تا پایان سال 2015، فروش تبلت از رایانه شخصی پیشی میگیرد

سه شنبه ، 31 شهریور 1394 ، 09:38

بانکی دات آی آر: از زمانی که اولین iPad در ماه آپریل 2010 به بازار آمد و فروش خود را آغاز کرد، پنج سال میگذرد. در آن هنگام، حتی خوشبین ترین ناظران نیز چنینی تاثیرگذاری بزرگی را برای این دستگاه ها پیش بینی نمیکردند؛ دستگاه های هوشمندی که ابتدا به دلیل صفحه ی لمسی بزرگ شان مورد تمسخر قرار میگرفتند.
تبلت ها نحوه ی تعامل ما با رسانه ها و شیوه ی خرید ما را تحت تاثیر قرار دادند و حتی در بسیاری از موارد جایگزین رایانه های شخصی شدند؛ کامپیوترهایی که اولین دستگاه های پردازنده ی منازل ما بودند. با قدرتمندتر شدن تبلتها و تلفنهای هوشمند برای انجام تمامی کارکردهای پردازشی، محلهای کار به آخرین محیطهای استفاده ی انبوه از رایانه های سنتی تبدیل شدند.
محموله های PC (رایانه شخصی) در سالهای اخیر افت چشمگیری داشته اندو بنا بر اعلام IDC در سالهای پیش رو نیز این صنعت با رکود مواجه خواهد بود. در سال 2013، برای نخستین بار حجم محموله های تبلت از رایانه های لپ تاپ پیشی گرفت؛ پیش یبینی میشود تا پایان سال 2015، برای نخستین بار حجم کل محموله های جهانی تبلت از مجموع محموله های انواع رایانه های شخصی (لپ تاپ و رومیزی) بیشتر شده و بازار را مال خود کند.
شکل زیر نشان میدهد چگونه محموله های تبلتها تا پایان سال جاری از محموله های رایانه شخصی نیز افزون تر میشوند:

برگرفته از Statista

مترجم: مهرداد دستورانی

► قبل از گفتن بله، خوب بررسی کنید
آفرین ابرمردان ◄

مطالب مرتبط
بنر