روابط عمومی خوب نیاز به چه چیزهایی دارد؟

يكشنبه ، 12 مرداد 1393 ، 07:42

 


کار کردن در یک محیط و یک تیم کاری به داشتن روابط عمومی خوب و صحیح نیاز دارد. برقراری ارتباط خوب و داشتن روابط عمومی در محیط کاری هم با دیگر کارمندان وهم با مشتریان از جمله مهارتهایی است که مورد نیاز است. هر کدام از کارمندان و حتی کارفرما به داشتن روابط عمومی خوب نیاز دارند تا بتوانند با گفت و گو و برگزاری جلسات کاری در مورد مسائل و مشکلات در کار و همچنین بیان نظرات خود در بهتر کردن نوع کار کمک کنند.


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر برای داشتن روابط عمومی خوب باید فن بیان خوب داشته باشیم. ارتباط کلامی باید در محیط کاری علاوه بر دوستانه بودن در نهایت ادب و احترام باشد. روابط عمومی خوب یعنی استفاده از لغات و کلمات خوب و مثبت. هر چقدر که در صحبت و کلام خود انرژی مثبت بیشتری داشته باشیم بهتر میتوانیم مشتریان را تشویق و ترغیب کنیم تا از محصولی را خریداری کنند. همچنین یکی از مهارت هایی هم که در بازاریابی به آن نیاز داریم روابط عمومی خوب برای جذب مشتریان است.

 


برای داشتن روابط عمومی خوب باید هم خوب صحبت کنیم و هم خوب گوش دهیم خوب گوش دادن نیز به ما کمک میکند تا بتوانیم خوب صحبت کنیم مخصوصا زمانی که با مشتریان ارتباط برقرار میکنیم باید خوب به صحبت ها و خواسته های آنها گوش کنیم تا بتوانیم خوب آنها را راهنمایی کنیم.  همچنین در تیم کاری که فعالیت میکنیم باید مهارت خوب گوش دادن را تمرین کنیم چون همین توجه به صحبت های گوینده نشان از ادب و احترامی است که برای صحبت های وی قائل میشویم.


همیشه برای داشتن روابط عمومی خوب سعی کنید از لغات و کلمات منفی استفاده نکنید مثلا افعال منفی به کار نبردی و لحن کلام شما همیشه مثبت باشد. هر چقدر که شادابی بیشتری را در کلام خود به کار ببرید مشتریان بیشتر تشویق میشوند تا از محصولاتی که ارائه میدهید خرید کنند یکی از عوامل مهمی که به تجارت ها کمک میکند تا در امر فروش محصولات خود موفق باشند داشتن یک تیم کاری است که اعضای آن از روابط عمومی خوبی برخوردارند.


سعی کنید برای صحبت در مورد مسائل و مشکلات کاری هم با انرژی مثبت صحبت کنید چون اغلب مشکلات کاری باعث ایجاد استرس میشود اما زمانی که مثبت اندیش باشید و این انرژی مثبت را در کلام خود نیز داشته باشید بهتر میتوانید برای حل مسائل کاری راه حل ارائه کنید.


برای داشتن روابط عمومی خوب سعی کنید با حوصله و دقت صحبت کنید و همچنین با حوصله و دقت کافی به صحبت های مشتریان یا همکاران خود گوش دهید اغلب بی حوصلگی ها و عدم توجه به صحبت های دیگران مخصوصا مشتریان نشان از عدم ارتباط خوب دارد اما زمانی که توجه و حوصله ی کافی برای صحبت و گفت و گو داشته باشید نتیجه ی بهتری هم خواهید گرفت. پس برای داشتن روابط عمومی خوب باید بیش از همه خوب گوش کنید و از کلماتی با انرژی مثبت استفاده کنید.

اخبارمنتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► چه‌کسانی می‌توانند شماره تلفن ثابتشان را تعویض کنند؟
افشای «پارتی بازی» در استخدام‌های دولت‌ قبل ◄

مطالب مرتبط
بنر