حساب بانکی این افراد مسدود می‌شود

شنبه ، 19 اسفند 1402 ، 14:22
نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را مکلف کردند تا حسب درخواست سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی اقدام کند.

به گزارش ریسک نیوز به نقل از خبرآنلاین ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز چهار شنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در بخش هزینه‌ای، با تصویب بند ث تبصره ۶ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:«ث- به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی و وصول به موقع درآمدهای مالیاتی با رعایت فصل ۹ باب ۴ قانون مالیات مستقیم، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است حسب درخواست سامانه‌ای سازمان امور مالیاتی کشور، نسبت به مسدود کردن حساب یا حساب‌های بدهکاران مالیاتی به میزان بدهی قطعی به صورت سامانه‌ای(سیستمی) و برخط بر اساس سامانه‌های موجود اقدام کند.

بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مکلفند وجوه مسدود شده را حداکثر ظرف پنج روز پس از مسدودی به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند. بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات اعتباری حسب مورد در صورت تخلف از اجرای این حکم با مودی مسئولیت تضامنی دارند.»

► سپرده بانکی برنده 11 ماهه اول سال در سرمایه گذاری
فوری/ بانک مرکزی عراق لغو فعالیت بانک ملی ایران را تعلیق کرد+ سند ◄

مطالب مرتبط
بنر