به دنیای آداپتور های کوچک خوش آمدید

پنجشنبه ، 28 فروردين 1393 ، 05:15


در نمایشگاه سی ای اس سال 2014،  شرکتی به نام  FINsix، کوچکترین آداپتور ۶۵ واتی جهان را معرفی کرد. این شرکت در روز گذشته این دستگاه را رسما با نام Dart و با قیمت ۷۹ دلار برای هردستگاه به بازار عرضه کرد. این شارژر چهار برابر کوچک‌ تر و شش برابر سبک‌ تر از رقبای خود است و به پورت یو‌ اس‌ بی ۲٫۱ آمپری مجهز است. تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه ازنوع انرژی تبدیلی VHF با بازده بالاست. این تکنولوژی توسط MIT ثبت و به کار گرفته شده است. دارت با اکثر لپ‌تاپ‌ها سازگاری کامل دارد و نسخه ویژ‌ه‌ای از آن مخصوص مک‌بوک‌هایی است که توانی بیش از ۶۵ وات نیاز ندارند.

 

 


این دستگاه با بدنه آلومینیومی در رنگ‌های آبی، نقره‌ای و نارنجی به بازار عرضه خواهد شد و با دوشاخه مخصوص آمریکا تهیه شده اما با ولتاژها و فرکانس‌های کشورهای مختلف نیز سازگاری دارد. امکان استفاده از شارژر مسافرتی نیز وجود دارد. Finsix پیش از این گفته بود کاربران می ‌توانند مقیاس ‌های مورد نظر برای توان خروجی را خودشان انتخاب کنند بنابراین امید آن می ‌رود تا شاهد نسخه‌های ۹۰ و ۱۵۰ واتی این شراژر با ارزش باشیم.


FINsix  اعلام کرده این افزایش قیمت به علت اجبار این شرکت به خرید آداپتورهای اورجینال مک ‌بوک است تا بتوانند از کانکتور‌های MagSafe و Magsafe 2 استفاده کنند اما خبر خوب اینکه FINsix امیدوار است مذاکرات این شرکت با اپل به سرانجام برسد تا بتوانید دارت MagSafe را با قیمت پایین‌تری تهیه کنید و این موضوع فقط به کمک خود اپل تحقق می یابد.


FINsix تصمیم گرفته تا ۱۰۰۰ عدد اول از این دستگاه با قیمت ۷۹ دلار به فروش خواهند رسید و دستگاه‌های بعدی ۱۰ دلار گران ‌تر به فروش خواهند رسید. هرچند این قیمت هم کمتر از قیمت خرده ‌فروشی ۱۱۹ دلار است. برای مک‌ بوک نیز اولین ۵۰۰ دستگاه فروخته‌ شده با قیمت ۱۴۸ دلار به فروش خواهند رسید و قیمت دستگاه‌های بعدی ۱۶۸ دلار خواهد بود.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► رازداری شرکت ال جی سوال برانگیز شد
باتیس هوآوری اولین ساعت مچی اتمی را عرضه خواهد کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر