راهیان دور از "راهیان نور"

دوشنبه ، 12 ارديبهشت 1390 ، 08:55

 

کاروان های راهیان نور چند سالی است که با هدف آشنا کردن نسل سوم و چهارم انقلاب با جنگ تحمیلی و رشادت های شهیدان این دفاع مقدس راه اندازی شده و هر ساله جمع کثیری از مشتاقان را به این سرزمین مقدس می خواند.

به گزارش بانکی دات آی آر در این که این نفس این عمل پسنیده و حتی مقدس است هیچ شکی نیست اما نیت خیر همیشه کافی نیست وپر واضح است که هدف وسیله را توجیه نمی کند .یکی از کاربران سایت که سال جاری  در این مناطق حاضر شده مطلبی را برای تحریریه بانکی دات آی آر ارسال نموده که مختصری از آن را با هم می خوانیم:

 

 

خداوند توفیقی داده بود که به همراه یکی از کاروانهای راهیان نور در ایام نوروز 90 ,زائر مناطق عملیاتی خوزستان بودیم. این سفر معنوی به حق مفید و سازنده است و به عنوان یک پدر انجام آن را به همه پدران توصیه می کنم تا فرزندان خود را به چنین سفر هایی ببرند.

اما چند اشکال در طی مسافرت مشاهده شد که در بازگشت از خوزستان ,با تحقیق بیشتر متوجه وجود اشکالاتی در مدیریت راهیان نور شدم که طرح آنرا در شرایط فعلی که ایام این مسافرت ها به اتمام رسیده مناسب دیدم.تا از سوی مسئولان  چاره ای اندیشیده شود.

1. علیرغم دریافت 40هزار تومان به ازای هر نفر ,کیفیت اداره غذا نامنظم بود. (نباید تصور کرد چون سفر معنوی است پس غذا باید بی کیفیت یا دیروقت به خانواده ها داده شود چون آنوقت این مساله مطرح می شود که اگر سفرمعنویست چرا پول دریافت می کنید؟)

2. متاسفانه کاروان متشکل از 171 اتوبوس بود که این خود کار هماهنگی و مدیریت را بسیار مشکل می نمود. حال آنکه می تواند مثل بسیاری از کاروانها ,حداکثر 5تا6 اتوبوس را در قالب یک کاروان سازماندهی کنند.

3.کاروان راوی نداشت,حال آنکه می دانید بازدید از مناطق جنگی و یادمانهای دفاع مقدس اصولا بدون راوی بی معناست چرا که زائران عزیز نیاز به کسی دارند که توضیحات را از او شنیده و سوالاتشان را مطرح کنند و الا سفر جز اتلاف وقت نخواهد بود.

4.به خاطر مشکلات موجود در کاروان ,بسیاری از زوار که از همه قشری بودند,ناراضی بودند ولی مدیریت کاروان ,فاقد تجربه و پختگلی مورد نیاز برای اداره نزدیک به 700 نفر بود و بالاخره 5 اتوبوس خانوادگی که از تهران آمده بودند,بهمراه 5 اتوبوس که از استان فارس و یک اتوبوس که طلاب جوان بودند,از کاروان جدا شدند و اوضاع بدی ایجاد شد.

5.اینها علیرغم آنکه نفری 40 هزار تومان از مردم دریافت کرده بودند اما هزینه اتوبوس را بعهده نگرفته و هزینه اتوبوس را که سنگین ترین بخش هزینه هاست به عهده خود مردم گذاشته اند. هزینه اسکان را نیز بعده ارتش جمهوری اسلامی(در پادگان میشداغ ,حمید ودز خرمشهر ) گذاشته بودند . پس دریافت هزینه 40 هزار تومانی برای چه بود؟

6. آنچه دستگیرمان شد این بود که : موسسه ای خصوصی وجود دارد با نام زیبای "طلایه داران نور" این  موسسه دو شاخه به نام های "شهید صیاد"و"شهید آوینی" راه انداخته و با کاروانهایی که با شوق شهداءو بدون اطلاع دقیق از هزینه هاو...اقدام به سفر می نماید,قرارداد بسته و آنان را با چنین مشکلاتی مواجه می نمایند و خود سود خوبی می برد. چون وقتی هزینه های اتوبوس و اسکان را بعهده نگیرند, فقط غذا بعهده آنان است که غذای 5 شبانه روز نیز 40 هزار تومان نخواهدشد.(عزیزان امسال در دوکوهه غذا خورده اند می دانند که گرانترین غذا در دوکوهه 1500 تومان بود.)

7. طبعا این نوع کارها اقتصادی و انتفاعی است که البته بلا اشکال است. چون هرکسی در انتخاب شغل و نوع تجارت و کسب خود آزاد است . اما سوال اینجا ست که "چرا تحت عناوین مقدس" دوم اینکه" چرا ارتش جمهوری اسلامی اجازه سوء استفاده از نام مقدس ارتش را به چنین افرادی می دهد؟"

8.موسسه فوق باید به سوالات و ابهامات بسیاری پاسخ دهد و مسایل دیگری را که در مورد این تشکیلات وجود دارد شفاف و واضح توضیح دهد.

  • آیا درست است که این موسسه و ستادی که آقایان پدرخوانده های موسسه درآن ستاد نیز بوده اند از منابع دیگر نیز کمک های هنگفتی دریافت نموده اند؟
  • آیا این خبرصحت دارد که علیرغم این دریافت ها ,این موسسه نه ذی حساب دارد ونه بازرس؟
  • آیا صحیح است که فردی که در این ستاد مدیریت را بعهده گرفته جوانی نورس است که چون مطیع پدر خوانده هاست او را به مدیریت گماشته اند تا جزءخدمت سربازی او نیز محسوب شود؟
  • آیا این خبر صحت دارد که آقای سعیدلو نیز با کمک پرداخت کمک های دولتی به حضرات بدون اسناد و فاکتور و بازرس و ذی حساب مخالف بوده و تن به پرداخت پول نمی داده؟
  • و آیا خبر تحویل چندین دستگاه خودرو از شرکت خودروسازی... به بهانه اردوهای جنوب وسپس عدم دعوت آنها صحیح است؟
  • و بالاخره آیا این صحت دارد که این گروه پدر خوانده از تحویل مسئولیت و سرپرستی راهیان نور به سپاه و سازمان بسیج و مشخصا (سردار دلاور علی فضلی)خودداری کرده و منشا ضعف و سستی امور یادمانها و کاروانها در یکسال اخیر هم همین ناهماهنگی ها بوده است؟

سولات فوق ارزش پیگیری وبررسی را برای مسئولین مربوطه دارد. امیدوارم با شفاف سازی و رفع ابهام در مسایل فوق ,باب تجارت با نام شهدا و دفاع مقدس مسدود شده و آقایان راه دیگری را برای کاسبی انتخاب نمایند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► تعظیم سونی ها در مقابل مردم + عکس
3 توصیه آسان و کوتاه برای داشتن بهترین زندگی ◄

مطالب مرتبط
بنر