دستگاههای پوز بانک ملت

دوشنبه ، 14 مرداد 1387 ، 17:17
 
پایانه پرداخت الکترونیک (Point Of Sale – POS)

بانک ملت همگام با گسترش تجارت الکترونیکی در کشورهای پیشرفته با توسعه شبکه پایانه های پرداخت الکترونیکی خود کوشیده است، امکان استفاده از فن آوریهای نوین در حوزه تجارت و بانکداری الکترونیکی را برای تمامی مردم ایران به ارمغان آورد. این پایانه ها علاوه بر تسهیل مراودات تجاری و مالی، مزایایی چون افزایش امنیت در نگهداری و جابجایی وجه، عدم نیاز به تبدیل وجه نقد و افزایش بهداشت جامعه را در پی دارد. همچنین استفاده از پایانه های فوق هزینه های تحمیل شده بر اجتماع را در زمینه حمل و نقل، آلودگی هوا، ترافیک و... به نحو چشمگیری کاهش می دهد.
پایانه های پرداخت الکترونیکی در بانک ملت به دو دسته تقسیم می شوند.
1- پایانه های پرداخت الکترونیکی شعب بانک ملت
بانک ملت غالب شعب خود در سراسر کشور را به منظور رفاه حال مشتریانش در استفاده از خدمات الکترونیک بانک ملت، مجهز به پایانه های پرداخت الکترونیکی نموده است. این پایانه ها خدمات گوناگون و متنوعی را به مشتریان بانک ملت عرضه می نمایند. از جمله این خدمات می توان به
    امکان واریز وجه به حسابهای ملت کارت تا سقف 100،000،000 ریال در روز
    امکان شارژ کیف پول الکترونیکی تا سقف 2،000،000 ریال در روز
    برداشت وجه از حساب ملت کارت و کیف پول الکترونیکی
    جابجایی وجه بین دو حساب ملت کارت
    اخذ مانده حساب و 10 گردش آخر حساب ملت کارت و کیف پول الکترونیکی
    وامکان واریز وجه به حسابهای ملت کارت و شارژ کارتهای پرداخت الکترونیکی بانک ملت ( بن کارت ملت و فرهنگ کارت دانشجو ) با در اختیار داشتن شماره 16 رقمی درج شده بر روی کارت از طریق پردازش واریز بدون کارت، اشاره نمود.
همچنین در آینده ای نزدیک مشتریان بانک خواهند توانست با استفاده از پایانه های پرداخت الکترونیک شعب بانک ملت وجوه مورد نظر خود را به حسابهای مورد نظر خود در بانکهای عضو طرح سحاب واریز نمایند.
2- پایانه های پرداخت الکترونیکی فروشگاهی بانک ملت ()
رشد سریع تجارت الکترونیکی و به تبع آن بانکداری الکترونیک امکان تاسیس یک بانک کوچک را درون هر یک از واحد های تجاری فراهم آورده است. این بانک کوچک پایانه پرداخت الکترونیکی نام دارد. پایانه پرداخت الکترونیکی حداقل با استفاده از یک خط تلفن و در دیگر موارد در صورت دسترسی پذیرنده پایانه به سایر خطوط ارتباطی مخابراتی، امکان انتقال مبلغ خرید از حساب دارنده کارت به حساب پذیرنده کارت را فراهم می آورد.
این دستگاه علاوه بر امکان فوق قابلیت اعلام موجودی کارت و همچنین ارائه صورتحساب خریدار و فروشنده را داراست. این پایانه همچنین امکان تغییر رمز پایانه، تغییر رمز فروشنده، انصراف از خرید، چاپ مجدد رسید و دریافت گزارش عملکرد روزانه را در اختیار استفاده کنندگان قرار می دهد. بانک ملت به منظور گسترش فرهنگ بانکداری الکترونیکی پایانه های فوق را به صورت رایگان و با پشتیبانی کامل به متقاضیان واگذار می نماید.
شرط استفاده از این خدمات صرفاً داشتن یک حساب متمرکز(جام و یا قرض الحسنه متمرکز ) می باشد، تا وجوه حاصل از مبادلات الکترونیک به آن واریز گردد. همچنین کارمزد تعیین شده برای انجام هر تراکنش مالی به وسیله پایانه های پرداخت بانک ملت معادل 0.5% مبلغ تراکنش و حداکثر 15،000 ریال می باشد که کمترین نرخ کارمزد مصوب بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در شبکه بانکی کشور می باشد. بعلاوه بانک ملت توانایی کاهش نرخ کارمزد خود را برای فروشگاههای زنجیره ای داراست.
لازم به ذکر است که این مبلغ به صورت خودکار از مبلغ تراکنش کسر و مابقی مبلغ حداکثر ظرف مدت 24 ساعت کاری به حساب معرفی شده توسط پذیرنده پایانه پرداخت، واریز می گردد.

خدمات قابل ارائه توسط پایانه های پرداخت الکترونیکی فروشگاهی
    امکان ارتباط پایانه پرداخت الکترونیکی فروشگاهی با رایانه مشتری
    امکان اخذ کد شناسه به هنگام عملیات خرید کالا به منظور مدیریت وجوه واریزی توسط پایانه فروش الکترونیکی
همچنین در آینده ای نزدیک مشتریان بانک خواهند توانست مبلغ قبوض خدماتی خود را از طریق پایانه های پرداخت فروشگاهی بانک ملت پرداخت نمایند.
 

 

► خودپردازهای بانک ملت
بانکداری الكترونيك بانک ملت ◄

بنر