10 دلیل برای قدردانی از استیو جابز

يكشنبه ، 27 شهریور 1390 ، 08:00

استیو جابز از جمله کسانی است که نام و خدماتش در دنیای فناوری به این راحتی ها از ذهن علاقه مندان و ساکنان دنیای مجازی نخواهد رفت.

به گزارش بانکی دات آی آر، این ماندگاری هم به دلیل محصولات اپل است و هم به دلیل برخی ویژگی های شخصیتی خود جابز که او را هرچه بیشتر نزد هوادارانش محبوب می کند.

در این گزارش به 10 موردی اشاره می کنیم که نام جابز با وجود آنها سالهای سال در عرصه فناوری خواهد درخشید.


1.    ظهور آی پاد و آی تونز

برای بسیاری از مشتریان دنیای فناوری، دستگاه جمع و جوری که اپلی ها در سال 2001 برای پخش موسیقی عرضه کردند، نخستین گام در راه لذت بردن از موسیقی های دیجیتالی بود.

آی پاد که با استفاده از نرم افزار آی تونز کار می کند، با ورود خود، بازار دیگر رقبایش در موسیقی دیجیتال را خیلی زود کساد کرد.


2.    جابز به خاطر پول کار نکرد

اگرچه استیو جابز به خاطر نوآوری ها و کارهای خلاقانه زیادی که در اپل انجام داد، به یکی از ثروت مندترین مردان دنیای فناوری بدل شد، اما او در اظهاراتی که شاید هیچگاه از حافظه تاریخ پاک نشود، اعلام کرد که هیچ یک از کارهایش را به خاطر پول انجام نداده و این یکی از دلایلی است که می توان بی چون و چرا از جابز به خاطر آن تقدیر کرد.


3.     اهمیت به طراحی ها

اگر از کامپیوترهای مکینتاش صرف نظر کنیم، تلاش جابز برای ارائه محصولات براق، سبک وزن و انعطاف پذیر باعث شد تا تمامی فعالان عرصه فناوری برای رقابت با جابز و سیبش دست به تولید محصولات مشابه بزنند. این هم از جمله خدمات دیگری بود که تنها امثال جابز از پس آن برمی آیند.

==================

استخدام های مهم روز:


===========================

 


4.    الهام بخش بودن برای دیگران

گذشته از کارآفرینی های پی در پی جابز که الهام بخش دیگران شد، اکوسیستم اپل به هزاران کسب و کار دیگر نیز کمک کرد تا زنده و پایدار بمانند. در حال حاضر، بیش از 500 هزار برنامه در آی تونز فهرست شده و تعداد بیشماری از شرکت های فناوری تلاش می کنند تا محصولات جانبی مورد نیاز اپل را تولید کنند. این هم دلیلی دیگر برای اینکه قدردان جابز و سیبش باشیم.


5.    آی پد

ورود این دستگاه نیز خون تازه ای را در رگ های فناوری جاری کرد. تولید و توسعه 90 هزار برنامه تنها برای آی پد نشان دهنده اهمیت این وسیله است که هر فصل رکورد تازه ای در فروش به ثبت رسانده و انتظار می رود در اوایل سال 2012 میلادی به روز و تازه شود.

آی پد نیز مانند اکثر محصولات اپل باعث ایجاد رقابت در بازار و تلاش رقبا برای تولید محصولات مشابه شد که این هم شایسته قدردانی است.


6.    شگفت زدگی سرمایه گذاران

اپلی ها در مقاطع گوناگون با پشت سر گذاشتن شرکت های بزرگ دیگر در صدر سرمایه دارترین ها قرار گرفتند. از جمله اینکه در مقطعی بالاتر از شرکت نفتی اکسان موبایل در بورس قرار گرفتند و همین کافی بود تا سرمایه گذاران از این موفقیت به وجد آیند. به نظر می رسد این موفقیت ها مدیون جابز و ایده های نو و خلاقانه اش باشد.


7.    رویایی بودن

جابز عادت داشت که با توجه به نیازهای مشتری به رویاهای آنها جامه عمل پوشاند. هر چند از برخی نقص ها و کج سلیقگی ها نمی توان گذشت، اما استراتژی جابز حرکت در مسیر تعالی بود. همین امر باعث می شد که آنچه در افکار و رویاهای مشتریان بود را عملی کند و موجبات تقدیر دیگران از خود را فراهم آورد.


8.    تحمیل خلاقیت به دیگران

اپل با محصولات و دستگاه هایی که در تولید آنها پیشگام بود توانست دیگر رقبایش را نیز وادار به ایجاد خلاقیت و یا حتی پیروی از خود کند که این یکی از خدمات بزرگ جابز و همکارانش به ساکنان دنیای مجازی به شمار می رود.


9.    کمک گرفتن از دیگران (ولو اینکه رقیب شما باشد)

سال 1997 بود که جابز برای تضمین بقا و دوام اپل دست به دامان مایکروسافت شد و قراردادی را با این شرکت منعقد کرد. شاید اگر آن روزها جابز پا روی غرور خود و سیبش نمی گذاشت، امروز نه جابز در دنیای فناوری ماندگار می شد و نه اثری از سیب قدرتمند این روزهایش بود.

قرارداد 150 میلیون دلاری آن سال اپل با مایکروسافت در واقع درسی بود که جابز به همه داد و آن اینکه از دیگران کمک بگیرید، حتی اگر رقیب شما باشند.


10.    اشتغال زایی

در سال 1997، اپل دارای 8437 کارمند تمام وقت و 1739 کارمند موقت یا پاره وقت بود که این رقم در سپتامبر سال گذشته به 46 هزار نیروی تمام وقت رسید. این افزایش خیره کننده، معنایی جز اشتغال زایی ندارد و این هم یکی از بزرگترین خدماتی است که جابز به مردم دنیا داشته و او را سزاوار سپاسگذاری کرده است.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► استخدام کارشناسان کنترل کیفیت،خرید،فروش و ...(تا 14 مهر 90)
استخدام کارشناس حسابدار در شركت سوخت‌رساني اوج در تهران(تا 30 شهریور 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر