USB جدید در راه است

سه شنبه ، 19 فروردين 1393 ، 14:05


سال هاست که با روی کار آمدن USB دیگر هیچ کدام از وسایل جانبی برای انتقال اطلاعات با ارتباطات قدیمی به کامپیوتر های شخصی متصل نمی گردند و همه این نوع ارتباطات به USB واگذار شده است. ما حدود سه نسل از USB استفاده کرده ایم و به نظر می آید که حالا حالا ها با این پورت کار خواهیم داشت. در این میان USB  قصد دارد دو نسخه جدید به نام های USB Type 3 و USB 3.1 را عرضه کند.

 

 


USB Type 3  به اندازه کافی کوچک است که به دستگاه‌های موبایل متصل شود و نکته مهم اینکه هر دو سر آن به یک شکل است به این ترتیب دیگر نیازی نیست برای اتصال صحیح آن به دستگاه دنبال سر مناسب سیم بگردید. همچنین مانند آنچه اپل طراحی کرده مهم نیست که ابتدای سیم را از کدام طرف به دستگاه متصل کنید.


فوروم USB Implementers با اعلام این موضوع که مشغول کار روی مدل جدید USB است، در کنفرانس برنامه ‌نویسان اینتل در چین مشخص کرده که تا کمتر از یک ماه دیگر کابل ‌های جدید عرضه می‌شوند.  به گفته آنها مراحل مشارکت در ساخت این کابل‌ها تا ماه جولای به اتمام می ‌رسد و ما شاهد محصولات جدید با این کابل‌ها تا اخر سال جاری میلادی خواهیم بود.


در همین حال به جز چالش اکوسیستمی این تغییر نسبتا بزرگ در گستره تلفن ‌های همراه، کامپیوترها و دیگر دستگاه‌های دیجیتالی مشکل دیگر توجه بسیار تولیدکنندگان محصولات دیجیتالی به انتقال بی سیم اطلاعات طی یک دهه اخیر است. هر چند همچنان USB مزیت‌های خاص خود را در انتقال دارد. از جمله آنها امکان شارژ دستگاه‌ها در هنگام اتصال آنها به کامپیوتر و سرعت انتقال اطلاعات بالای آن است.


تکنولوژی جدید USB همچنین به انتقال سریع اطلاعات ( گیگابیت بر ثانیه ) که هم اکنون استاندارد شبکه‌های 60GHz 802.11ad است دست یافته است ضمن اینکه USB 3.1 از سرعت ۱۰ گیگابیت بر ثانیه نیز پشتیبانی می‌کند.  نسل جدید USB از نسل فعلی USB ها دو برابر کوچکتر است اما از نسل میکروUSB ها 1.8 برابر بزرگتر است.  البته باز باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

================

 

► باز هم دعوای سامسونگ و اپل شروع می شود
نهایت قدرت یک گوشی هوشمند را با یک استارتاپ چینی تجربه کنید ◄

مطالب مرتبط
بنر