ربات هایی که پنجره های منزلتان را میشویند!/تصاویر

پنجشنبه ، 30 مرداد 1393 ، 05:26


پیشرفت روزانه ی ربات ها و استفاده از تکنولوژی های به روز در طراحی آنها باعث شده که امکانات و قابلیت های این محصولات بیشتر شود و بتوانند در خیلی از کارهایی را که ما در طول روز انجام میدهیم را با دقت بالا انجام دهند بنابراین شاید در آینده این رباتها بتوانند در انجام خیلی از کارهای روزانه به جای ما مشغول به کار و فعالیت شوند.

 


به گزارش گروه خبری بانکی دات آی آر نسل جدید از ربات ها با نام Rolin Justin میتوانند شیشه های منزل را تمیز کنند. این ربات ها توسط گروه رباتیک DLR در آلمان ساخته شده اند. همچنین قرار است که این ربات ها بتوانند در آینده به گونه ای ساخته و برنامه ریزی شوند که بتوانند چند کار مختلف را همزمان با هم انجام دهند.

 

ربات ها همچنین میتوانند در شستن ظرف ها، سرو غذا و انجام بازی های مختلف هم فعالیت کنند. تیم DLR همچنین قصد دارد ربات Rolin Justin را با قابلیت های بیشتری بسازد تا بتواند به عنوان یک ابزار در کارهای منزل به کاربران کمک کند.


این ربات ها دو بازو و 4 انگشت دارند که به راحتی میتوانند وسایل مختلف را در دست بگیرند همچنین این ربات ها دوربین HD نیز دارند برای حرکت آنها از چرخ استفاده شده و همچنین میتوانند به راحتی سر خود را تکان دهند علاوه بر اینها قابلیت حرکت در بدنه ی خود را نیز دارند.
وجود سنسورهای مختلف و دوربین باعث میشود که کارایی این ربات ها افزایش یابد و بتوانند محیط اطراف خود را برای عملکرد بهتر و انجام سریعتر کارها ببینند. این اولین باری است که ربات Rolin Justin بدون راهنمایی کاربر به تنهایی میتواند به انجام کارهای بپردازد بدون اینکه کاربر به این ربات دستور دهد Rolin Justin خود به خود به تمیز کردن پنجره ها مشغول میشود.

 

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

 

► با جف بزوس صاحب Amazon آشنا شوید
آیفون 6 چه شکلی است؟/تصاویر ◄

مطالب مرتبط
بنر