مردی که با آشغال های نیویورک پول پارو می کند!

شنبه ، 15 مرداد 1390 ، 13:14

در نگاه اول،عجیب و حتی غیر قابل باور به نظر می رسد، اما جاستین گیگناک، کارآفرین و هنرمند ساکن شهر نیویورک، راهی پیدا کرده که زباله های بی مصرف این شهر به کسب و کاری سود آور تبدیل شده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، سال 2001 بود که گیگناک پس از به چالش کشیدن اهمیت طراحی ظرفی برای زباله ها از سوی یکی از همکارانش به فکر ساختن محفظه ای مناسب برای زباله ها افتاد؛ محفظه ای که هیچ کس نتواند در آن نقص یا ایرادی بیابد.

این هنرمند کاردان و زیرک در راه رسیدن به این هدف، به این نتیجه رسید که با کار مناسب و درست می تواند مردم را به سمت خرید چیزی سوق دهد، که هیچ کس آرزوی داشتنش را ندارد. پس راه حل مشکل را در طراحی و عرضه محفظه هایی به نام Garbage NYC دید.

 

Garbage NYC در واقع محفظه ها و جعبه ها،ضد بو و شخصی هستند که هر یک امضا، تاریخ و شماره دارند. وی طی 9 سال توانست 1300 عدد از این محفظه های زباله را به فروش برساند. Garbage NYC هم اکنون در 29 کشور جهان حضوری پررنگ دارد.

این محفظه ها در ابتدا به قیمت 10 دلار به فورش می رسید، اما زمانی که مردم آن را به عنوان سوغات نیویورک شناختند، قیمت به 25 دلار رسید. وقتی قیمت از 25 دلار به 50 تا 100 دلار هم رسید، مردم دیگر باور کردند که هنر را برای زباله ها هم می توان به خرج داد.

این کارآفرین خلاق، تجربه تولید این نوع محفظه های مکعب شکل برای مراسم خاص را هم در کارنامه خود دارد، که از آن جمله می توان به مراسم تحلیف باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و آیین گشایش ورزشگاه یانکی نیویورک اشاره کرد.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► دعوت به همكاري شركت مهرگان پخش (مزمز) در تهران(تا 2 شهریور 90)
دعوت به همكاري يك شركت توليدي مهندسي معتبر در تهران(تا 5 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر