شوراي نگهبان به احمدي‌نژاد تذكر داد

سه شنبه ، 22 ارديبهشت 1388 ، 14:55

برخي منابع غيررسمي، علت لغو آخرين سفر استاني رئيس‌جمهور به استان سمنان و ديدار از شهر رباط‌کريم را تذکر شوراي نگهبان اعلام کردند.

 هيات دولت قصد داشت شصتمين و آخرين سفر استاني خود را به استان سمنان انجام داده و در روز دوشنبه نيز در شهر رباط‌کريم سخنراني کند که بنا بر برخي اخبار، شوراي نگهبان با اين استدلال که انجام سفر پس از کانديداتوري، استفاده از امکانات دولتي در انتخابات محسوب مي‌شود با انجام اين سفر و سخنراني در رباط‌کريم مخالفت کرده است.

در آستانه دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، سفرهاي استاني رئيس‌جمهور با سرعت بيشتري دنبال شد كه اين امر انتقاد و اعتراض ساير كانديداها و فعالان سياسي را برانگيخت چرا كه شائبه انتخاباتي بودن اين سفرها و استفاده از ابزار و امكانات دولتي جهت تبليغات انتخاباتي، با نزديكي به تاريخ برگزاري انتخابات افزايش يافته بود.

احمدي‌نژاد و حاميان او بارها از تداوم سفرهاي استاني دفاع كرده بودند و توقف آن را معادل توقف خدمت‌رساني و همچنين پايين‌كشيدن كركره خدمت معنا كرده بودند. بنابراين با تذكر شوراي نگهبان به احمدي‌نژاد، او همانند بقيه کانديداهاي رياست‌جمهوري مي‌تواند با استفاده از اموال و امکانات غيردولتي برنامه هاي انتخاباتي خود را برگزار نمايد.

گفتني است روز گذشته علي جهانبخشي، فرماندار شهرستان رباط‌كريم، با اعلام لغو سفر به رباط کريم، ضمن تقدير و تشكر از مردم فهيم شهرستان رباط‌كريم به دليل استقبال پرشور از سفر رئيس‌جمهور و همچنين اقدام به آذين‌بندي‌هاي گوناگون به دليل سفر دکتر احمدي‌نژاد، اعلام كرد: زمان سفر رئيس‌جمهور كشورمان به شهرستان رباط كريم متعاقبا اعلام مي‌شود.

منبع: آینده نیوز

► سامان نظام بانکی و پولی در توان موسوی
مردان اقتصادي داوطلبان رياست‌جمهوري چه تحليلي از اوضاع دارند؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر