کارگران جام جهانی همچنان در اعتصاب

يكشنبه ، 30 خرداد 1389 ، 13:40

 


کارگران آفریقای جنوبی که از  اوایل خرداد در اعتصاب به سر می برند، در حالی به اعتراض خود ادامه می دهند که دور دوم مرحله ی گروهی جام آغاز شده است.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، دولتمردان آفریقای جنوبی می گویند، انتظار می رفت تا مذکراتی که توسط واسطه های مستقل با اتحادیه های کارگری صورت گرفته بود، شرایط را تا جام جهانی تغییر دهد. اتحادیه های کارگری با یک میلیون وسیصد عضو مسئله دستمزد خود را به میان کشیده اند.

 

این در حالی است که نماینده اتحادیه خدمات عمومی و امور روابط عمومی وزراتخانه مربوطه از شرایط پیش آمده اظهار ناخرسندی می کند و می گوید " دغدغه این مسئله همواره آزار دهنده است و در مقطع کنونی که کشور ما میزبان جام جهانی است، این مشکل  بسیار نامطلوب است."

 

14 اتحادیه که در بردارنده اتحادیه های کارگری، معلمان و پرستاران است، از دولت خواسته اند تا حقوقشان به میزان 8.6 درصد در ماه افزایش پیدا کند و هم چنین پاداش و مزایا به 1000 رند،در حدود 123 دلار برسد. این درحالی که دولت با 6.5 درصد افزایش و 620 رند، موافقت کرده است.

 

در مذاکراتی که بین اتحادیه و واسطه های مستقل در خرداد امسال آغاز شده است ، نمایندگان اتحادیه ها ادعا می کنند که 30 روز مهلت داده شده است تا این مسئله از بن بست خارج شود.

 

جام جهانی برای اولین بار در خاک آفریقای جنوبی برگزار می شود و انتظار می رود تا 300 هزار گردشگر خارجی را به سوی این کشور جذب کند و این در حالی است که این رویداد بزرگ تنها تا 11 جولای (20 تیر ماه ) ادامه خواهد داشت.

 

در یکی از مصاحبه های تلفنی که طرف مستقل در مذاکرات داشته است،عنوان می کند که تفاوت چندان زیادی بین پیشنهاد معترضین و دولت وجود ندارد و به نظر می رسد که بتوان به توافقی مطلوب دو طرف رسید.

► چشم انداز ناامید کننده اقتصاد کشورهای عربی
فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت ◄

مطالب مرتبط
بنر