در مرحله اول مذاکره با بدهکاران بود که عده زیادی از آنان نیز به ستاد آمدند.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اضافه کرد: در این مذاکرات عده ای از بدهکاران بانکی حاضر به پرداخت شدند و پرداخت هایی نیز صورت گرفت، برخی از بدهکاران بانکی هم به محاکم قضایی معرفی شدند و اکنون در زندان به سر می برند.

وی تاکید کرد: مرحله بعدی و تصمیم گیری این ستاد محرومیت دائمی بدهکاران از خدمات بانکی است.

► ايرانی ها در توليد و ثروتمندی 2 پله صعود کردند
تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام ◄

مطالب مرتبط
بنر