چرا گوانگ ژو برای ما ارزش دارد ؟

سه شنبه ، 9 آذر 1389 ، 14:14

شانزدهمين دوره مسابقات آسيايي در چين با درخشش ورزشکاران جمهوري اسلامي ايران به پايان رسيد.اين پيروزي ها هر چند در زمينه ورزش و کسب مدال هاي رنگارنگ بوداما تقارن اين بازيها با اعياد سعيد قربان و غدير و صبغه مذهبي گرفتن بسياري از ورزشکاران امري است که توجه خاص مي طلبد.

 


در دنياي امروز که از نام ورزش به عنوان انحراف افکار مردمي استفاده مي کنند و در اوج هياهوي مسابقات جام جهاني و المپيک خون وخون ريزي مي کنند و از ورزشکار و ورزش دوست غافل از دنياي معنويت و سياست به عنوان ابزاري براي نيل به اهداف کثيف خود بهره مي گيرند، ورزش کاران ايراني هميشه نشان داده اند که در اوج دانايي و ذکاوت به سر مي برند.گواه اين مدعا عدم رويارويي ايرانيان ورزشکار باجنايتکاران رژيم صهيونيستي در تمام عرصه هاي ورزشي است.


اين بار نيز ورزشکاران ما دانايي خود را به طريق ديگري نشان دادند.صبغه الهي و رنگ وبو مذهبي دادن به بسياري از پيروزيها توسط ورزشکاران ،اين پيام را دارد که ورزشکار ايراني علاوه بر اينکه در اوج قدرت جسماني است از جايگاه رفيع معنوي نيز برخوردار است.


حضور ورزشکاران زن ايراني  با حجاب کامل اسلامي ،افتخاري  بزرگ براي ملت ماست.حک شدن نام مطهر ائمه اطهار به روي لباس برخي از ورزشکاران ،سجده شکر آنان به روي پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران،فرياد هاي يا مولا علي وزنه برداران،به گردن آويختن شال"يا اباعبدالله الحسين" و تقديم مدال به مادران شهدا پديده مبارکي است که نشان از جايگاه معنويت در ميان ورزشکاران ايراني دارد.اين روند مقدس که به طور عمده توسط جهان پهلوان حسين رضا زاده آغاز شد روز به روز تکميل گشت تا آنکه امروز شاهد تبلور معنويت بر سکو هاي مسابقات گوانگ ژو هستيم.


وقتي رکورد دار پرتاب ديسک بر بالاي سکوي اول و در حالي که مدال طلا  گردن دارد نام مقدس "يا حسين"حک شده روي لباس خود را به دور بين مي نماياند و مي بوسد،يعني: من در وسط ميدان معنويتم.
آن هنگام که دارنده مدال برنز فوق سنگين کشتي آزاد ،حاصل تلاشش را به مادران شهدا تقديم مي کند،يعني قدر تمام زحمات و خون هاي ريخته شده آن مردان مرد را ميداند.
وقتي برخي از افراد  تيم ملي کبدي سر بند "يا ابوالفضل"را برسر مي بندند،يعني من پيرو راه و روش حضرت عباس ام و...


و بايد مطمئن بود که وقتي دشمنان کوردل که براي تجاوز به خاک ايران ،چنگ تيز کرده اند،اينگونه ورزشکاران ايراني را معتقد مي بينند خواهند هراسيد و خواهند فهميد که تمام ملت ايران از هر قشر و صنف در صف مبارزه با استکبار ايستاده اند و دشمنان اين کيان مي فهمند که هر آنچه براي دور کردن جوانان از معنويت ريسيده اند پنبه شده و تمام افعال و اعمال شوم شان ابتر مانده است.


لذا بر مسولان سازمان تربيت بدني  است با تقدير دو چندان از چنين نام آوران بزرگ به جايگاه معنويبت در ورزش بيش از پيش اهميت دهند . باشد که شاهد ظهور معنويت بشتر در ورزش باشيم.

 

حسین صفری

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

گردشگری/ مرنجاب ,مرز زمین و آسمان

کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر

گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری

دستفروشان آثار هنری در نیویورک / گزارش تصویری

 

 

► گزارش تصویری/ زشت ترین مجسمه های دنیا
گزارشی خواندنی / وقتی برای پول هم باید پول داد ! ◄

مطالب مرتبط
بنر