نسل جدید از چاپگرهای 3 بعدی صنعت آمریکا را دگرگون میکند

شنبه ، 17 خرداد 1393 ، 05:08


کنفرانسی که هفته ی گذشته در شهر نیویورک برای ورود نسل جدیدی از چاپگرهای 3 بعدی برگزار شد خبر از تغییر در روند مشاغل و صنایع گوناگون داده است. چاپگرهای 3 بعدی نه تنها باعث به وجود آمدن هزاران فرصت شغلی جدید میشود بلکه باعث شده بسیاری از حوزه های تکنولوژی از این چاپگرها برای الگوبرداری در تولید نسخه های جدید ایده بگیرند.

 

 

 

به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر سازندگان این چاپگرها اعلام نمودند که این ابزار جدید میتواند صنعت آمریکا را متحول سازد . تری هولر رییس انجمن فناوری در آمریکا میگوید: با استفاده از این چاپگرهای 3 بعدی امروز میتوان محصولی را طراحی کرده و از روز بعد شروع به ساخت آن نمود. به همین دلیل این فرصت بسیار خوبی برای کارآفرینان است. این چاپگرها همچنین به حوزه ی مهندسی و نقشه کشی نیز کمک بسیار زیادی کرده است و با استقبال جامعه مهندسین آمریکا مواجه شده است.


چاپ 3 بعدی فرآیندی است که یک محصول را به صورت فیزیکی و 3 بعدی از منظر دیجیتالی نمایش میدهد. هولر معتقد است که این چاپ گرها نه تنها به صنعت بلکه به اشتغال زایی نیز کمک بزرگی میکند. هولر همچنین اعلام نموده که این چاپگرها میتوانند در سراسر دنیا تجارت های جدیدی هم به وجود بیاورند که به نوعی وابسته به این چاپگرها باشد.


کارشناسان مزایای این چاپگرها را طراحی سریع و ارزان دانستند همچنین کارشناسان حوزه ی فناوری اعلام نمودند به جای اینکه مدل خود را بسازیم و به شرکت دیگری در جای دیگری از دنیا بفرستیم به راحتی با استفاده از این دستگاه مدل خود را طراحی کرده و آن را ارسال میکنیم در این صورت شرکت دریافت کننده هم میتواند سریعتر به شما پاسخ دهد.


چین اولین کشوری است که برای این چاپگرهای 3 بعدی درخواست نموده است چون معماران چینی از این چاپگرها بسیار استقبال نموده اند. با استفاده از این چاپگرها میتوانید ایده های کاری را در زمینه ی طراحی و نقشه کشی به خوبی پیاده سازی کنید این چاپگرها خود نه تنها دنیای فناوری را متحول کردند بلکه دنیای معماری را نیز متحول میکنند.


این چاپگرها در سطح انبوه در حال تولید هستند چیزی که این چاپگرها را بیش از همه جذاب جلوه میدهد مقرون به صرفه بودن است مخصوصا برای کارآفرینان جوان و کسانی که به حوزه ی معماری علاقه زیادی دارند در کنار کارآفرینانی که از این محصول استقبال کردند شرکت های مختلفی در آمریکا دست به تولید این محصول زدند از جمله شرکت Formlabs در ایالات متحده و همچنین Lulzbot در کلرادو و شرکت  SeeMeCNCدر گوشن ، ایندیانا. استیو یگانت صاحب شرکت SeeMeCNC اعلام نموده است که قصد استفاده از این چاپگرها را در صنعت تجهیزات پزشکی برای علم ارتوپدی را دارد.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► ضعف تلویزیون های 4k چیست؟
آی پد و تبلت اسباب بازی های جدید کودکان! ◄

مطالب مرتبط
بنر