خرید ویلا در گیلان

شنبه ، 20 اسفند 1401 ، 13:27






خرید ویلا در گیلان و شمال کشور در برخی از فصل های سال مانند: نوروز و تابستان رونق بیشتری دارد.استان و شهر گیلان با توجه به پتانسیل‌های بسیار بالا و موقعیت جغرافیای، مورد توجه بسیاری از افراد برای خرید ویلا قرارگرفته است. یکی از شاخص‌ترین دلایلی که می‌توانند باعث بالا بودن تقاضای خرید ویلا در گیلان شود وجود منطقه آزاد انزلی است. علاوه بر این تردد مسافران در گیلان نسبت به مازندران کمتربوده و شهرهای آن دارای آرامش بیشتری هستند، همین دو علت می‌تواند باعث رونق داشتن خرید و فروش ویلا در گیلان شود. چرا‌که بیشتر اشخاص با نیت‌هایی چون: سپری نمودن اوقات فراغت دور از دغدغه و هیاهوی شهری، سرمایه گذاری اقدام به خرید ویلا می‌نمایند استان گیلان با داشتن جاذبه های طبیعی بکر و بسیار زیبا بازارچه های معروف، محله های قدیمی، شهرهای زیبایی چون: ماسال، تالش،لاهیجان...می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای خرید ویلا باشد.



انواع ویلا
با یک گشت و گذار در گیلان شاهد انواع مختلف ویلا خواهیم بود.

عواملی چون: پیشرفت تکنولوژی، به کارگیری مصالح ساختمانی جدید، مهندسان جوان و خوش فکر، هر روزه برتنوع، امکانات این ویلاها می‌افزاید.

به گونه‌ای که افراد با داشتن هر بودجه و سرمایه می توانند ویلای مورد نظر خود را جستجو و خریداری نمایند.

انواع ویلا شامل گزینه هایی چون:
ویلای جنگلی
ویلای ساحلی
ویلای شهرکی
ویلای جنگلی: این نمونه از ویلاها در نزدیک یا با فاصله بسیار کم از جنگل ساخته می شوند البته در برخی موارد ویلاهایی وجود دارند، که توانسته‌اند مجوز ساخت در دل جنگل را داشته باشند.( این امر بیشتر برای ارگان‌های دولتی امکان‌ پذیر است )

لذت اقامت چندین روز یا حتی یک شبانه روز در ویلای شخصی میان جنگلهای سرسبز گیلان بسیار دلچسب و شگفت انگیز خواهد بود.

تماشای طلوع و غروب خورشید در لابلای درختان سر به فلک کشیده می‌تواند از شاخص ترین مزایای خرید ویلا در گیلان باشد.

ویلای ساحلی: داشتن ویلای ساحلی شخصی برای بیشتر خانواده ها به یک دغدغه تبدیل شده است. چرا‌که بیشتر افراد ویلای ساحلی را به سایر ویلا ها ترجیح می دهند.

تماشای دریا، پیاده روی در ساحل، تفریحات دریایی تماشای غروب آفتاب، می‌تواند از عوامل محبوبیت این ویلا باشد.

در بیشتر موارد زمانی که به شهرهای شمالی سفر می کنید دغدغه اصلی رزرو ویلا نزدیک دریا است.

بنابراین داشتن ویلای شخصی ساحلی باعث آسودگی خیال و استفاده از زیبایی های خاص گیلان است.

برای خرید ویلای ساحلی باید حساسیت های لازم را دا بکارببندید، استفاده از سازه های مناسب، قرار نداشتن ویلا نزدیک خط ساحلی از نکات اصلی خرید ویلای ساحلی می‌باشد.



ویلای شهرکی: این نمون از ویلاها در داخل بافت شهری یا شهرک های مجزا با امکانات مناسب مانند: آب برق گاز تلفن بنا می شوند

به طور معمول خرید آنها نیز آسان تر از ویلای جنگلی و ویلای ساحلی است.

چون در بیشترموارد سازندگان ویلای‌های شهرکی امتیازاتی برای خرید آن در نظر می گیرند به عنوان مثال؛ اکثر این واحد ها دارای وام هستند و با متراژ پایین تر ازنمونه‌های قبلی ساخته می شوند.

نکات مهم خرید ویلا در گیلان
از نکات مهم خرید ویلا در گیلان خریداری نمودن ویلا از اشخاص و مشاورین املاک خوش‌ نام و مطمئن است البته در این راستا شرکت های پیمانکاری خوش سابقه و کار درستی وجود دارند که شما را در هنگام خرید ویلا در گیلان به خوبی راهنمایی نموده و یاری می نمایند.

و اما! نکات مهم خرید ویلا در گیلان:

سند
مقاومت و استقامت سازه ویلا
مجوز ساخت
لوکیشن و دسترسی
سند: یکی از اصلی‌ترین رکن خرید ویلا یا هر ملک دیگر سند آن می باشد به صورتی که سند باید مراحل قانونی را پشت سر گذاشته باشد و بدون هیچ مورد قانونی به نام خریدار زده شود.

در نظر داشته باشید سند ویلا می تواند باعث بالا رفتن ارزش آن شود در صورتی که شما یک ویلای سنددار بخرید نه تنها در هنگام معامله سود خواهید کرد بلکه طولانی مدت برای شما یک سرمایه گذاری مناسب است.

مقاومت و استقامت سازه ویلا: امروزه تقاضا برای خرید ویلا در گیلان بسیار زیاد است.در نتیجه همین تقاضای زیاد می‌تواند، باعث شود افراد سودجو در ساخت سازه اصلی ویلا کوتاهی کرده و از مصالح ساختمانی نامناسب یا بی کیفیت استفاده کنند.شرایط ساخت ویلا ها باید به گونه ای باشد که در مقابل شرایط جوی و آب و هوای محیطی گیلان اعم از رطوبت سازگاری بسیار خوبی داشته و مقاوم باشد.

مجوزساخت: چه بسیارند افرادی که در هنگام خرید ویلا به این نکته توجه نکرده و دچار مشکلات عدیده‌ای از جمله تخریب ویلا توسط مراجع قضائی می شوند. بنابراین یکی دیگر از اصلی‌ترین نکات مهم در هنگام خرید ویلا مجوز ساخت آن بنا می باشد در صورتی که قصد خرید ویلا در گیلان را دارید به هر شخصی اعتماد نکرده و از مشاورین املاک مورد اعتماد ویلا خریداری کنید.چرا که افراد سودجویی زیادی وجود دارند که با دادن وعده های واهی سرمایه خریداران را که باد می دهند.

لوکیشن و دسترسی: یکی از مسائلی که باید مورد توجه و بررسی بیشتر قرار بگیرد لوکیشن و دسترسی ویلا می‌باشد.

شاید یک ویلا در یک منطقه آرام و بی سر و صدا به دور از هیاهوی شهر و مرکز شهر باشد، ولی در مقابل شما را از بسیاری از امکانات شهری مانند: مراکز درمانی، مراکز خرید، و... دور خواهد نمود.لبته این امر یک موضوع سلیقه‌ای است شاید افرادی باشند که خلوتی و دنج بودن را به هر یک از این مسائل ترجیح دهند.


حرف آخر:

علاوه بر موارد ذکر شده در هنگام خرید ویلا در گیلان توجه کنید فریب قیمت های ارزان وعده های واهی را نخورید. شاید شما در هنگام جستجو برای خرید با مواردی روبرو شوید که قیمت ارزان‌تری نسبت به سایر ویلا‌ها دارد. ممکن است این ویلای ارزان از کیفیت بسیار پایین برخوردار باشد و شما در هنگام خرید متوجه این موضوع نشوید.چون شما در طی فرآیند ساخت با شخص فروشنده همراه نبوده‌اید، از مشاورین املاک خوش سابقه و مطمئن راهنمایی بگیرید. افراد محلی را از یاد نبرید زیرا این افراد کمک شایانی به شما در هنگام خرید خواهند کرد.

► علی اکبر دهقان در نهمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک گفت:
در استرالیا شغل چوپانی چقدر درآمد دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر