برای سفر به آنتالیا چی ببریم؟

چهارشنبه ، 29 تیر 1401 ، 09:22





با توجه به وجود جاذبه های گردشگری بسیار در این شهر سالیانه آژانس های گردشگری مختلفی در سراسر جهان نسبت به برگزاری تور آنتالیا اقدام می کنند. سفر به این شهر و کشور ترکیه به خصوص اگر برای بار اول باشد، کمی برای شما استرس زا باشد. برای آن که کمی خیالتان بابت سفر آسوده باشد، بهتر است بدانید چه وسایلی را باید در چمدان خود قرار دهید تا سفری کامل و عالی داشته باشید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به آنتالیا
در سفر به آنتالیا کافی است یکی از اقلام ضروری را در چمدان خود قرار ندهید تا مجبور شوید برای تهیه آن در ترکیه هزینه ای غیر ضروری و زیاد پرداخت کنید. برای آن که این مشکل برای شما پیش نیاید، وسایل زیر را در چمدان خود قرار دهید.

مدارک شناسایی
مهم ترین چیز در سفر به ترکیه و هر کشور خارجی دیگر مدارک شناسایی است. دفترچه بیمه، بیمه مسافرتی، کارت شناسایی مانند کارت ملی یا گواهی نامه، نقشه کشور مقصد، کتاب واژگان کاربردی در سفر، پاسپورت و ویزا (در صورتی که کشور مقصد شما نیاز به ویزا داشته باشد) و... از جمله وسایل مورد نیاز شما برای سفر به ترکیه است.

وسایل شخصی بهداشتی
فرقی نمی کند که شما قصد سفر به ترکیه یا یکی از شهرهای داخلی را دارید، در هر صورت وسایل شخصی یکی از لوازم ضروری سفر شما است که باید در چمدان خود قرار دهید. از جمله این وسایل می توان به شانه، مسواک، ناخن گیر، کرم ضد آفتاب، کرم مرطوب کننده، عینک آفتابی و غیره اشاره کرد.

لباس های مورد نیاز
شما به یک شهر ساحلی سفر می کنید، بنابراین لباس های انتخابی شما باید کمی متفاوت تر از سفر شما به شهرهای دیگر باشد. بهتر است لباس هایی گشاد و راحت بپوشید تا شرجی بودن هوا چندان شما را اذیت نکند. لباس زیر اضافی در این سفر بیش از هر سفر دیگر به کار شما خواهد آمد.

از آن جا که شما احتمالا زمان زیادی در پارک های آبی و یا دریا خواهید گذراند، نیاز به تعویض چند لباس زیر خواهید داشت. لباس مخصوص شنا و یا مایو نیز از دیگر وسایلی است که باید در چمدان خود قرار دهید. از آن جا که پارک های آبی در این شهر مختلط هستند، لباسی را همراه داشته باشید که با آن راحت هستید. عینک مخصوص شنا، دماغ گیر و گوش گیر نیز از دیگر وسایلی است که در هنگام شنا کردن و یا انجام بازی های آبی به شما کمک می کند.

وسایل بچه
اگر همراه خود کودک خردسال دارید، در کنار قرار دادن وسایل و لباس های مورد نیاز او، حتما از روغن های بچه برای دور کردن حشرات از بدن او نیز استفاده کنید. با توجه به شرایط آب و هوایی شرجی ترکیه، بدن کودک شما در مقایسه با بدن خودتان بسیار حساس تر و آسیب پذیر تر است. از این رو حتما به فکر دفع حشرات باشید.

صندل و دمپایی مخصوص ساحلی
برای سفر به آنتالیا چی ببریم؟



اول آن که شما در تور آنتالیا دوست دارید در یک زمان کوتاه از اغلب جاذبه های گردشگری دیدن کنید، از این رو حتما کفش مناسبی به پا داشته باشید تا بتوانید تمام شهر را به راحتی زیر پا بگذارید! از طرف دیگر شما نمی توانید با کفش های معمولی خود مانند کفش کالج یا کفش اسپرت قدم به ساحل بگذارید!

شن های ساحل وارد کفش شما شده و تمیز کردن آن کار حضرت فیل است! رطوبت آب نیز می تواند کفش های شما را خراب کند. از این رو بهتر است در کنار یک کفش راحت برای پیاده روی، یک کفش و یا صندل ساحلی مخصوص نیز همراه داشته باشید.




پول مورد نیاز برای سفر به ترکیه
در هر سفر خارجی، همراه داشتن ارز و پول رایج آن کشور یکی از کارهای مهمی است که حتما باید در نظر داشته باشید. همان طور که می دانید ارز رایج ترکیه لیر است و شما می توانید قبل از سفر بخشی از پول مورد نیاز خود را به لیر تبدیل کنید.

از آن جایی که بسیاری از مراکز توریستی در ترکیه مانند مراکز فروش بزرگ، هتل ها و اغلب مراکز دیگر ترکیه از دلار نیز استفاده می کنند، می توانید بخشی از پول خود را به دلار و بخشی دیگر را به لیر تبدیل کنید.

دارو
اگر مشکل و یا بیماری خاصی دارید و نیاز دارید در طول سفر حتما داروی خود را مصرف می کنید، حتما در سفر خود آن را در چمدان قرار دهید. پیدا کردن دارو در یک کشور دیگر شاید برایتان کمی سخت باشد. البته برخی از داروها ممکن است وارد کردن آن به کشور ترکیه یا هر کشور دیگر کمی دردسر داشته باشد. شما باید از قبل نسخه پزشک متخصص را به سفارت کشور مورد نظرتان برده و برای همراه داشتن آن داروی خاص تاییدیه تهیه کنید.

► بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2022
BNPL اقیانوس آبی به گستره ایران ◄

مطالب مرتبط
بنر