7 مزیت هیوندای سوناتا و قیمت آن

دوشنبه ، 9 تیر 1399 ، 15:01

نام هیوندای سوناتا در ابتدای دهه هشتاد در فهرست خودروهای خارجی قرار گرفت که در کلاس خودروهای لوکس در بازار ایران به فروش رسیدند. این خودرو که از اهالی کره جنوبی است توانست با طراحی خاص و امکانات همه‌جانبه‌اش خریداران ایرانی را با نسل جدیدی از خودروهای لوکس آشنا کرده و سطح سلیقه آن‌ها را ارتقا دهد. علی‌رغم گذشت دو دهه از حضور هیوندای سوناتا در بازار ایران، این خودرو همچنان طرفداران خود را حفظ کرده است.


سوناتا دارای یک پیشرانه 2.4 لیتری است که می‌تواند تا 176 اسب بخار قدرت و تا 228 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با کمک یک گیربکس شش سرعته خودکار نیروی تولیدشده را به چرخ‌های جلو منتقل کرده و در یک سیکل ترکیبی 6.7 لیتر سوخت می‌سوزاند. حداکثر سرعتی که می‌توانید از یک سوناتا انتظار داشته باشید چیزی در حدود 208 کیلومتر بر ساعت است. به‌علاوه این خودرو با توانایی شتاب‌گیری در 9.5 ثانیه نام خود را به‌عنوان خودرویی پرشتاب به مصرف‌کنندگان شناسانده است. متنی که می‌خوانید فهرستی جمع‌وجور از مزایای این زیباروی کره‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهد.

طراحی لوکس و باکلاس

به‌جرئت می‌توان گفت که سوناتا یکی از زیباترین خودروهای ساخته‌شده در شرکت هیوندای است. تمامی چیزی که از یک خودروی اسپرت و زیبا انتظار دارید، در ظاهر سوناتا یافت می‌شود. فلز باکیفیتی که در ساخت بدنه به‌جای پلاستیک استفاده شده است، چهره براق و درخشانی به این خودروی کره‌ای بخشیده است. استفاده از خطوط حجم دهی بر روی کاپوت و اطراف چراغ‌های جلو خوی تهاجمی این خودرو را نشان می‌دهد. همچنین قرارگیری خطوط فلزی به‌کاررفته در نمای جانبی که رنگ متفاوتی با بدنه دارند، در کنار نمای پشتی ساده چهره‌ای شکیل به این سدان کره‌ای بخشیده است. به‌طوری‌که می‌توان طراحی این خودرو را نسبت به دیگر خودروهای هم‌قیمت هیوندای سوناتا منحصربه‌فرد و بی‌نقص دانست.

ارائه لیستی بلندبالا از امکانات رفاهی

هیوندای سوناتا نیز همانند هر خودروی کره‌ای دیگر امکاناتی را در خود جای داده است که در کلاس قیمت هیوندای سوناتا کم‌نظیر به نظر می‌رسد. حتی اگر قصد خریداری ارزان‌ترین نوع هیوندای سوناتا را دارید، نباید هیچ نگرانی از کمبود امکانات رفاهی خودرو به دل راه بدهید. امکانات رفاهی همچون دی‌لایت، اتولایت، کروز کنترل، تنظیم خودکار ارتفاع نور، فرمان برقی حساس به‌سرعت با امکان تنظیم موقعیت چهارحالته، سیستم تهویه خودکار دوحالته با دریچه تهویه عقب، سنسور جلو، عقب، باران و فشار باد تایر، سیستم مولتی‌مدیا با 8 بلندگو و نمایشگر 8 اینچی لمسی، تنظیم برقی صندلی متناسب با گودی کمر در 8 حالت و صندلی تاشو دو تکه در عقب تنها بخشی از فهرست تمام‌نشدنی امکانات هیوندای سوناتا است.

فضاسازی داخلی عالی و استفاده از متریال مرغوب در ساخت کابین

کی از اولویت‌های شرکت هیوندای، تامین فضایی راحت در داخل کابین خودرو برای سرنشینان است. این اصل در طراحی سوناتا نیز مدنظر قرار گرفته و تلاش شده تا با استفاده از پلاستیک مرغوب فضای داخلی خودرو، زیبایی و راحتی را به‌صورت توامان داشته باشد. همچنین دکمه‌های کنترل امکانات رفاهی طوری تعبیه شده‌اند که راننده و سرنشینان بر آن‌ها تسلط داشته باشند. به‌علاوه ترکیب فلز و چرمی که در ساخت فرمان استفاده شده در کنار دکمه‌های جا داده‌شده بر روی فرمان حس خوبی از رانندگی را برای شما به ارمغان می‌آورد. به‌طورکلی می‌توان فضای داخلی و طراحی صندلی‌های این خودرو را نسبت به رقبای هم‌رده در قیمت هیوندای سوناتا عالی ارزیابی کرد. چراکه در کنار استفاده از امکانات رفاهی آخرین‌مدل، کوچک‌ترین آپشن‌ها مانند جا لیوانی نیز از چشم سازندگان برای تامین رفاه سرنشینان دور نمانده است.


عملکرد فنی قابل‌قبول در مقایسه با قیمت هیوندای سوناتا

تیپ‌های مختلف هیوندای سوناتا با پیشرانه‌ها و تجهیزات فنی متفاوت توانسته‌اند به نیاز تمامی افراد از جوانان تشنه سرعت گرفته تا رانندگان محتاط و طرفدار سفرهای خانوادگی، پاسخی درخور بدهند. شتاب‌گیری 8 ثانیه‌ای برای خودرویی در رنج قیمت هیوندای سوناتا نه‌تنها راضی‌کننده بلکه کم‌نظیر است. این خودرو که تنها 6.7 لیتر سوخت در یک سیکل ترکیبی مصرف می‌کند توانسته است جای خود را در دل دوستداران محیط‌زیست هم باز کند. همچنین عملکرد عالی گیربکس این خودرو هیچ‌گاه شما را در جاده‌ها تنها نخواهد گذاشت و همواره یک گزینه قابل‌اعتماد در سرعت‌های بالا برای کنترل ایستایی خودرو است.

ایمنی تاییدشده

هیوندای سوناتا از آن دسته سدان‌هایی است که می‌تواند تجربه یک سواری لذت‌بخش را با بالاترین سطح امنیت برای شما به ارمغان آورد. درخشیدن مدال‌های افتخار قبولی در آزمونه‌ای سازمان IIHS و یوروانکپ با نمرات بالا در کارنامه این خودرو، خیال هر راننده‌ای را راحت می‌کند. حتی اگر وسع شما تنها به خرید ارزان‌ترین سوناتا می‌رسد، مطمئن باشید که طراحان ایمنی را در بالاترین سطح برای شما در نظر گرفته‌اند. صرف‌نظر از اینکه قیمت هیوندای سوناتا چقدر باشد، مجموعه ایربگ‌های به‌کاررفته در آن در کنار پشت‌سری فعال، کمربند ایمنی پیش کشنده و محدودکننده، کنترل ایستایی در شیب و بسیاری تجهیزات ایمنی دیگر نهایت تلاش خود را برای حفظ جان سرنشینان به کار گرفته‌اند. یکی از جالب‌ترین تجهیزات ایمنی به‌کاررفته در این خودرو که به نوع خود در خودروهای هم‌قیمت هیوندای سوناتا منحصربه‌فرد است، سیستم تماس خودکار با مراکز فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز حادثه است.


تجربه رانندگی بی‌نظیر

عایق‌بندی عالی کابین هیوندای سوناتا سبب شده است که هیچ صدایی از پیشرانه در هنگام شتاب‌گیری یا سایر قطعات به داخل کابین نفوذ نکرده و آرامش سرنشینان را بر هم نزند. همچنین در نظر گرفتن حالت‌های مختلف رانندگی و استفاده از فرمان حساس به سرعت توانسته هیوندای سوناتا را به یک خودروی فرمان پذیر و مطیع تبدیل کند.

ارزش خرید بالا نسبت به قیمت هیوندای سوناتا

هنگامی‌که هیوندای سوناتا راه خود را به بازار ایران باز کرد، با رقبای قدرتمندی چون تویوتا کمری و کیا اپتیما مواجه شد. بااین‌حال به لطف پیشرانه قدرتمند خود، امکانات رفاهی کم‌نظیر، ایمنی سطح بالا و استفاده از شیوه‌های نوین طراحی توانست تمامی رقبای هم‌قیمت هیوندای سوناتا را عقب زده و یک سر و گردن بالاتر از رقبا بایستد.

جمع‌بندی

سال‌های سال است که هیوندای سوناتا همراه خریداران ایرانی در جاده‌ها و شهرها است. این خودرو با ارائه امکانات کم‌نظیر در نوع خود توانسته است محبوبیت خود را تا امروز حفظ کرده و به لطف مناسب بودن قیمت هیوندای سوناتا با وجود رقبای قدرتمند اروپایی همچنان پابرجا بایستد.

► اظهار نظر غلط سخنگوی سازمان تعزیرات فروشگاه‌های اینترنتی را به دردسر انداخت
«صفر تا صد مالیات» ◄

مطالب مرتبط
بنر