منشور کوروش پس از 40 سال به ایران بازگشت

جمعه ، 19 شهریور 1389 ، 17:57

 

معاون رئيس جمهور از انتقال منشور كوروش از انگليس به ايران پس از گذشت 40 سال خبر داد.

به گزارش بانکی دات آی آر ، حميد بقايي به فارس گفت: منشور كوروش كه تاكنون در موزه بريتانيا نگهداري مي‌شد صبح امروز وارد كشور شده است.

وي در ادامه افزود: خوشبختانه با پيگيري‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري منشور كوروش در ساعت 4:25 دقيقه صبح امروز با تدابير امنيتي ويژه از فرودگاه امام خميني(ره) وارد كشور شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري تاكيد كرد: منشور كوروش براي مدت 4 ماه در ايران حضور خواهد داشت كه آخرين باري كه اين منشور از موزه بريتانيا براي نمايش به ايران وارد شده بود تنها 10 روز به نمايش گذاشته شد.

بقايي در ادامه با بيان اينكه ويترين نمايش منشور كوروش نيز از بريتانيا به ايران منتقل شده است گفت: اين ويترين داراي 182.5 سانتيمتر ارتفاع، 800 سانتيمتر عرض و 800 سانتيمتر عمق است.

به گفته وي منشور كوروش كه به عنوان نخستين منشور حقوق بشر در تمام دنيا مشهور است فردا با حضور كارشناسان از بسته خارج مي‌شود و در ويترين مورد نظر قرار مي‌گيرد كه به زودي زمان نمايش عمومي آن اعلام خواهد شد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اظهار داشت هياتي به سرپرستي جان‌كرتيس، مدير بخش خاورميانه موزه بريتانيا و مك‌گريگور، مدير موزه بريتانيا فردا در مراسم انتقال منشور كوروش به ويترين حضور خواهند داشت.

 

► عکسهای مستهجن فیس بوک دختر فوتبالیست استرالیایی دردسرساز شد
نمونه‌اي عجيب از مبايعه‌نامه ملكي ◄

مطالب مرتبط
بنر