زمان برگزاري آزمون استخدام شهرداري ها+اطلاعات جدید

يكشنبه ، 20 آذر 1390 ، 12:41

 

معاونت برنامه ريزي کشوري و سازمان شهرداريها خبر داد:آزمون استخدام شهرداري ها در هفته آخر آذرماه برگزار خواهد شد.


کوشش تبار در گفتگو با خبرنگار آريا در رشت با اشاره به نزديک بودن آزمون استخدامي شهرداري ها،به فرايند کار نيروي انساني در سنوات گذشته در شهرداري ها اشاره نمود و اظهار کرد: در جذب نيروهاي متخصص و کارآمد و  داراي شرايط لازم  براي کار در شهرداري ها  به گونه ي مشخص و تعريف شده اي را شاهد نبوديم و ديده مي شد که از راه هاي مختلف نيروهاي غير متخصص وارد بدنه ي شهرداري ها مي شدند.
وي گفت: سالهاست که وزارت کشور و سازمان شهرداري ها در تلاش است که مجوزي را اخذ کند که براساس يک فرايند عدالت محور که در آن هم حق شهرو شهروندي حفظ شود وهم نيروهاي موجود در شهرداري ها آسيب نبينند ،آزموني را برگزار کند تا افراد متخصص و کارآمد وارد سازمان شهرداري ها شوند.
کوشش تبار با تاکيد بر اينکه سازمان شهرداري ها و دهياري هاي کشور هيچ برنامه اي براي تعديل يا اخراج نيروهايش ندارد اذعان نمود: به هيچ وجه قرار نيست که شهرداري ها در ازاي برگزاري اين آزمون  حتي يک نيرو را اخراج کنند مگر بر اساس عدم کارايي فرد که اين نيز امري طبيعي در سازمانهاست.
او درادامه تصريح کرد:  شهروندان و متخصصين در سطح کشور بدانند که در برگزاري اين آزمون تمام تلاش و سعي بر اين است که سطح خدمات رساني به شهروندان ارتقاء پيدا کند و از ورود افراد غير مرتبط و غير متخصص به حوزه ي شهري جدا جلوگيري شود.
معاونت برنامه ريزي کشوري و توسعه سازمان شهرداري ها در خصوص حضور سازمان سنجش در برگزاري آزمون استخدامي شهرداري ها يادآور شد: با تدبير و درايتي که در سازمان شهرداري ها تحت عنوان تفاهم نامه با سازمان سنجش شکل گرفته ،اين قول را به شهروندان مي دهيم که اين آزمون ذر شرايط کاملا قانون مند و عدالت محور و صيانت شده برگزار مي شود و همه ي تلاش بر اين است تا عدالتي که خواسته ي تمام شهروندان است اجرا شود.
وي درادامه افزود: سازمان شهرداري ها يک نهاد غير دولتي است که تقريبا 17% اعتباراتش از  دولت و مابقي از منابع مالي خود سازمان تامين مي شود و قرار بر اين است شهرداريها خود کفا باشند.
کوشش تبار همچنين علت ايجاد برگزاري اين آزمون را بالا رفتن و ارتقاي سطح رفاه جامعه دانست و عنوان کرد: در طي اين آزمون ها که در 4 استان برگزار شده و در 14 استان ديگر نيز برگزار مي شود توانسته ايم 7هزار فرصت شغلي را ايجاد کنيم.

قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از برگزاری دومین مرحله آزمون استخدامی شهرداری ها به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در چهارده استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،غلامحسین تابش فر با بیان مطلب فوق گفت: برگزاری این آزمون در استانهای اردبیل، ایلام، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان،سیستان و بلوچستان،فارس، قزوین ، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان، مازندران، هرمزگان و همدان اقدام مهمی در زمینه عدالت محوری وشایسته سالاری در جذب نیروهای کارآمد و متخصص در شهرداری ها محسوب می شود.
وی افزود: انجام این آزمون برای شهرداری ها در زمینه تامین نیروی انسانی متخصص پس از سالها انتظار صورت گرفت و گام مهمی در زمینه تخصصی شدن بدنه شهرداری های کشور و تغییر ماموریت ها از سمت انجام امور اجرائی به سمت برنامه ریزی و نظارت در حوزه مدیریت شهری و جذب نیروهای متخصص و کارآمد در بدنه شهرداری ها با هدف ارتقای سطح خدمات مدیریت شهری به عموم شهروندان می باشد. تابش فر همچنین گفت:جذب نیرو و اعلام پست های مورد نیاز شهرداری های این چهارده استان از طریق آزمون استخدامی با توجه به تامین اعتبار تعیین شده برای پرداخت حقوق کارکنان جدید و کارکنان پیشین ازجانب شهرداری ها انجام پذیرفته است و این شهرداری ها این موضوع را کتبا اعلام کرده اند که به تائید استانداری های مربوط نیز رسیده است. قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور همچنین تاکید کرد:با برنامه ریزی های به عمل آمده از این پس شهرداری ها تنها با برگزاری آزمون استخدامی نیروی جدید جذب می کنند و هر گونه جذب نیرو در شهرداریها با توجه به ضوابط پیش بینی شده باید صرفا بر اساس شرکت در این آزمون و طی مراحل قانونی انجام شود. تابشفر در خصوص جزئیات برگزاری مرحله دوم آزمون استخدامی شهرداری ها گفت: آگهی استخدام چهارده استان ذکر شده به تائید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور رسید و انجام مراحل مختلف فرایند آزمون آغاز و ثبت نام داوطلبین طی هفته نخست آذر از طریق سامانه ثبت نام آزمون شهرداریها صورت پذیرفت.
وی با اشاره به برگزاری مرحله نخست این آزمون در اواخر مهر در چهار استان آذربایجان شرقی،خراسان شمالی ،لرستان و یزد با همکاری سازمان سنجش کشور و استانداری ها ، اظهار کرد: به منظور هرچه دقیق تر برگزار شدن این آزمون و با توجه به حساسیت موضوع تصمیم گرفته شد تا سازمان سنجش کشور آزمون را برگزار کند و تفاهم نامه ای نیز در این زمینه با این سازمان منعقد شد و مرحله دوم این آزمون نیز به صورت کاملا قانونمند و عدالت محور با رعایت تمامی موارد تخصصی از جانب سازمان سنجش کشور انجام می شود.
تابشفر افزود:همچنین طبق تفاهم نامه منعقده با سازمان سنجش کشور، طراحی سؤالات آزمون، چاپ و تکثیر و توزیع سؤالات و اعلام نتایج از طریق سازمان سنجش آموزش کشور انجام می شود. وی افزود: آزمون استخدامی شهرداری ها در تمامی مقاطع تحصیلی دیپلم به بالا و در اکثر حوزه های فعالیت شهرداری ها علی الخصوص عمران،خدمات شهری و اداری و مالی برگزار می شود.
تابشفر در خاتمه گفت: زمان برگزاری آزمون استخدامی در این استانها بصورت همزمان در جمعه 25 آذر خواهد بود و درخصوص زمان و نحوه دریافت کارت نیز متعاقباً اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

► استخدام های استان خوزستان-20 آذر 90
استخدام شرکت ایران شکلات چیچک در تبریز(تا 23 آذر 90) ◄

مطالب مرتبط
بنر