کارگاه آموزشی ویژه والدین با هدف افزایش سوادرسانه‌ای

يكشنبه ، 30 آبان 1400 ، 14:14
کارشناس پلیس فتا استان فارس با حضور در جمع والدین دانش آموزان دبیرستان دکتر حسابی به تشریح تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی با هدف پیشگیری و کاهش وقوع جرائم سایبری پرداخت.


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: ستوانیکم امیر سبزلون کارشناس پلیس فتا استان فارس در راستای آشنایی والدین با آسیب‌ها و تهدیدات فضای مجازی با حضور در مدرسه دکتر حسابی شهر شیراز  گفت: رشد روزافزون فناوری‌های نوین و تجهیزات هوشمند، هر قشری را خواسته یا ناخواسته به فضای مجازی سوق داده است، بنابراین اگر والدین سطح آگاهی و اطلاعات خود را در این حوزه‌ها افزایش دهند مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو می‌شوند.


این کارشناس فضای مجازی گفت: سهل انگاری‌، بی‌توجهی به حفاظت از حریم خصوصی، اعتماد بی‌جا،‌ عدم آگاهی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط کاربران هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند مجرمان را در رسیدن به اهداف شوم خود کمک کند.


وی ادامه داد: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش‌های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.


ستوانیکم سبزلون گفت: والدین همواره در فضای مجازی کنار فرزندان خود باشند و آنها را در این فضا رها نکنند و فرزندان خود را از آسیب‌های فضای مجازی آگاه سازند.

این مقام مسئول در اين کارگاه مباحثي را پيرامون والدگری در فضای مجازی، روش‌ها و شيوه کلاهبرداري‌هاي اينترنتي و راه‌های پيشگيري از اين قبيل سوءاستفاده‌های مالي و فيشينگ، هک کردن، تهديدات خودپردازها و سامانه‌های فروش، تهديدات شبکه‌های اجتماعي، تهديدات موبايل، روش‌های نوين ارائه اينترنت و همچنين مطالبی حول بانکداري الکترونيک را ارائه نمود.


ستوانیکم سبزلون با اشاره به قابلیت سایت پلیس فتا، آن را پل ارتباطی با شهروندان خواند و گفت: پلیس فتا از همه‌ شهروندان عزیز درخواست می‌نماید در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.

► نقص سیسکو بر فایروال‌ها تأثیر می‌گذارد
6 باند شرط بندی و قمار متلاشی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر