چگونه برای آزمون نظام مهندسی آماده شویم؟

پنجشنبه ، 31 مرداد 1398 ، 17:52

با این حجم از منابع، آیا می دانید چگونه خود را به بهترین نحو برای آزمون نظام مهندسی آماده کنید؟ آیا برای دومین بار و شاید بیشتر از 2 بار است که در این آزمون شرکت می کنید و هنوز موفق به قبولی نشده اید؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا روش های آمادگی برای آزمون را با شما در میان بگذاریم:



آیا انگیزه کافی برای آماده شدن ندارید؟
 
همه ی ما سختی دوران آمادگی برای کنکور کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد را تجربه کرده ایم و تمایلی به تجربه ی دوباره ی چنین شرایطی نداریم. اما در نظر داشته باشید که در کنکوری مانند کنکور کارشناسی، ما درس های مختلفی را مطالعه می کردیم که شاید نیازی هم به یاد گرفتن آن ها نبوده و در آینده ی شغلی ما بی تاثیر بودند. اما در مورد آزمون نظام مهندسی، تمامی مطالب، در صورتیکه بخواهید به عنوان یک مهندس به مسیر خود ادامه بدهید، کاربردی و مورد نیاز هستند. پس در واقع شما با این کار، دانش فنی خود در زمینه ی مهندسی را افزایش داده و در راستای شغل خود پیشرفت می کنید. همین نگاه انگیزه ی بسیار خوبی برای آمادگی هر چه بهتر برای این آزمون است.
و نکته ی دیگر اینکه با قبولی در این آزمون، شما پروانه ی اشتغال به کار پایه 3 دریافت خواهید کرد و این به معنای مجوزی برای ثبت شرکت خود و شرکت در پروژه های بزرگ است. پس بهتر است هر چه زودتر دست به کار شده و اقدام به کسب این پروانه کنید.



مهارتی که نباید از آن غافل باشید
 
شرکت کنندگان در این آزمون باید دقت داشته باشند که مهارت پیدا کردن کلمه ی کلیدی سوال و جستجوی این کلمه ی کلیدی در کلید واژه آزمون نظام مهندسی و منابعی که سر جلسه در اختیار دارند، بسیار مهم است.
پس تمام سعی خود را بکنید تا حافظه ی خود را در این راستا تقویت کرده و مهارت خود را افزایش دهید. برای این کار تمرین هدفمند انجام بدهید. سوالات آزمون های قبلی را بخوانید، کلمه ی کلیدی سوال را استخراج کنید و سریعا به پیدا کردن آن در کلید واژه و منابع اقدام کنید.
اگر در این کار مهارت پیدا کنید و سر جلسه، دست و پای خود را برای پیدا کردن پاسخ گم نکید، می توانید زمان زیادی برای پاسخ دهی به سوالات دیگر ذخیره کنید.


مرور منابع آزمون نظام مهندسی

حواستان باشد که در خواندن این منابع لازم نیست وسواس زیادی به خرج بدهید و باید به صورت روزنامه وار مباحث را مرور کنید. چون اولا به خاطر سپردن این همه اطلاعات در مدت زمان چند ماه و به صورت پشت سر هم ممکن نیست و دوما آزمون نظام مهندسی به صورت کتاب باز برگزار شده و شما می توانید منابع را با خود سر جلسه ی آزمون ببرید.
پس نکته ی مهم هنگام خواندن منابع آزمون، به خاطر سپردن سرفصل ها و فهرست مطالب است، تا با دیدن سوال به سرعت بتوانید پاسخ مربوطه را در بین منابع پیدا کنید. کلید واژه های نظام مهندسی نقشی اساسی در این بین دارند و هر چه قدر در استفاده از آن ها ماهر تر باشید، قبولی شما تضمینی تر خواهد بود.


آزمون های قبلی نظام مهندسی
 
حتما سری قبلی آزمون های نظام مهندسی به همراه پاسخشان را مرور کنید. این کار بسیار کمک کننده است و شما را با روند آزمون و نوع سوالات آن آشنا می کند.
حتی می توانید با این آزمون های قبلی برای خود شبیه سازی آزمون انجام بدهید. سعی کنید به آزمون ها در زمان محدود و قانونی خود پاسخ بدهید. با هر بار انجام این کار، مهارت شما در کنترل شرایط خودتان در آزمون نظام مهندسی اصلی افزایش خواهد یافت.


سوالات تالیفی مباحث
 
در مرحله ی آخر، استفاده از سوالات تالیفی مباحث، می تواند بسیار کمک کننده باشد. چرا که این سوالات با توجه به سوالات آزمون نظام مهندسی، تالیف می شوند و برای آمادگی هر چه بیشتر شما مفید هستند.

سخن آخر


شما می توانید با یک برنامه ریزی درست و مناسب، منابع اصلی آزمون نظام مهندسی را به صورت روزنامه وار مرور کرده و سرفصل مطالب آن را به خاطر بسپارید. نمونه سوالات آزمون نظام مهندسی را با استفاده از کلید واژه نظام مهندسی پاسخ دهید تا مهارتتان در استفاده از کلید واژه افزایش پیدا کند. با سوالات سری قبل آزمون نظام مهندسی، محیط جلسه ی آزمون را برای خود شبیه سازی کنید و با سوالات تالیفی مباحث، با سوالات این آزمون هر چه بیشتر آشنا شوید. به امید موفقیت همه ی مهندسین عزیز.


► میعاد صالحی مشاور علمی و فناوری وزیر کار شد
شعار انتخاب کنید و جایزه بگیرید ◄

مطالب مرتبط
بنر