ویژگی های یک جلسه ی کاری خوب چیست؟

پنجشنبه ، 26 تیر 1393 ، 10:01


جلسات کاری مورد استفاده ی تمامی مشاغل و تجارتها هستند تفاوتی ندارد که چه تعداد کارمندان در یک شرکت فعالیت میکنند جلسات کاری که برای کارمندان برگزار میشود و یا جلسات کاری که برای همکاری های تجاری با دیگر مشاغل وجود دارند همیشگی هستند. جلسات کاری باید موثر باشند یعنی پس از اینکه یک جلسه کاری داشتیم یک نتیجه ی خوب از آن بگیریم. جلسات کاری میتوانند با اهدافی مثل گسترش در کار، همکاری، بررسی مشکلات در کار، جلسات ماهیانه کارفرما و کارمندان و... باشند

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر کارفرمایان اغلب ماهیانه جلسات کاری با کارمندان و یا دیگر مشاغل دارند و در هر جلسه ای یکسری از مشکلات و مسائل در ارتباط با کار مطرح میشود پس این جلسات برای تجارتها اهمیت دارد بنابراین باید قبل از اینکه یک جلسه ی کاری داشتیم به ویژگی های جلسات و ملاقات های کاری خوب توجه کنیم.

 


1-آمادگی برای جلسات: جلسات هم به اندازه ی فعالیتها و کاری که در طول روز انجام میدهیم اهمیت دارند بنابراین باید آمادگی کامل برای این جلسات داشته باشیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را از این جلسات بگیریم.


2-تهیه ی دستور جلسه: دستور جلسه یک لیستی است که در آن عناوینی که باید در جلسه به آن پرداخته شود یادداشت شده است بنابراین داشتن یک دستور جلسه برای یک ملاقات و جلسه ی کاری مهم است. این دستور جلسه در اختیار اعضای جلسه قرار گرفته و در مورد آن گفت و گو میشود. بهتر از قبل از اینکه جلسه را آغاز کنیم صورت جلسه را در اختیار اعضای جلسه قرا دهیم تا آنها هم نظرات و پیشنهادات خود را بیان کنند.


3-ساعت شروع ملاقات: تنظیم ساعت برای شروع و اتمام جلسات کاری مهم است  چون یک جلسه ی کاری باید با برنامه ریزی همراه باشد بنابراین حتما باید یک ساعت مشخص برای این جلسات قرار داد تا دیگر کارمندان بتوانند ساعات کاری خود را با آن تنظیم و هماهنگ کنند. چون جلسات کاری برای همکاری و گسترش تجارت با دیگر تجارتها و مدیران دیگر برگزار میشود اهمیت تایم جلسه بیشتر خواهد بود مخصوصا اینکه مشغله ی کاری باعث میشود که زمان بندی برای جلسات اهمیت داشته باشد.


4-افزایش کیفیت جلسات: وقتی که جلسات کاری داریم باید کیفیت این جلسات را با پرداختن به موضوعات کاری و مهم افزایش دهیم جلسات کاری حتی میتوانند به صورت تلفنی باشند اما اهمیت این جلسات به نتیجه ی آن است بنابراین باید سعی کنیم که با تمرکز روی مسائل مهمتر جلسه را با کیفیت تر کنیم.

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

==================

 

► چگونه به اهداف تجاری برسیم؟
بازار آزاد کجاست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر