حقوق يك دلاري براي موفق‌ترين مدير IT

سه شنبه ، 21 دی 1389 ، 10:44

 

استيو جايز با ارزش ترين كمپاني تكنولوژي جهان را اداره مي‌كند اما زماني كه نوبت به پرداخت حق و حقوق‌اش مي‌رسد بايد او را در زمره فقيرترين مديران جهان به شمار آورد.

جابز محبوب در سه سال گذشته تنها سه دلار از شركت «اپل» حقوق گرفته است؛ يعني هر سال يك دلار. جابز كه بعد از مدت‌ها دوري در سال 1997 دوباره به «اپل» برگشت، مغز متفكر بسياري از ايده‌هاي موفق شركت از قيبل «آي- فون»، «آي- پد» و «آي- پاد» بوده است. با آغاز بحران اقتصادي جهان در سال2009-2008، استيو جابز تفاوت‌اش را با ديگر مديران بزرگ جهان نشان داد و اعلا م كرد به صورت نمادين به عنوان مديرعامل «اپل» به همان حقوق يك دلاري‌اش اكتفا مي‌كند.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از تهران امروز، جابز طي يك سال مالي كه در 25 دسامبر 2010 به پايان رسيده، از اين شركت هيچ پاداشي دريافت نكرده است.

 


البته جابز به دليل استفاده از جت شخصي 90 ميليون دلاري‌اش براي انجام كارهاي اداري شركت اپل بازپرداختي 248 هزار دلاري دريافت كرده كه به نسبت چهار هزار دلار خرج شده در سال 2009 و طي دوره شش ماه مرخصي پزشكي جابز بسيار چشمگيرتر است. «آقاي اپل» از زمان بازگشت‌اش به شركت بعد از وقفه‌اي 12 ساله، هيچ يك از سهامش را به فروش نرسانده و در عين حال از سال 2003 تا امروز هم هيچ پاداشي دريافت نكرده است، او در حال حاضر بزرگ‌ترين سهامدار شركت اپل محسوب مي‌شود.

جابز 56 ساله كه يكي از بنيانگذاران «اپل» بوده مالك 5.5 ميليون سهام اين شركت است و از همين نظر يكي از ثروتمندهاي دنياي فن‌آوري به شمار مي‌رود. اگر سهام شركت اپل به 333.73 دلار افزايش يابد، ثروت شخصي او به 1.84 ميليارد دلار مي‌رسد.

مديران اجرايي و عالي رتبه شركت اپل از جمله استيو جابز از فوايد استخدامي، پاداش، قرارداد استخدام، بازپرداخت ماليات و يا بازنشستگي برخوردار نيستند و در عين حال شركت براي مديران پاداش‌هاي مجزايي از ديگر كارمندان ساده در نظر نمي‌گيرد.

با اين حال بسياري چنين اقداماتي را نمايشي مي‌دانند چرا كه در سال گذشته شايعات بسياري پيرامون شرايط نامتعارف كارگران اين شركت در چين و در كمپاني «فاكس كان» در اخبار مطرح شد. «فاكس‌كان» چند ميليون كارگر دارد كه محصولات «اپل» را مونتاژ مي‌كنند اما شرايط كاري شان به شدت دشوار و حقوق‌شان بسيار پايين است و اين شرايط دشوار در سال 2010 به خودكشي نزديك به 40 نفر از كارگران اين كارخانه منتهي شد.

اخبار پربازدید سایت بانکی :

===================

► استخدام دربانک الکترونیکی آرین
اکونومیست : هر کاری امریکا می کند به نفع ایران تمام می شود ◄

مطالب مرتبط
بنر