بهترین ارزها برای سرمایه گذاری

شنبه ، 4 دی 1400 ، 14:43





گرچه ارزهای دیجیتال به عنوان یک روش پرداخت نوین با سرعت بالا، کارمزد کم و کمترین محدودیت شناخته می‌شوند، اما در چند سال اخیر هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، به یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری و کسب درآمد نیز تبدیل شده‌اند. در این مطلب قصد داریم به چند مورد از ارزهای دیجیتال خوب برای سرمایه گذاری اشاره کنیم. اگر قصد سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سودده با کمترین سرمایه اولیه را دارید، در ادامه این مطلب، همراه ما باشید.

ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه گذاری
با توجه به تحلیل کارشناسان و بررسی قیمت ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته، بسیاری معتقدند که این بازار، یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در سال‌های آتی خواهد بود. جالب است بدانید که بسیاری از تحلیلگران علاوه بر رمزارزهای محبوب مانند بیت کوین و اتریوم، سایر ارزهای دیجیتال نوظهور مانند دوج کوین و ترون را برای سرمایه گذاری پیشنهاد می‌کنند.

برای آشنایی با ارزهای دیجیتال قابل سرمایه گذاری در ادامه این مطلب همراه ما باشید. به خاطر داشته باشید که برای سرمایه گذاری و خرید هریک از رمزارزهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید از خدمات صرافی‌های آنلاین معتبر مانند صرافی ارزپایا استفاده کنید.

شما با ثبت نام در صرافی ارزپایا و طی کردن مراحل احراز هویت، قادر به خرید ارز دیجیتال با ریال خواهید بود. درواقع شما با پرداخت ریال، می‌توانید تتر خریداری کرده و در همین صرافی یا هریک از صرافی‌های خارجی، تتر را به رمزارز مورد نظرتان، تبدیل کنید.

بیت کوین
بدون شک، ارز دیجیتال پرچمدار از نظر میزان سودآوری در بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین است. در حال حاضر و در زمان نگارش این مطلب، بیت کوین بیش از 40 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، سایر آلت کوین‌ها و توکن‌های موجود در بازار، تا حد زیادی از روند تغییرات قیمت بیت کوین پیروی می‌کنند و معمولا با هر ریزش قیمت بیت کوین، قیمت آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند.

با توجه به پتانسیل رشد بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران این ارز دیجیتال را برای سرمایه گذاری چه برای افراد تازه کار و کم تجربه و چه برای افراد باتجربه، ایده‌آل می‌دانند. زیرساخت‌های این ارز دیجیتال در چند سال اخیر، به طرز چشمگیری بهبود یافته است. همین مسئله موجب افزایش انگیزه افراد و البته دولت‌ها برای پذیرش بیشتر آن شده است.

اتریوم


پس از بیت کوین، اتریوم دومین رمزارز بزرگ از نظر ارزش کل بازار است. این دارایی که در سال 2015 راه اندازی شد، در طول سالهای اخیر رشد بسیاری داشته و به یکی از پرتقاضاترین ارزهای رمزنگاری شده در بازار تبدیل شده است. اما چه چیزی اتریوم را از بیت کوین متمایز می‌کند؟

اتریوم، یکی از رمزارزهایی است که از بلاک‌چین آن، برای توسعه و پشتیبانی از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت که کاربرد اتریوم به یک روش پرداخت محدود نشده است و مورد توجه بسیاری از شرکت‌ها، سازمان‌های بزرگ و توسعه دهندگان است.

به دلیل قابلیت‌های شگفت‌انگیز اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز، اکوسیستم اتریوم می‌تواند مجموعه‌ای از ویژگی‌های شگفت‌انگیز مانند قراردادهای هوشمند و عملکردی کاملا غیرمتمرکز را دارا باشد. علاوه بر این، ارز اتریوم در حال حاضر به داشتن یکی از فعال‌ترین جوامع توسعه دهندگان در جهان افتخار می‌کند. در نتیجه، بسیاری از کارشناسان مالی معتقدند که این ارز دیجیتال برای انجام کارهای بسیار بزرگ در آینده، ایده‌آل خواهد بود.

دوج کوین



دوج کوین که بسیاری آن را جزو دسته میم کوین ها می‌دانند، با افزایش قیمت ناگهانی در سال 2021، به یکی از پرطرفدارترین و البته پر سر و صداترین رمزارزها برای سرمایه گذاری تبدیل شد.

این آلت کوین که از تصویر سگ شیبا (Shiba Inu) به عنوان آواتار خود استفاده می‌کند، توسط برخی از شرکت‌های بزرگ، از جمله Kronos، و مهم‌ترین آنها Tesla و SpaceX، شرکت‌های ایلان ماسک، به عنوان نوعی روش پرداخت پذیرفته شده است.

Dogecoin توسط دو مهندس نرم افزار به نام‌های بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013 ایجاد شد. جالب است بدانید که در ابتدا هیچ برنامه جدی برای توسعه این ارز دیجیتال در نظر گرفته نشده بود و توسعه دهندگان آن را صرفا برای شوخی ایجاد کرده بودند. اما قیمت دوج کوین در هفته‌ای که قرار بود ایلان ماسک در برنامه  Saturday Night Liveظاهر شود، به بالاترین حد خود یعنی 0.71 دلار رسید.

ترون
TRON از جمله ارزهای دیجیتالی است که به دلیل برطرف کردن برخی از چالش‌های بزرگ حوزه ارز دیجیتال مانند بالا بودن مقدار کارمزد، به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در نظر گرفته می‌شود. در این ارز دیجیتال از پروتکل اثبات سهام استفاده شده است، رویکردی که منجر به افزایش سرعت شبکه برای تایید تعداد زیادی تراکنش در مدت زمانی کوتاه می‌شود.

همکاری این ارز دیجیتال با شرکت‌های بزرگ، بازتابی مثبت در آینده این دارایی دیجیتال داشته و خواهد داشت. بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، این ارز دیجیتال آینده روشنی دارد و سرمایه‌گذاری در TRON هم در کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌تواند منجر به بازدهی عالی شود.

نتیجه‌گیری
در این مطلب به بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری اشاره کردیم. خرید رمزارزها با سود زیاد در مدت زمان کوتاه همراه است؛ اما به خاطر داشته باشید که ریسک سرمایه گذاری در این بازار، بیشتر از بازارهای دیگر است؛ بنابراین به هیچ عنوان سرمایه‌ای که قدرت از دست دادن آن را ندارید، در این بازار سرمایه گذاری نکنید. بسیاری از افراد به دلیل رشد سریع قیمت ارزهای دیجیتال نسبت به سهام بازار بورس، سرمایه گذاری در این بازار را ترجیح می‌دهند. علاوه بر این، با توجه به افزایش پذیرش عمومی ارزهای دیحیتال توسط مردم و دولت‌ها، می‌توان انتظار داشت که در آینده نزدیک شاهد افزایش قیمت بیشتر این دارایی‌های دیجیتال باشیم.

► افتتاح حساب پی پال در سریع ترین زمان ممکن با کمترین هزینه
نقش استارتاپ های بیمه ای در توسعه فرهنگ بیمه کشور ◄

مطالب مرتبط
بنر