انواع ورق گالوانیزه و مشخصات از زبان آهن پخش

چهارشنبه ، 15 آذر 1402 ، 14:44




گالوانیزه کردن ورق های آهنی به فرایندی گفته می شود که طی آن لایه ای نازک روی سطح آهن یا فولاد قرار داده می شود و همین امر مقاومت بالای این ورق را به دنبال داشته است. یکی از دلایلی که موجب شده است تا این ورق به بهترین گزینه برای استفاده در مصالح ساختمانی تبدیل شود، مقاومت بالای ورق های گالوانیزه در مقابل تغییرات آب و هوایی است، همچنین با توجه به این که از فلز روی برای پوشاندن این ورق ها استفاده می شود، بنابراین در صورت ایجاد فرایند زنگ زدگی آهن هیچ گونه تغییری در سطح زیرین ورق ایجاد نخواهد شد. از مزایای دیگر که این دسته از ورق ها دارند می توان به ظاهر زیبا، مقاومت بالا، طول عمر قابل توجه و ... اشاره کرد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع ورق گالوانیزه و مشخصات کامل این نوع ورق ها آشنا کنیم.
ابعاد ورق گالوانیزه
به صورت کلی ابعاد ورق های گالوانیزه به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل شرکت سازنده این ورق ها است. ضخامت ورق های گالوانیزه شامل بازه 0.25 تا 2.5 میلیمتر می شود. ورق های گالوانیزه به دو صورت رول و فابریک شکل دهی می شوند. این ورق ها در نمونه های مختلفی تولید می شوند که از جمله آنها می توان به ورق گالوانیزه رنگی، شیبدار و ... اشاره کرد. ورق های گالوانیزه با توجه به ابعادی دارای کاربرد گسترده ای هستند که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:
●کشاورزی
●اتومبیل سازی
●ساخت و ساز
●لوازم خانگی
●ابزار الکتریکی
●راه آهن
●ساخت تابلو ها و علائم جاده ها
●لایه های محافظتی مقاوم
●سینی کابل
●نردبان کابل
●لوله فولادی برق
●لوله بخاری
●کانال کولر

عرض ورق گالوانیزه
عرض‌های 100 تا 125 پرکاربردترین عرض های تولیدی ورق های گالوانیزه است. برای خرید ورق های گالوانیزه باید به کاربردی که از این ورق ها انتظار می رود، توجه زیادی داشت. اهمیت این امر از آن جهت است که ابعاد ورق گالوانیزه مورد استفاده در صنایع خودرو سازی با ابعاد ورق گالوانیزه مورد استفاده در ساختمان سازی، کاملا متفاوت باشد، بنابراین به نوع مصرف ورق توجه زیادی داشته باشید تا مناسب ترین ابعاد مورد نیاز را خریداری نمایید. برای خرید آهن‌آلات قیمت روز، بهترین راه این است که به وب‌سایت‌های فروش آهن آلات معتبر مراجعه کنید. آهن پخش عرضه کننده ورق گالوانیزه با عرض های مختلف به قیمت روز است.

طول هر رول ورق گالوانیزه
برای محاسبه طول هر رول ورق گالوانیزه بر حسب میلی متر نیاز به پارامترهای مختلفی داریم که این پارامترها عبارتند از:
●عرض ورق بر حسب میلی متر
●وزن رول ورق گالوانیزه بر حسب گرم
●ضخامت ورق برحسب میلی متر و چگالی ورق بر حسب گرم بر سانتیمتر مکعب
با داشتن پارامترهای فوق و جایگذاری آن در فرمول زیر می توان به راحتی طول هر رول از ورق گالوانیزه را محاسبه نمود.
طول ورق = وزن ورق گالوانیزه / (عرض ورق * ضخامت ورق * چگالی ورق)
طول رول‌های ورق گالوانیزه ممکن است متغیر باشد و بستگی به تولیدکننده، استانداردها و نیازهای خاص مشتریان داشته باشد. در صنعت فولاد رول‌های ورق گالوانیزه به صورت استاندارد تولید می‌شوند و طول آن ها معمولا در محدوده‌های مختلفی قرار می‌گیرد. به طور کلی طول رول‌های ورق گالوانیزه ممکن است بین 2 تا 6 متر واقع شود، با این حال برای دستیابی به اطلاعات دقیق تر درباره طول رول ورق گالوانیزه، از فرمول ارائه شده استفاده کنید. فروشگاه آهن پخش عرضه کننده ورق گالوانیزه رولی با طول های مختلف است. برای کسب اطلاعات در این زمینه با کارشناسان آهن پخش تماس بگیرید. ورق گالوانیزه فولاد مبارکه با ضخامت های 0.5 الی 2 میلی متر و عرض های 1000 و 1250 به‌صورت رول به فروش می‌رسند. این ورق کاربردی را از آهن پخش می توانید خریداری کنید.



مشخصات ورق گالوانیزه
به دلیل این که پوشش روی به عنوان محافظ ورق فولادی به کار برده می شود، در صورتی که پوشش روی آن دچار شکستگی شود، آهن به عنوان فلز مادر دچار خوردگی و زنگ نمی شود، زیرا فلز روی در نقش آند و آهن در نقش کاتد است. آهن و روی با یکدیگر رابطه شیمیایی برقرار می کنند و به دلیل این که روی از آهن فلز فعال‌تری است و دارای پتانسیل احیا بسیار کمتر نسبت به آهن است از خوردگی و زنگ زدگی آهن جلوگیری می کند، بنابراین از ورق گالوانیزه می توان در مناطق مرطوب یا مناطقی که دائما تماس با آب دارند، استفاده نمود.
ضخامت و طول و عرضورق گالوانیزه به دلیل تفاوت در رول یا شیت بودن آن متفاوت است. در صورتی که ورق گالوانیزه به صورت رول باشد دارای ضخامت 0.18 تا 6 میلی‌متر، عرض 100 و 125 سانتی‌متر و وزن حدودی ما بین 5 تا 7 تن است. انواع شیت های گالوانیزه به صورت فابریک در ضخامت‌هایی شامل 0.18 ، 0.4 ، 0.9 ، 2 ، 4 و ابعاد 2000*1000 میلیمتر و 2500*250میلیمتر تولید می شوند. به دلیل کاربرد فراوان عرض‌های 100 تا 125 و ضخامت‌های بین 0.3 تا 2.5 میلی‌متر، بیشتر ورق های تولیدی در این ابعاد هستند.
بهترین قیمت ورق گالوانیزه امروز در آهن پخش
شما می توانید قیمت روز ورق گالوانیزه را در سایت آهن پخش مشاهده کنید. آهن پخش از فروشگاه های معتبر عرضه کننده ورق های گالوانیزه است.با آهن پخش به بهترین قیمت ورق گالوانیزه خریداری کنید. برای کسب اطلاعات با شماره های درج شده در سایت آهن پخش با کارشناسان فروش آن تماس بگیرید

► دوره طراحی وب جهاد دانشگاهی
سایت دانلود آهنگ بیر موزیک ◄

مطالب مرتبط
بنر