یک بانک دیگر ایران اسلامی شد !

پنجشنبه ، 13 آبان 1389 ، 10:02

نشريه تخصصي بنكر با اشاره به گسترش بانكداري اسلامي در جهان اعلام كرد يك بانك ايراني جديد با دارايي 2.8 ميليارد دلاري در رتبه 71 بزرگترين بانك‌هاي اسلامي قرار گرفته است.

به گزارش بانکی نشريه تخصصي بنكر در تازه ترين شماره خود ضمن اشاره به توسعه چشمگير و گسترش روزافزون ماليه و بانكداري اسلامي در جهان نوشت 30 بانك و موسسه مالي وارد شده به فهرست 500 موسسه مالي و بانكي بزرگ اسلامي از 5 كشوري هستند كه پيش از اين در اين فهرست حضور نداشتند .

 


فارس نوشت : اين مساله نشانگر رشد سريع و فزاينده ماليه و بانكداري اسلامي در سطح جهان است . اين 5 كشور شامل آذربايجان، گينه، موريتاني، نيجر و فيليپين هستند . البته اين بانكهاي جديد وارده شده به فهرست بنكر لزوما بانكهاي جديدي نيستند يا براي نخستين بار نيست كه ابزارهاي مالي اسلامي را ارائه كرده اند . پيشرفت چشمگير 5 كشور مذكور در استفاده از ماليه و بانكداري اسلامي تاثير زيادي در ورود بانكهاي آنها به فهرست نشريه بنكر داشته است .


بنكر در ادامه گزارش خود نوشته است بزرگترين بانك جديدي كه به اين فهرست وارد شده است بانك سينا از ايران است . اين بانك با دارايي 2.8 ميليارد دلاري در رتبه 71 اين فهرست قرار گرفته است . اين گروه مالي و بانكي شامل شركت بيمه سينا است كه طي سالهاي گذشته در فهرست نشريه بنكر قرار داشته است .


ايران از جمله معدود كشورهايي در جهان است كه نظام بانكي آن تماما اسلامي است و بزرگترين بانك هاي اسلامي به ايران اختصاص دارند.
بر اساس اين گزارش موسسه مالي كوثر آذربايجان نيز در رتبه 308 اين فهرست جاي گرفته است . سود اين بانك در سال مالي 2009 بيش از 70 درصد رشد داشته است . افغانستان در اين فهرست سه بانك جديد دارد و يك بانك جديد نيز از كشور جيبوتي است . بانك الامين هند نيز با سرمايه 23 ميليون دلاري در فهرست نشريه بنكر قرار گرفته است .


بانكهاي مركزي سيستم بانكي خود را تشويق به گسترش استفاده از ابزارهاي مالي و بانكي اسلامي مي كنند .
در گزارش سال 2009 نشريه بنكر بانكها و موسسات مالي مالزي پيشرفت چشمگيري داشتند.

 

 

► از فلش تا هارد اکسترنال, کدامیک برای شمامناسبترند؟
اینترنت / یک سایت متفاوت برای همسریابی ! + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر