نخستین نطق کروبی در سیما

دوشنبه ، 4 خرداد 1388 ، 09:09

كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: بايد در مقابل هر دولتي كه مي‌خواهد به ما زور بگويد، بايستيم.

 حجت‌الاسلام مهدي كروبي دبيركل حزب اعتماد ملي و كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در اولين برنامه تلويزيوني خود در خصوص برنامه‌هايش براي رياست‌جمهوري، با بيان اينكه من اولين نفري هستم كه اعلام كردم وارد صحنه انتخابات مي‌شود و شايد اولين كسي هستم كه برنامه‌هايش را اعلام كرد، اظهار داشت: اولين كلمه‌اي كه گفتم، كلمه تغيير بود و بعد از مطرح كردن آن، برنامه‌‌هايم را اعلام كردم.


وي با اشاره به صدور اولين بيانيه انتخاباتي‌اش در بهمن ماه سال گذشته با موضوع احياي مديريت و برنامه‌ريزي و شوراها، تصريح كرد: مديريت و برنامه‌ريزي مغز كشور است اما متأسفانه منحل شد كه اين مشكلات جدي براي كشور دارد.


كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوي با تأكيد بر اينكه اولين برنامه‌ام احياي مديريت و برنامه‌ريزي و تقويت اين مراكز نظارتي است، گفت: بيانيه‌ دوم من در مورد سهام نفت بود كه در اين باره گفته شد كه يك حركت مباركي در سال‌ها قبل براي ملي شدن صنعت نفت انجام شد اما آن ملي شدني كه مي‌خواستيم نشد تا مردم سهيم باشند، بلكه همواره پول نفت در اختيار دولت‌ها بوده و هر وقت هم اين پول بيشتر بوده، مشكلات جدي‌تري بوجود آمده است.


كروبي افزود: پول سنگين و بي‌سابقه‌اي در اختيار دولت نهم بود كه بايد توضيح دهد با اين پول و درآمد بي‌سابقه نفت با قيمت بشكه‌اي 100 و حتي 120 دلار، چه تغييري در جامعه بوجود آمده است؟


وي ادامه داد: مردم بيكاري، گراني، تورم و ركود را با وجودشان لمس مي‌كنند و نيازي به نظرسنجي و شاخص‌هاي بانك مركزي وجود ندارد.
اين كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري با اشاره به سومين بيانيه انتخاباتي خود كه در فروردين ماه سال جاري و با موضوع حقوق شهروندي منتشر شد، اظهار داشت: حقوق شهروندي را در چارچوب قانون اساسي در رابطه با زنان، اقوام و مذاهب مختلف دنبال خواهم كرد.


كروبي با بيان اينكه يك محدوديت‌هاي بي‌جهت و مزاحمت‌هاي بي‌جا و ورود به حريم‌ خانواده‌ها براي مردم به وجود آمده است، گفت: در كل به دنبال حقوق شهروندي در چارچوب قانون اساسي و با اصول معطل مانده آن خواهيم بود.


وي با اشاره به مسئله آموزش و پرورش و همچنين بيمه درماني، گفت:‌ اگر سهام نفت را اجرا كنيم، بيمه درماني خود به خود و به صورت اتوماتيك حل مي‌شود.
اين كانديداي انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري با اشاره به برنامه خود براي ايجاد بيمه تحصيلي، خاطرنشان كرد: يكي از برنامه‌هايم اين است كه بيمه تحصيلي را از ابتداي دبيرستان شروع كنيم و هر قدري كه دانش‌آموز پرداخت، دو برابرش را ما براي اين بيمه بپردازيم.
كروبي در ادامه با بيان اينكه ما مدعي نيستيم كه برنامه‌هايمان كامل و بي‌نقص است، افزود: اين برنامه‌ها را در معرض افكار عمومي قرار مي‌دهيم و از همه نيروها و همه نقطه‌نظرات استفاده مي‌كنيم.


وي همچنين با اشاره به اينكه يكي از مسائل بسيار مهم اين است كه دولت بايد نظارت كند اما تصدي‌گري نكرده و اينقدر در بخش خصوصي دخالت نكند، اظهار داشت: دولت بايد براي بخش خصوصي تسهيلات و امنيت ايجاد كرده و پشتوانه آن باشد تا اين بخش فعال شود.
دبير كل حزب اعتماد ملي در ادامه با تأكيد بر لزوم جذب سرمايه سرمايه‌داران داخلي، ايرانيان خارج از كشور و سرمايه‌گذاري خارجي، گفت:‌ البته بايد در تمام اين موارد منافع ملي و اصول را به طور كامل رعايت كنيم.


كروبي همچنين با اشاره به امتيازات گردشگري ايران و با تأكيد بر لزوم تقويت صنعت گردشگري، افزود: تقويت اين بخش ممكن نيست مگر با تغيير سياست خارجي؛ يعني اينكه اصول را رعايت كنيم اما لازم نيست كه تقابل داشته باشيم، البته هر دولتي كه خواست به ما زور بگويد بايد در مقابلش بايستيم.
وي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بناي من اين است كه اگر مردم به من رأي دادند، گزارش جامعي از اوضاع فعلي تهيه كنم و آن را به مردم گزارش دهم و بنا ندارم به دولت‌هاي قبلي بپيچم و هر جا كه كم آوردم به دولت‌هاي گذشته بشكنم.


اين كانديداي انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري خاطرنشان كرد: ادعا مي‌كنم مي‌توانم كابينه‌اي تشكيل دهم كه كم‌نظير و دلسوز براي كشور و نظام و علاقمند به ايران و سرافرازي ايران باشد.
كروبي در ادامه با بيان نبايد بحران‌سازي كنيم و آنرا به ديگران بشكنيم، افزود: ببينيد بانك‌هاي خصوصي الان چه مشكلاتي دارد و حتي مديرعامل برخي تا مرز بازداشت هم رفتند.


وي تأكيد كرد: اگر مي‌خواهيم رونق اقتصادي باشد،‌ تورم بالا نباشد و همه كار داشته باشند، راهي نداريم جز اينكه بخش خصوصي را در اولويت قرار دهيم و طبيعتا بايد كنترل كنيم تا در اين راه سوءاستفاده صورت نگيرد و همين بخش خصوصي به يك مشكل تبديل نشود كه البته اين هم كار آساني است.
كانديداي دهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در ادامه سخنان خود گفت:‌ الان نه معلم، نه كارگر، نه دانشجو و نه استاد امنيت ندارند و اين همه استاد كه سرمايه و افتخار و وزنه بودند، حذف شدند و همه آنها رنجيده‌اند، ولي اميدواريم بتوانيم فضاي صميمي و خوبي را بوجود آوريم.
كروبي با بيان اينكه اگر مردم به من رأي دادند، انتقادات و پرخاش‌ها را تحمل مي‌كنم، گفت: همچنين با صدا و سيما همكاري خوبي خواهم داشت و هر وقت هم لازم شد، به مردم گزارش مي‌دهم.


وي افزود: اگر وعده‌اي به مردم دادم، دنبالش هستم و اگر روزي آن را اجرا نكردم، دليلش را صاف به مردم مي‌گويم كه يا ضعف من بوده، يا ضعف همكاران و يا موانعي در سر راه بوده است و البته اين موانع را هم كلي نمي‌گويم بلكه مي‌گويم كه چه چيزي مانع شده است و مردم را در نگراني و ابهام نمي‌گذارم.

منبع: خبرگزاری فارس

► داماد احمدی‌نژاد طرف پدرخانم را گرفت
برنامه‌های اقتصادي ميرحسين منتشر شد ◄

مطالب مرتبط
بنر