شرکت انگلیسی به دلیل همکاری با ایران جریمه شد

پنجشنبه ، 23 ارديبهشت 1389 ، 12:50
دولت آمريكا در راستاي سياست هاي خصمانه عليه ملت ايران، يك شركت انگليسي را به دليل فروش سه هواپيماي بوئينگ 747 به ايران دو ميليون دلار جريمه كرد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، شركت هواپيمايي بالي كه مقر آن در انگليس قرار دارد توسط دادگاه ايالتي كلمبيا به پرداخت دو ميليون دلار به عنوان جريمه محكوم شده است.

اين شركت متهم است در سال هاي 2007 تا 2008 به طور غيرقانوني سه هواپيماي بوئينگ 747 را از آمريكا به ايران صادر كرده است.

آمريكا در سياستي خصمانه عليه ملت ايران، صادرات هرگونه هواپيما حتي هواپيماهاي مسافربري به ايران را ممنوع كرده است.

 

فارس نوشت : بر اساس گزارش رسانه ها، شركت بالي با حكم دادگاه كلمبيا به پرداخت حداكثر دو ميليون دلار جريمه محكوم شده و به مدت پنج سال تحت مراقبت خواهد بود. همچنين بر اساس توافقي كه ميان اين شركت و دولت آمريكا حاصل شده است شركت مذكور بايد 15 ميليون دلار به عنوان جريمه مدني به واشنگتن بپردازد كه چنانچه اين شركت طي 5 سال آينده ممنوعيت هاي صادراتي آمريكا را نقض نكند دو ميليون دلار از اين رقم كاسته مي شود.
به علاوه شركت بالي از امتيازات صادراتي طي 5 سال آينده محروم خواهد بود.

 

اين شركت از طريق يكي از شركت هاي وابسته به خود به نام بلو اسكاي و با مبالغ دريافتي از يك شركت هواپيمايي ايران اقدام به خريد هواپيماهاي مورد نظر از آمريكا كرده بود و واسطه انتقال اين هواپيماها به ايران شده بود. اين شركت در ادامه ترتيبات لازم براي پرواز اين هواپيماها توسط شركت ايراني در داخل و خارج از ايران را فراهم آورد.

► بانکداری اسلامی از کجا پیدا شد؟
اقدام جالب پلیس سوئیس برای کاهش تصادفات ◄

مطالب مرتبط
بنر