نوشدارو پس ازمرگ سهراب!

پنجشنبه ، 26 تیر 1393 ، 08:02

 

طی روزهای گذشته و پس از اینکه چند نفر کلاهبردار با سوء استفاده از دروازه پرداخت یک از بانک ها اقدام به کلاهبرداری از مردم کردند. بانک مذکور پس از اینکه مجرمان دستگیر شده و پلیس فتا به صورت گسترده اقدام به اطلاع رسانی در این خصوص نمود دست به کارشد.

به گزارش بانکی دات آی آر، بانک مزبور طی پیام کوتاهی که برای کلیه مشتریانش ارسال شد خواهان دقت بیشتر مردم شد و خواست جهت پرداخت وجه از لینک اصلی که در سایت بانک موجود است استفاده کنند.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا دقت مشتریان کفایت می کند؟ در شرایطی که به اذعان پلیس بخش عظیمی ازکلاهبرداری های اینترنتی از طریق کپی برداری از سایت الکترونیک یک بانک خاص صورت می گیرد هشدار کفایت می کند؟

به نظر میرسد نیاز به اقدام عاجل و موثر تری می باشد تا از وقوع اقدامات مشابه پیشگیری نمود.

بانکداری اینترنتی یکی از سریعترین و راحت ترین روش های استفاده از بانکداری الکترونیک است که طی سال های اخیر مورد توجه بخش عظیمی از جامعه قرار گرفته است.

بانک ها تمام تلاش خود را در جهت افزایش امنیت سیستم های خود بکار بسته اند اما به نظر می رسد می بایست بیشتر دقت کنند در کنار این موضوع فرهنگ سازی و اطلاع درست و به موقع در جهت نحوه استفاده از خدمات الکترونیک بانک ها و ارائه راهکار های عملی و کوتاه در جهت استفاده بهتر از خدمات بانک ها ضروری به نظر می رسد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► صندوق امانت بانک های ایرانی چگونه اند؟
وقتی فقرا بانکدار شدند! ◄

مطالب مرتبط
بنر