کلاهبرداری از شهروندان با ترفند اعطای وام بانکی

دوشنبه ، 1 آبان 1402 ، 18:51

رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری باند 3 نفره کلاهبرداری که با ترفند اعطای وام بانکی در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کردند، خبر داد. 


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ محمدعلی فرهودی رئیس پلیس فتا قزوین در تشریح این خبر گفت: با هوشیاری عوامل انتظامی استان، اعضای باند سه نفره کلاهبردار که جهت نقد کردن وجوه سرقتی خود به استان قزوین مراجعه کرده بودند دستگیر شدند.


این مقام مسئول ادامه داد: اعضای این باند سه نفره که دو نفر از آنان سابقه‌دار می‌باشند، تحت عنوان اعطای وام بانکی، از مردم کلاهبرداری کرده و وجوه سرقتی را صرف خرید طلا می‌نمودند که در این رابطه لازم به ذکر است این مجرمین غیربومی بوده و استان قزوین را برای تبدیل وجوه کلاهبرداری شده به طلا، انتخاب کرده بودند که به لطف خدا با همکاری عوامل انتظامی و پلیس فتا استان دستگیر شدند.


سرهنگ فرهودی افزود: مجرمین دستگیر شده اقدامات کلاهبردارانه خود را در سایر استانها انجام می‌دادند و در استان قزوین پرونده‌ای در خصوص کلاهبرداری این افراد تشکیل نشده است و در این استان فاقد شاکی می‌باشند.


این مقام انتظامی به کاربران هشدار داد: هرگونه تبلیغ اعطای وام در شبکه‌های اجتماعی که از سوی افراد مطرح می‌شود، می‌تواند کلاهبرداری باشد لذا به کاربران عزیز توصیه می‌کنیم از اعتماد به این گونه تبلیغات خودداری نمایند.


رئیس پلیس فتا استان قزوین خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت نیاز به دریافت مشاوره در خصوص موضوعات سایبری ، از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir با کارشناسان پلیس در ارتباط باشند.

 


منبع

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

► کلاهبرداری از شهروندان با ترفند اعطای وام بانکی
کشف 98 درصدی جرایم سایبری توسط پلیس فتا جزیره کیش ◄

مطالب مرتبط
بنر