معاون وزیر خارجه امریکا : ایرانی ها زرنگ ترند !

شنبه ، 13 آذر 1389 ، 09:22
مقامات آمريكايي معتقدند ايران به شيوه هاي مختلف از تحمل فشار تحريم ها شانه خالي مي كند.


به گزارش بانکی دات آی آر ، ويليام برنز معاون وزارت خارجه آمريكا گفت «ايرانی ها با زرنگی و با روش هاي گوناگون به گريز از تحريم ها ادامه مي دهند». همزمان با وي، استوارت لوي معاون وزارت خزانه داري گفته است «ايران به شيوه هاي مختلف مي كوشد از سيستم مالي بين المللي بهره مند شود. به نظر مي رسد مقامات ايراني تاثير تحريم ها و تدابير ما را اندك انگاشته و جدي نگرفته اند.»


لوي همچنين تصريح كرده كه ايران با استفاده از شركت هاي پوششي، فريب آمريكا و ترفندهاي مخفي مختلف تحريم ها را دور مي زند. ما هم سعي داريم اين رفتارها را افشا كنيم!
اين اظهارات در حالي است كه 6 ماه از اعمال آخرين تحريم ها عليه ايران مي گذرد.


در همين حال گزارش ها حاكي است كه همكاري شركت هاي چيني با ايران در حوزه نفت و فناوري موشكي و تخطي از تحريم هاي وضع شده خشم نمايندگان كنگره را برانگيخته و موجب انتقاد آنان از دولت اوباما به دليل عدم اعمال فشار بر شركت هاي چيني شده است.


هاوارد برمن، رئيس كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان، گفته است: «شكي در اين نيست كه شركت هاي چيني به دنبال سرمايه گذاري در زمينه انرژي و فروش محصولات نفتي به ايران هستند. آنها اقدام هايي انجام مي دهند كه شامل تحريم هاست.»


لينا رزلتينن از اعضاي جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريكا، نيز چين را متهم كرده است كه مشتاقانه به گسترش روابط تجاري خود با ايران مي پردازد و به عنوان متحد كليدي جمهوري اسلامي، از تهران در قبال فشارها حمايت مي كند.


از سوي ديگر پاتريك كلاوسن عضو موسسه واشنگتن در امور خاور نزديك طي سخناني در نشست موسسه صلح آمريكا تاكيد كرد: تحريم ها عليه ايران بلندپروازانه است و بعيد مي دانم كه اين تحريم ها بتواند ايران را از مواضعش در زمينه هسته اي و سياست هاي منطقه اي نظير حمايت از حزب الله و حماس عقب براند.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

گردشگری/ مرنجاب ,مرز زمین و آسمان

کره جنوبی چگونه به ثروت و قدرت رسید؟+تصویر

گزارش تصویری / نحوه بستن چمدان برای یک سفر طولانی

طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری

دستفروشان آثار هنری در نیویورک / گزارش تصویری

► لیست کامل مشاغل تایید شده خانگی
فیس بوک عامل طلاق یک پنچم آمریکایی ها ◄

مطالب مرتبط
بنر