همه چیز در خصوص نخستین اختلاسگری که اعدام شد

شنبه ، 26 شهریور 1390 ، 15:08


فاضل خداداد دارای شغل تجارت، کسی بود که به اتهام تبانی با کارمندان بانک صادرات ایران و ۱۲۳ میلیارد تومان اختلاس از این بانک به اعدام محکوم شد. وی نخستین مجرم اقتصادی اعدامی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بود. وی رکورددار اختلاس در ایران تا تاریخ ۱۳۸۹ بوده و رکورد جدید توسط امیر خسروی با رقم 3 هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

ریاست دادگاه پرونده اختلاس بانک صادرات بر عهده غلامحسین محسنی اژه‌ای بود. وی فاضل خداداد را مفسد فی‌الارض شناخته و به اعدام محکوم کرد و مرتضی رفیق دوست برادر محسن رفیقدوست دیگر متهم پرونده را به حبس ابد محکوم کرد.


.مرتضی رفیق دوست هم اکنون 17 سال است در زندان به سر می برد

فاضل خداداد به اتهام ۱۲۳ میلیارد تومان اختلاس از بانک صادرات ايران در سال ۱۳۷۴ محاكمه و به جرم افساد في الارض توسط حجه الاسلام محسني اژه اي به اعدام محکوم شد. حكم اعدام وي پس از تاييد ديوان عالي كشور در پاييز۱۳۷۴ اجرا شد.

==================

استخدام های مهم روز:


===========================


خداداد کار آزاد داشت و خانواده‌اش، به خصوص برادرش با خانواده پهلوی ارتباط نزدیک داشتند. قبل از انقلاب اسلامی، او "به کارهای صادرات و واردات و ساختمان سازی اشتغال داشته و مقارن با پیروزی انقلاب مشغول ساختن برجی در خیابان فرشته بود که از بانک صادرات در آن مقطع زمانی سی میلیون تومان وام دریافت کرد."

چینی ها هم با مفسدان اقتصادی شوخی ندارند و حتی یکی از وزیران خاطی را به جرم فساد اقتصادی اعدام کرده اند.

برگرفته از مشرق با کمی تصرف و تلخیص

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

► استخدام مدیر،تکنسین،کارمند و ... در شرکت معتبر دندانپزشکی در تهران(تا 9 مهر 90)
استخدام مدیر محصول،سرپرست فنی و مهندس فروش در شرکت بان و افق پارس در تهران(تا 12 مهر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر