چرا صدمه اخراج از کار بیش از بیکاری است؟

سه شنبه ، 24 اسفند 1389 ، 14:52

 

بعضی اوقات حقیقتا هیچ بهانه ای  برای اخراج شما نیست اما با کوچکترین دلیل یک روز متوجه می شوید که از شما می خواهند که کارتان را ترک کنید. چه احساسی در آن لحظه به فرد دست خواهد داد به ویژه آن که به کارش علاقه داشته باشد.


به گزارش بانکی دات آی آر، تحقیقاتی که بر روی مسئله کار و تاثیرات روانی آن صورت گرفته است نشان می دهد برای شخصی که از کار برکنار می شود عوارض و صدمه روحی و ذهنی سنگین تری وارد می شود تا کسی که از بیکاری رنج می برد.


همواره در زمان کار عواملی چون حقوق و دستمزد پایین  و بی توجهی به توانایی و عوامل روحی و روانی کار می تواند موجب آزار فرد باشد. امنیت شغلی کم ، نیاز به کار، مدیریت های ضعیف همه می تواند بر کارایی هر فرد تاثیر بگذارد و در برخی موارد منجر به اخراج شود.


درحقیقت کار برای افرادی که در موقعیت های ضعیف شغلی قرار می گیرند و امنیت و شرایط مناسب کاری ندارند ، موجبات فشار ذهنی و روحی بیشتری می شود و  درنتیجه صدمات جسمی حاصل از تحمل این وضعیت را بیش از افرادی که  بیکارند تحمل  می کنند.


این شرایط با اخراج از کار و از دست دادن موقعیت کاری به مراتب  با صدمات بیشتری همراه است.


تحقیقات با بررسی مشاغل گوناگون این نتیجه گیری را می کند که کسانی برای فرار از بیکاری به موقعیت های کاری بی ثبات و محیط کاری نامناسب تن می دهند، سلامت ذهنی و روحی خود را بیش از قبل به خطر می اندازند. شرایطی که با تحمل فشار های روحی منجر به بروز مشکلات جسمی در آنان نیز می شود.


روانشناسان تاکید دارند که کیفیت کاری و امنیت آن عامل بسیار مهم و تاثیر گذاری بر سلامت کاری و جسمی افراد است و نادیده گرفته شدن آن مطمئنا می تواند به کلیت و سلامت جامعه آسیب بزند.

بنابراین علاوه بر این که افراد در انتخاب شرایط کاری باید محتاط باشند، می بایست سیاست های نظارتی بر این موضوع از سوی مسئولان جدی گرفته شود.

 

اخبار منتخب بانکی:

===============

► استخدام در ماشین سازی اراک
استخدام انباردار ◄

مطالب مرتبط
بنر