زن پدر دلسوزتر از مادر نيست!

يكشنبه ، 29 خرداد 1390 ، 09:40


هشدار بهمني به بانکها :
رئیس کل بانک مرکزی نسبت به رفتار بانکها با واحدهای تولیدی که قادر به بازپرداخت تسهیلات دریافتی نیستند، هشدار داد و گفت: تملک اموال بنگاه‌های تولیدی بدهکار بانکی توسط بانکها غلط است و اين كار مانند اين است كه فرزند را از مادر گرفته و به زن پدر بدهیم، هیچگاه زن پدر دلسوزتر از مادر نخواهد بود!.

 

 



به گزارش بانکی دات آی آر محمود بهمنی در گفتگو با مهر خطاب به بانکها در مورد بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی دارای بدهی معوق گفت: نباید اینگونه تصور شود که تمام واحدهای تولیدی دارای بدهی معوق مجرم هستند، بلکه بانکها برای بازپرداخت تسهیلات باید به واحدهای تولیدی که قدرت بازپرداخت تسهیلات دریافت شده قبلی را ندارند، کمک کنند.

رئیس کل بانک مرکزی بر تقسیم بندی واحدهای تولیدی و جداسازی آنها از افرادی که به عمد بدهی بانکها را بازپرداخت نمی کنند، تاکید و بیان کرد: بسیاری از واحدهای تولیدی فعالیت تولیدی و اقتصادی دارند، اما به مشکلات مالی برخورد کرده اند.

وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی نتوانستند نقدینگی مورد نیاز را تامین کنند و به همین دلیل در بازپرداخت تسهیلات بانکی دچار مشکل شده اند، بنابراین باید بین اینگونه بنگاهها و افرادی که مثلا در بخش بازرگانی تسهیلات دریافت و کالای خود را وارد کرده، فروخته و به پول خود رسیده اند اما تسهیلات دریافتی از بانکها را بازپرداخت نکرده اند، تفاوت قائل شد.

بهمنی با تاکید بر اینکه این افراد یا باید پول بانکها را پس دهند و یا اینکه کالا را بدهند، عنوان کرد: باید واحدهای تولیدی با واحدهای غیر تولیدی و بخشهای بازرگانی و غیره از یکدیگر تفکیک شوند.

رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اینکه نباید با واحدهای تولیدی مشکل دار برخوردهای سختی را در بازپرداخت تسهیلات داشته باشیم، اظهارداشت: برخی از واحدهای تولیدی دارای نیروی کار با تعداد بالا هستند و باید تمام این موارد توسط بانکها در نظر گرفته شود.

وی بر راه اندازی مجدد بنگاهها و واحدهای تولیدی مشکل دارد تاکید و تصریح کرد: گماردن ناظر برای واحدهای تولیدی می تواند موثر واقع شود.

به گفته بهمنی، صدور اجرائیه، تملیک اموال و غیره واحدهای تولیدی توسط بانکها به هیچ وجه موثر نخواهد بود، زیرا به طور حتم اگر واحد تولیدی در اختیار صاحب آن بماند، کارآیی و عملکرد بهتری خواهد داشت تا اینکه به تملک بانکها درآید، این امر مانند این است که فرزند را از مادر گرفته و به زن پدر بدهیم، هیچگاه زن پدر دلسوزتر از مادر نخواهد بود!.

وی تملیک واحدهای تولیدی بدهکار بانکی توسط بانکها را اشتباه توصیف کرد و افزود: این در حالی است که باید با افراد متخلفی که از بانکها تسهیلات دریافت کرده اند و در جاهایی غیر از آنچه که باید به مصرف رسانده اند، برخورد شدید شود.

رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد: در عین حال باید به واحدهای تولیدی که دارای نیروی انسانی کار هستند، کمک کرده تا به چرخه اقتصادی و تولیدی بازگردند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► 8 راه ساده برای صرفه جویی در هزینه ها که فکرش را هم نمی کنید
استخدام در يك شركت معتبر صنايع غذايي ◄

مطالب مرتبط
بنر