قیمت سکه همچنان در حال صعود!

يكشنبه ، 28 فروردين 1390 ، 08:03

 

بازار طلا و سکه طی روزهای اخیر با رشد بیمار گونه قیمت ها مواجه بوده به نحوی که قیمت تمام سکه طرح قدیم در روز جاری(یکشنبه) به چهار صدو هفتاد هزار تومان رسیده است.

به گزارش بانکی دات آی آر،رئیس اتحادیه کشوری طلاو جواهر افزایش قیمت جهانی طلا را به عنوان مهمترین عامل این افزایش قیمت معرفی می کند این در حالیست که به عقیده بسیاری از کارشناسان رشد این روزهای قیمت سکه در کشور حبابی بوده و از هیچ یک از اصول منطقی بازار پیروی نمی کند.

محمد کشتی آرای معتقد است طی چند روز آینده قیمت ها شکسته خواهد شد و بازار به وضع عادی خود باز خواهد گشت.

 

وزیر اقتصاد نیز در نخستین نشست خبری خود در سال جاری رشد حباب گونه قیمت ها را تایید کرده و به مردم پیشنهاد کرده به صف های ایجاد شده توجه نکنند،چراکه این وضع موقتی است وبا ذخایر مناسبی که در اختیار بانک مرکزی است به زودی بازار به تعادل خواهد رسید.

با این وجود روند صعودی قیمت ها همچنان ادامه دارد.بر طبق اعلام اتحادیه طلاو جواهر تهران،هر سکه تمام بهار آزادی (طرح قدیم) امروز چهارصد وهفتاد هزار تومان,هرسکه طرح جدید،چهارصدو بیست وهشت هزارتومان ,نیم سکه بهارآزادی،دویست و شانزده هزار تومان و هر ربع بهار آزادی،به قیمت یکصد و سی ونه هزار تومان عرضه می شود.

قیمت سکه گرمی ارائه شده از سوی  بانک مرکزی هم با هزار تومان افزایش به قیمت 55 هزار تومان رسیده است.

بر طبق گزارش های رسیده به خبرنگار ما مردم که از وضعیت بازار نگران هستند خرید های خود به ویژه خرید های مربوط به جشن ازدواج را به تعویق انداخته اند تا شاید با تحقق وعده مسئولان قدرت خریدشان اندکی افزایش یابد.

بیم آن می رود که برخی افراد که به طمع سود وارد این بازار شده اند،با ترکیدن ناگهانی حباب قیمت ها با زیان های جدی مواجه شده و حتی با ورشکستگی روبرو شوند.

به نظر می رسد عرضه سکه از سوی بانک کارگشایی هم در تامین نیاز بازار به توفیق چندانی دست نیافته است. بنابر این باید منتظر نشست و دید سیاست های مالی بانک مرکزی چه زمانی محقق خواهد شد و اینکه آیا قیمت سکه طی روزهای آتی با کاهش چشم گیری مواجه خواهدشد و یا روند بازار طور دیگری رقم خواهد خورد؟

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

► پشت پرده تلاش ها برای تعطیلی "بانک ايران و اروپا"
برای دومین بار در سال جاری ؛ شرکت فورد قیمت محصولات خود را کاهش داد ◄

مطالب مرتبط
بنر