مزایای استفاده از نرم افزار ITSM داناپرو در سازمان ها

يكشنبه ، 19 آذر 1402 ، 17:21




صرف نظر از اندازه صنعت یا شرکت، فناوری تقریبا در تمام عملیات کسب و کار نقشی اساسی را ایفا می‌کند. با این حال، مدیریت این خدمات فناوری اطلاعات می‌تواند چالش برانگیز باشد. اینجاست که مدیریت خدمات فناوری اطلاعات یا ITSM وارد عمل می شود.
ITSM مخفف عبارت Information Technology Service Management به معنی مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است. این مفهومی بسیار بیشتر از تیم های فناوری اطلاعات که معمولا مشکلات کامپیوتری را رفع می‌کنند در بر می گیرد.
ITSM شامل کل برنامه ریزی استراتژیک و سیستم های مدیریت چرخه عمر خدمات فناوری اطلاعات است. این یعنی ITSM فناوری اطلاعات مورد استفاده در یک کسب و کار را طراحی، عرضه و مدیریت می‌کند و به طور مستمر آن را بهبود می‌ بخشد.
به هر حال، فناوری در حال حاضر هسته اصلی عملیات هر کسب و کاری است، از نانوایی در خیابان شما گرفته تا صنایع بزرگی که از ماشین آلات رباتیک استفاده می‌ کنند و کسب و کارهای مبتنی بر فرایند با سیستم هایی مانند ERP، CRM و غیره.
در نتیجه، ITSM مسئول اجرای روان فناوری در همه بخش های یک شرکت است. ITSM رویکردی پیشگیرانه دارد و نیازهای شرکت شما را در زمینه هایی مانند ارتباطات، بازاریابی، مالی، اداری، عملیات، تولید، منابع انسانی و موارد دیگر پیش بینی می کند.
معرفی نرم افزار ITSM دانا پرو



دانا پرو یک نرم افزار ITSM پیشرفته است که حول محور چارچوب ITIL طراحی شده است و به سازمان ها کمک می کند تا خدمات فناوری اطلاعات خود را به بهترین شکل مدیریت کنند. دانا پرو تمامی ابزارهایی که برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات نیاز دارید را به صورت یکجا و یکپارچه در دسترس قرار می دهد. این نرم افزار به شما کمک می کند تا فرایندهای صحیح و بهروش های ITIL را در سازمان یا شرکت پیاده سازی کنید.
مخاطب اصلی نرم افزار ITSM دانا پرو، شرکت ها و سازمان هایی با اندازه متوسط و بزرگ هستند. این نهادها با استفاده از دانا پرو می توانند روش مدیریت خدمات IT خود را بر اساس چارچوب های ITIL بهینه کنند و به بالاترین سطح برسانند.
استفاده از دانا پرو چه مزایایی را به همراه دارد؟
نرم افزار ITSM دانا پرو امکان پیاده سازی فرایندهای ITIL را در سازمان فراهم می کند و به شما کمک می کند تا خدمات فناوری اطلاعات را دقیقا همسو با اهداف کلان سازمان مدیریت کنید. استفاده از دانا پرو مزایای مختلفی را برای سازمان به همراه دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.



1.مدیریت راحت و اصولی رخدادها
ماژول مدیریت رخداد در دانا پرو تمام ابزارهای ضروری و کاربردی برای مدیریت اصولی رخدادها را در اختیار شما و تیم IT قرار می دهد. با استفاده از قابلیت های این بخش می توانید بهره وری را به بالاترین حد خود برسانید.
ماژول مدیریت رخداد به شما اجازه می دهد تا به صورت آنی از رخدادهای جدید با خبر شوید، چرخه حیات یک رخداد را به طور کامل و از یک صفحه واحد مدیریت کنید و با اتوماسیون فرایندها، بار کاری مدیریت رخدادها را تا 40 درصد کاهش دهید. در این بخش همچنین می توانید قواعد SLA را تعیین کنید و از رعایت آنها در بازه های زمانی مختلف مطمئن شوید.
2.مدیریت آسان دارایی های IT
با استفاده از ماژول مدیریت دارایی ها در دانا پرو می توانید دارایی های سخت افزاری و نرم افزاری سازمان را به صورت متمرکز مدیریت کنید. ابزار پویشگر شبکه در این بخش به شما کمک می کند تا همیشه از آخرین تغییرات سرورها و کامپیوترها دسترسی داشته باشید و همه چیز را تحت کنترل بگیرید.
3.مدیریت جامع پیکربندی ها
با ماژول مدیریت پیکربندی یا CMDB در دانا پرو می توانید همه CIهای موجود در اکوسیستم فناوری اطلاعات سازمان را شناسایی و کنترل کنید. ارتباط CIها را مشخص کنید و نسبت به زیرساخت فناوری اطلاعات سازمان دید واضحی داشته باشد. در نتیجه، با استفاده از این ماژول و ماژول مدیریت تغییرات دانا پرو می توانید ریسک ایجاد تغییر را به حداقل برسانید.
4.دسترسی به قابلیت های یک سرویس دسک
هر واحد فناوری اطلاعات برای اینکه بهترین خدمات را به کارمندان و مشتریان سازمان ارائه دهد به یک راهکار سرویس دسک پیشرفته و یکپارچه نیاز دارد. ماژول سرویس دسک در نرم افزار ITSM دانا پرو بر اساس بهروش های ITIL طراحی شده است. با استفاده از این سرویس دسک، واحد IT در یک سازمان بزرگ می تواند روزانه هزاران تیکت درخواست خدمات یا رخداد را با بالاترین کارایی مدیریت کند.
با قابلیت تخصیص خودکار تیکت ها و کانال های یکپارچه ارتباطی می توانید تجربه پشتیبانی بسیار خوبی را به مشتریان ارائه دهید. با ماژول اندازه گیری رضایت کاربران یا CSAT می توان رضایت کاربران از نحوه بسته شدن تیکت ها را اندازه گیری کنید و کیفیت خدمات دهی را افزایش دهید.
5.دسترسی بهتر با پورتال کاربران
یکی از ویژگی های مهم در سازمان ها و شرکت های بزرگ که مشتریان خوشنودی دارند این است که به مشتریان کمک می کنند تا مشکلاتشان را خودشان حل کنند. این کار از طریق ایجاد یک پورتال کاربران برای ثبت و پیگیری راحت تیکت ها و دسترسی به پایگاه دانش انجام می‌ شود.
ابزار چت آنلاین امکان تعامل راحت و سریع کاربران با تیم پشتیبانی را فراهم می کند و هر زمان که بخواهید می توانید تعاملات کاربر در چت را به یک تیکت تبدیل کنید.
با دانا پرو، ROI سازمان را بهبود دهید
زمان ارزشمندترین دارایی همه انسان هاست و یک راهکار ITSM کارآمد مانند دانا پرو می تواند با صرفه جویی گسترده در واحد فناوری اطلاعات سازمان، کارایی عوامل واحد IT را افزایش دهد، رخدادها را سریع تر حل و فصل کند و با سرویس و نگهداری پیشگیرانه وقوع خرابی ها و رخدادهای جدی را کاهش دهد.
به این ترتیب، مهندسان بخش فناوری اطلاعات به جای اینکه عمده وقت خود را برای رفع مشکل اختصاص دهند می توانند روی ساخت زیرساخت های فناوری اطلاعات تمرکز کنند که نیازهای کسب و کار را در حال حاضر و در آینده برآورده کند.
دانا پرو فراتر از یک سرویس دسک ساده است که از همه فرایندهای فناوری اطلاعات، از جمله مدیریت دارایی و مدیریت پروژه، پشتیبانی و آنها را با هم ترکیب می کند. با استفاده از یک پلتفرم واحد، بخش فناوری اطلاعات یک سازمان می تواند تمام سرمایه گذاری های شرکت در حوزه IT را در طول چرخه عمر خود مدیریت، حفظ و ایمن کند و مطمئن شود که شرکت شما از سرمایه گذاری های خود بیشترین ارزش را دریافت می کند.
واحد IT همچنین می تواند از نرم افزار دانا پرو برای مدیریت پروژه و توسعه چابک استفاده کند. به این ترتیب، تیم IT قادر است تا برنامه ها و قابلیت های جدید را به سرعت توسعه بدهد و یک پشته فناوری همیشه در حال تکامل بسازد.
سخن پایانی
نرم افزار ITSM دانا پرو امکان مدیریت تمام فعالیت ها، سیاست ها، فرایندها و رویه هایی که یک سازمان برای طراحی، ایجاد، پیاده سازی یا بهبود خدمات فناوری اطلاعات به آن نیاز دارد کمک می‌ کند. دانا پرو به شما کمک می کند تا برای مدیریت خدمات فناوری اطلاعات و ارائه تجربه ای بهتر به مشتریان، کارمندان و همین طور خودتان، یک رویکرد استراتژیک را در پیش بگیرید.
اهمیت ITSM به دلیل افزایش تقاضا برای اتوماسیون کسب و کار به طور مداوم در حال افزایش است. اتوماسیون کسب و کار به برآوردن الزامات دیجیتالی شدن از طریق ویژگی های خودکار اشاره می کند. به همین دلیل، نرم افزار ITSM دانا پرو برای مقابله با وظایف تکراری و متعددی که هر سازمان روزانه با آنها مواجه است یک راهکار کارآمد به حساب می آید.

► ورق گالوانیزه گرم و ویژگی های خاص آن
نمایندگی فروش ورق فولاد مبارکه ◄

مطالب مرتبط
بنر