10 مهارت مهم برای استخدام ادمین اینستاگرام

شنبه ، 20 آبان 1402 ، 10:33




هیچ کسب و کاری باور نمی‌کرد روزی یکی از بخش‌های مهم سازمانش رشد و توسعه شبکه های اجتماعی باشد. اما حالا که یک دهه گذشته است جهان مجازی برای خودش قوانینی دارد که برای اجرای این آنها نیازمند فردی به نام ادمین هستند. ادمین یا مدیر پیج باید یک بازاریاب، استراتژیست و نویسندۀ ماهر و توانا باشد.
با ظهور اینستاگرام، فعالیت کسب‌وکارها بر روی شبکه‌های اجتماعی بیشتر هم شد و در واقع تقاضا برای ادمینی پیج‌ها بعد از اینستاگرام افزایش یافت. در همین راستا پلتفرم‌های استخدامی زیادی مثل indeed.com یا سایت دیدوگرام، امکان استخدام ادمین اینستاگرام را نیر فراهم کردند. اگر شما هم در این زمینه فعالیت دارید و می‌خواهید یکی از ادمین‌های موفق اینستاگرام یا هر شبکۀ اجتماعی دیگری باشید، باید مهارت‌های آن را که از نان شب واجب‌تر است خوب یاد بگیرید.
زندگی یک ادمین
ادمین بودن می‌تواند یک شغل ۲۴ ساعته باشد، در کل بستگی به نیازهای صاحب صفحه دارد. برخی ادمین‌ها وظایف پیچیده و زیادی دارند و برخی دیگر وظایف ساده‌ای که ممکن است فقط دو ساعت از وقتشان را برای این کار بگذارند. اما خوب همه می‌دانیم هر چقدر پول بدهید، همانقدر آش می‌خورید. ادمین هم همین است با این تفاوت که هر چقدر کارهای بیشتری انجام دهد، پول بیشتری بدست خواهد آورد. اما برای آنکه بتوانید تبدیل به یک ادمین حرفه‌ای بشوید، بهتر است با ۱۰ مورد از وظایف کلیدی آن آشنا باشید.
انتشار مداوم پست‌ها و استوری‌ها
اولین و مهم‌ترین وظیفۀ ادمین‌ها انتشار مستمر محتوا است. ادمین باید در زمانی که مخاطب‌های پیج فعال هستند و بیشترین بازدید را دارد، مطالب را منتشر کند. اما لازمۀ نظم و استمرار در انتشار پست‌ها و استوری‌ها برنامه ریزی است که با داشتن تقویم تولید محتوا امکان‌پذیر است. نوشتن تقویم تولید محتوا نیز از مهارت‌ها و وظایف ادمین به شمار می‌رود.
تولید محتوای جذاب
همۀ ادمین‌ها موظف به تولید محتوا نیستند، اما ادمین اینستاگرامی که تولید محتوا می‌کند درآمد بسیار بیشتری دارد. برای رسیدن به این درآمد باید با نرم‌افزارهایی مثل فتوشاپ، پریمیر یا اپلیکیشن‌‌های موبایل مانند Picsart آشنا باشید تا محتوای با کیفیت و مناسبی تولید کنید. در کنار تولید محتوای با کیفیت  از جذاب بودن محتوا غافل نشوید تا مخاطبان بسیاری را به پیجتان جذب کنید.
نوشتن کپشن‌های جذاب و استفاده از هشتگ‌های هدفمند
نوشتن کپشن نیاز به دانش و خلاقیت دارد. در حقیقت ادمین باید قوانین نگارش کپشن مثل تیتر مناسب، مقدمۀ جذاب و ساختار متن خلاقانه را بداند و کپشن را به شکلی بنویسد که برای فالوور ما جذاب باشد و او را به خرید وا دارد. در کنار آن باید به اصول هشتگ گذاری مسلط باشد، زیرا هشتگ‌ها می توانند کاربران زیادی را به سمت پیج هدایت کنند.
افزایش تعامل بین صفحه و مخاطب
یکی از ویژگی‌های مهم برای یک پیج اینستاگرام نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت است. تعامل به این معنی است که مخاطب می‌تواند به معنای واقعی کلمه با محتوا و صفحۀ اینستاگرام ارتباط برقرار کند. یک ادمین حرفه‌ای در کنار تولید محتوای خلاقانه برای ایجاد تعامل بیشتر به نظرات و پیام مخاطبان خود اهمیت داده و بر اساس آنها تولید محتوا می‌کند. نتیجۀ چنین عملکردی منجر به لایک کردن پست‌ها و به اشتراک گذاشتن آنها با دیگران و سبب افزایش نرخ تعامل می‌شود.

پاسخگویی به نظرات و راهنمایی مخاطبان
یکی از اصلی‌ترین وظایف ادمین شبکۀ اجتماعی اینستاگرام که بر اساس تعامل شکل گرفته است، پاسخ دادن به تمام نظرات و پیام‌های ارسالی کاربران در دایرکت و کامنت‌ها می‌باشد. پاسخگویی درست و به موقع تاثیر شگفت انگیزی در فروش محصولات پیج و تبدیل فالوورها به مشتریان وفادار دارد.
افزایش فالوور
در حال حاضر یکی از اهداف مهم هر کسب و کاری در اینستاگرام افزایش فالوور است. برای اینکه به این هدف مهم و پولساز دست پیدا کنید باید محتوای مناسب برای مخاطب هدف خود تولید کنید، که هم خلاقانه و هم منحصر به فرد باشد. در غیر این صورت از خود بپرسید: چرا مخاطبانتان باید شما را، از میان رقبایتان انتخاب کنند؟
ایجاد استراتژی تبلیغاتی
طراحی و اجرای کمپین‌های تبلیغاتی برای کارفرمایانی که به دنبال استخدام یک ادمین حرفه‌ای هستند بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید یکی از بهترین و پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام اینفلوئنسر مارکتینگ است. پس یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین وظایف ادمین اینستاگرام تدوین استراتژی عالی برای تبلیغات پیج، تعامل با اینفلوئنسرها و سفارش تبلیغات به آنها با کمترین هزینه و جذب بیشترین فالوور می‌باشد.
تجزیه و تحلیل پیج
تنها راهی که ادمین می‌تواند متوجه شود چه محتوایی مفید و کدام محتوا بی تاثیر است آنالیز پیج است. و بهترین راه برای تشخیص نقاط قوت و ضعف پیج، ابزارهای خود سایت اینستاگرام، insight است که هر ادمینی باید آنها را یاد بگیرد. این ابزارها دید بهتری نسبت به محتوای منتشر شده در صفحه در اختیار ادمین قرار می‌دهد.
حفظ امنیت پیج
حفظ امنیت پیج اینستاگرام یکی دیگر از وظایف مهم ادمین است در صورتی که پیج شما از امنیت بالایی برخوردار نباشد در یک چشم به هم زدن تمام تلاش و هزینه‌ای که صرف صفحه‌تان کرده‌اید را از دست می‌دهید. پس ادمین باید به ترفندها و راههای ایمن نگه داشتن پیج اینستاگرام آگاه باشد و از هر وسیله ای برای حفظ امنیت آن استفاده کند.

ثبت سفارش و تعامل موثر با ذینفعان
برخی صفحات اینستاگرام مانند فروشگاههای آنلاین نرخ سفارش بسیار بالایی دارند. پس برای آنکه سفارش مشتری به موقع و سریع به دست او برسد، ادمین باید با دقت و حوصله اطلاعات مشتری را دریافت کند و به واحدهای فروش و تحویل ارجاع دهد.
سخن پایانی
ادمین اینستاگرام نیاز دارد همیشه خود را به روز نگه دارد و مهارتهای خود را افزایش دهد. در اینجا به شکل خلاصه به 10 مورد از مهارت‌هایی که ادمین اینستاگرام باید داشته باشد، اشاره کردیم. قطعاً برای حرفه‌ای شدن و آشنایی با جزئیات و مهارت‌های بیشتر لازم است که یک دورۀ حرفه‌ای مدیریت پیج‌های اینستاگرام را بگذرانید.

► دستیابی به سود پایدار در فارکس
خرید ملک در ترکیه؛ پیش خرید یا خرید ملک آماده؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر